سریال سرزمین مادری چند قسمت است؟

سریال سرزمین مادری چند قسمت است؟

سریال سرزمین مادری چند قسمت است؟ سریال‌های تاریخی، همیشه طرفداران خود را دارد، به‌ خصوص اگر برای ساخت آن وقت و هزینه زیادی صرف شده باشد و جزئیات یک دوران خاص از گذشته را با ظرافت تمام به تصویر بکشد. چنین مجموعه‌هایی، ما را با فرهنگ دیرینه کشورمان آشنا می‌کند و هر چند وقت یکبار به ما یادآوری می‌کند که متعلق به چه فرهنگ اصیل و ریشه‌داری هستیم.

برای تماشای تمامی قسمت های سریال سرزمین مادری بر روی لینک زیر کلیک کنید:

سرزمین مادری

این روزها شاهد پخش یکی از این جنس مجموعه‌ها، به نام سرزمین مادری از آنتن شبکه سوم سیما هستیم. البته این سریال پرمخاطب و جذاب، قرار بود که 10 سال پیش با نام سرزمین کهن پخش شود، اما بنابه دلایلی پخش این سریال متوقف شد و اکنون پس از سال‌ها انتظار، با اصلاحاتی که بر روی این مجموعه انجام شد، شاهد پخش مجدد آن در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ساعت ۲۰:۳۰ هستیم.

به‌همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم در خصوص این‌که سریال سرزمین مادری چند قسمت است؟ و دیگر اطلاعات مربوط به این مجموعه تاریخی زیبا و دوست‌داشتنی، مطالب جذابی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

آن‌چه باید درباره سرزمین مادری بدانید

سریال سرزمین مادری چند قسمت است؟
سریال سرزمین مادری چند قسمت است؟

سریال «سرزمین مادری»، به کارگردانی کمال تبریزی، مجموعه‌ای تاریخی است که به شکلی متفاوت به وقایع سیاسی ایران از دهه بیست تا پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد و از پربازیگرترین سریال‌های تاریخ تلویزیون محسوب می‌شود.

کارگردان مجموعه نمایشی «سرزمین مادری»، معتقد است که این مجموعه، روایتگر تاریخ پرفراز‌ و‌ نشیب معاصر ایران است و همین امر آن را، تبدیل به مجموعه‌ای جذاب و پرمخاطب کرده است. در واقع یکی از اهداف ساخت این مجموعه، افزایش آگاهی مخاطب درباره گذشته‌ای پر‌افتخار از سرزمین کهن ایران بود. در واقع این سریال، روایات تاریخی را به‌ گونه‌ای متفاوت بیان می‌کند تا در خلال جذابیت حوادث، تاریخ معاصر ایران را به خوبی در خاطر بینندگان حک کند و بینندگان را به این نتیجه برساند که فرهنگ و آداب ایرانی‌ جماعت، ریشه‌هایی عمیق در گذشته‌های دور، در این سرزمین دارد.

داستان و تعداد قسمت‌های سریال سرزمین مادری

سریال سرزمین مادری چند قسمت است؟
سریال سرزمین مادری چند قسمت است؟

سریال سرزمین مادری، به بررسی تاریخ سیاسی اجتماعی ایران از سال ۱۳۲۰ تا پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران در بستر زندگی یک پسربچه می‌پردازد که در قالب سه فصل برای پخش آماده شده‌ است. این سریال در مجموع 66 قسمت دارد. بنابراین باید منتظر یک سریال طولانی مدت باشیم.  فاز اول سرزمین مادری دهه 30، فاز دوم دهه 40 و فاز سوم دهه 50 ایران را به تصویر می کشد.

 داستان از زاویه دید پسری به نام رهی با بازی علی شادمان روایت می‌شود.

