نقد فيلم اوپنهایمر

نقد فيلم اوپنهایمر

نقد فيلم اوپنهایمر : فیلم سینمایی اوپنهایمر، از آن دسته فیلم‌هایی است که می‌تواند، مخاطب را میخکوب کند و در هر صحنه‌اش، جزئیاتی خاص و جذاب برای بینندگانش به نمایش بگذارد. این فیلم به کارگردانی کریستوفر نولان و اقتباس از یک کتاب معروف، توانست، لقب یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی سال 2023 را به خود اختصاص دهد.

تماشای آنلاین فیلم اوپنهایمر

با توجه به اهمیت این فیلم، در این مقاله می‌خواهیم به بررسی و نقد فيلم اوپنهایمر بپردازیم و در خصوص بازیگران، کارگردان و داستان فیلم اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

نگاهی به فیلم اوپنهایمر

نقد فيلم اوپنهایمر
نقد فيلم اوپنهایمر

سینمایی اوپنهایمر در ژانر زندگی‌نامه‌ای، از فیلم‌های پرمخاطب و جذاب سال 2023 به کارگردانی کریستوفر نولان است. این کارگردان تاکنون، آثار بسیار زیبا و پرطرفداری خلق کرده است و این آخرین اثر اوست. وی علاوه بر کارگردانی، مسئولیت نویسندگی و تهیه‌کنندگی فیلم را نیز بر عهده دارد و در واقع این اولین همکاری او با کمپانی Universal Pictures پس از چند همکاری پیاپی با کمپانی Warner Brothers است.

جالب است بدانید، این کمپانی، متعهد شده است تا سه هفته قبل و سه هفته بعد از اکران فیلم اوپنهایمر، هیچ فیلمی را اکران نکند تا این اثر بتواند نتیجه مد نظر نولان را بگیرد.

داستان فیلم سینمایی اوپنهایمر، اقتباسی از کتاب ” American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer ” نوشته Kai Bird و Martin J Sherwin است.

نگارش این کتاب، توسط این دو نویسنده، 25 سال طول کشید، برای نوشتن آن، مدارک زیادی جمع آوری شده است و در طی این تحقیقات، نویسندگان، موفق شدند، 26000 مدرک به دست آورند.  سرانجام این کتاب در سال 2005 برای انتشار و عرضه آماده شد، پس از انتشار هم موفق شد تا جوایز زیادی به دست آورد و جایزه بهترین کتاب مجله دیسکاوری را هم به خود اختصاص دهد.

این فیلم 3 ساعته در ماه جولای 2023 اکران شد و با توجه به میزان تبلیغات، هزینه و بودجه‌ای که برای آن صرف شده بود و مانوری که پیرامون داستان آن داده شده بود، موفق شد، فروش بسیار خوبی داشته باشد.

داستان سینمایی اوپنهایمر

نقد فيلم اوپنهایمر
نقد فيلم اوپنهایمر

فیلم اوپنهایمر( (Oppenheimer حول محور بمب اتم و اتفاقات جنگ جهانی دوم می‌چرخد. این فیلم به زندگی رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان نظری آمریکایی و پدر بمب اتم جهان می‌پردازد و نقش او در ساخت این بمب را در طول جنگ جهانی دوم به تصویر می‌کشد. او رئیس آزمایشگاه آلاموس است که طی پروژه منهتن، تکنیک ساخت بمب اتم را کشف می‌کند.

اوپنهایمر مدرک دکتری خود را در رشته فیزیک در دانشگاه گوتینگن در آلمان کسب کرد و بعداً با فیزیکدان نظری ورنر هایزنبرگ در کنفرانسی که در مؤسسه فناوری فدرال زوریخ، سوئیس برگزار شده ‌است، ملاقات می‌کند. او با امید به گسترش تحقیقات فیزیک کوانتومی در آنجا به ایالات متحده بازگشته و تدریس در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و مؤسسه فناوری کالیفرنیا را آغاز می‌کند. وی با همسر آینده‌اش، کاترین پونینگ، زیست‌شناس و یک کمونیست آشنا می‌شود و همچنین رابطه‌ای متناوب با جین تتلاک، یکی از اعضای حزب کمونیست ایالات متحده آمریکا دارد تا اینکه …..

داستان زندگی اوپنهایمر، پر از فراز و نشیب و اتفاقات گوناگون است. به طوری که هر لحظه از فیلم شما را هیجان زده خواهد کرد و با چالشی جدید روبه‌رو می‌شوید.

آشنایی با بازیگران سینمایی اوپنهایمر

در این فیلم، تیمی از برترین و شناخته‌ شده‌ترین بازیگران حضور دارند. کیلیان مورفی در نقش اوپنهایمر، از اولین بازیگرانی بود که حضورش در این فیلم به صورت رسمی اعلام شد. او یکی از بازیگران مورد علاقه نولان است که در چند فیلم قبلی نولان هم با او همکاری داشته است.

امیلی بلانت در نقش همسر اوپنهایمر، «کیتی»، مت دیمون در نقش رئیس پروژه منهتن لسلی گرووز، رابرت داونی جونیور در نقش عضو کمیسیون انرژی اتمی ایالات متحده لوئیس استراوس، و فلورنس پیو در نقش معشوقهٔ کمونیست اوپنهایمر جین تتلاک حضور دارند. دیگر بازیگران شامل جاش هارتنت، کیسی افلک، رامی ملک و کنت برانا می‌شوند.

نقدی بر سینمایی اوپنهایمر

این فیلم یک حماسه هیجان انگیز است که تماشاگران را وارد یک پارادوکس تپنده از یک مرد مرموز می‌کند. فردی که باید ریسک کند و برای این‌که دنیا را نجات دهد، آن را نابود کند.

اپنهایمر به‌عنوان جدیدترین اثر کریستوفر نولان، یک فیلم سینمایی مفصل است. فیلمی که بارها بین بازه‌های زمانی متفاوت و زاویه‌ی دید شخصیت‌های کلیدی جابه‌جا می‌شود. دقایق فیلم آن‌قدر پر از جزئيات هستند که بسیاری از تماشاگرها در همان دور اول تماشا می‌فهمند نکات زیادی را از دست داده‌اند.

لازم به ذکر است، این فیلم، در میان مخاطبین، موفق شده است تا نظرات مثبتی را به خود اختصاص دهد و در زمینه تیم بازیگری، فیلم‌نامه، کارگردانی نولان، تدوین و فیلم‌برداری عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد.

اوپنهایمر با بیش از ۹۴۲ میلیون دلار فروش گیشه به سومین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۳، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ جنگ جهانی دوم، پرفروش‌ترین فیلم زندگی‌نامه‌ای و دومین فیلم پرفروش با درجه R تبدیل شد.

درباره کارگردان فیلم اوپنهایمر بیشتر بدانیم.

نقد فيلم اوپنهایمر
نقد فيلم اوپنهایمر

کمتر کسی است که اهل فیلم و سینما باشد و کریستوفر نولان را نشناسد. او یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین کارگردان‌های سینمای هالیوود با اصالتی انگلیسی آمریکایی است. این کارگردان بزرگ جهانی، آثار دیدنی و فراموش‌نشدنی زیادی را در کارنامه خود ثبت کرده و معمولا آثار او، در سینمای جهان، فروشی 5 میلیاردی داشته است.

 وی توانسته، 36 بار نامزد اسکار شود و 11 بار جایزه اسکار را از آن خود کند. در سال 2023 هم، شاهد شاهکار جدیدی از نولان، به نام اوپنهایمر بودیم. این فیلم سینمایی به نظر بسیاری از منتقدان سینما، متفاوت‌ترین آثار او در تمام دوران حرفه‌ای ‌اش به شمار می‌آید. آخرین ساخته نولان پیش از Oppenheimer فیلم سینمایی Tenet بود که در سال 2020 بر روی پرده سینماها رفت و مورد توجه بسیاری از بینندگان و منتقدان قرار گرفت.   

نحوه مشاهده فیلم اوپنهایمر

به دوستانی که هنوز این فیلم را ندیده‌اند یا می‌خواهند دوباره آن را تماشا کنند، پیشنهاد می‌شود از وب‌سایت فام با آدرس www.fam.ir استفاده کنند. با مراجعه به بخش فیلم و سریال این سایت و انتخاب “اوپنهایمر“، می‌توانند این فیلم را تماشا کنند. این اثر سینمایی با دو گزینه کیفیت اتوماتیک و انتخاب دستی برای پخش در دسترس است تا بتوانید بر اساس نوع اتصال اینترنت و سرعت خود، فیلم را به دو صورت دستی یا اتوماتیک تماشا کنید. همچنین می‌توانید در هر لحظه و هر مکان با دسترسی به اینترنت پایدار به تماشای این فیلم سینمایی بپردازید.