در فصل اول سریال، کودکی رهی که شخصیت اصلی سریال است به تصویر کشیده می‌شود. رهی بعد از بمباران دهکده محل سکونتشان توسط نیروهای متفقین، از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود. رهی پس از چند روز مراقبت توسط مادرش راهی تهران می‌شود. سال‌ها بعد او در یک خانواده توده‌ای بزرگ می‌شود، اما بر اثر وقوع ماجراهایی، رهی به یک خانواده درباری سپرده می‌شود. در این خانواده است که او رفته رفته به هویت خود پی می‌برد. همین باعث می‌شود به یک خانواده دیگر که مذهبی هستند، سپرده شود، اما این پایان ماجراهای او و اطرافیانش نیست و این سریال خاص، پر از اتفاق‌های جذاب است.

وارد شدن این مادر و فرزند به تهران، داستان، وارد یک فاز جدید می‌شود. در این دوره شاهد رشد این کودک و حضور او در مدرسه می‌شویم. رهی در مدرسه؛ از طریق جدال‌های لفظی با معلم تاریخش، هویت خود را کشف می‌کند. پدر رهی یک فعال کمونیست از دوران های آن زمان است و رهی نیز تحت تأثیر داستان‌های پدرش از تاریخ، به تفکر و بحث پیرامون مسائل تاریخی می‌پردازد.

اردکانی، پدر رهی، به عنوان معلم در یک مدرسه فعالیت می‌کند. با ورود یکی از مقامات ارتشی به مدرسه و سفارش مدیر به فرزند اردکانی، یعنی رهی، ماجرایی پیچیده و خصمانه میان دو خانواده آغاز می‌شود. رهی به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در توسعه این ماجرا نقش اساسی دارد.

آشنایی با بازیگران سریال سرزمین مادری

سریال سرزمین مادری چند قسمت است؟
سریال سرزمین مادری چند قسمت است؟

در این مجموعه بازیگران مطرح و نام‌آشنایی حضور دارند. حتی کارگردان این سریال، برای نقش‌های جزئی و کوتاه هم، از بازیگران حرفه‌ای استفاده کرده است و همین امر، آن را به مجموعه‌ای متفاوت و مهم تبدیل کرده است.

در واقع حضور این بازیگران در سریال و پذیرش آن‌ها، به دلیل وجود فیلمنامه خوب و حضور نقش‌ها و شخصیت‌های جذاب و متفاوت در داستان پرکشش و عمیق آن بود.

در این سریال بازیگرانی چون شهاب حسینی، جواد عزتی، بابک حمیدیان، الهام حمیدی، امیر آقایی، مهدی شادمان، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، محسن تنابنده، پژمان بازغی، شبنم قلی‌خانی، ثریا قاسمی، مرحوم پرویز پورحسینی، حسین محجوب، فرهاد قائمیان، هنگامه قاضیانی، حسن پورشیرازی، جعفر دهقان، فرشته صدرعرفایی، علیرضا خمسه، میترا حجار، رضا کیانیان، هومن سیدی، سام درخشانی، سعید راد، لیلا زارع، مهران رجبی، ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، پریوش نظریه، حسین مهری، محمود بنفشه‌خواه، کوروش سلیمانی، شهرام قائدی، امیرحسین آرمان، مرحوم حسین محب‌اهری، مهرداد ضیایی، صالح میرزاآقایی، رضا بنفشه‌خواه و ده‌ها بازیگر مطرح دیگر ایفای نقش کرده‌اند.

یکی از جالب‌ترین اتفاقات سریال سرزمین مادری حضور هنرمندانی همچون علی شادمان است که اغلب در بازه‌ زمانی ۱۰ ساله بین تولید و پخش، از لحاظ حرفه ای در جایگاه متفاوتی قرار گرفته اند.

چگونه می توان این مجموعه را تماشا کرد؟

این سریال از شبکه سوم سیما، روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ساعت 20:30 و بازپخش آن روز بعد ساعت ۰۱:۰۰ بامداد و ساعت ۱۰:۰۰ صبح و ۱۶:۰۰ بعدازظهر پخش می‌شود. البته شبکه تماشا هم، با تفاوت چند قسمت عقب‌تر، اقدام به پخش آن، در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ساعت 12 بامداد کرده است.

شبکه سوم سیما

حال اگر به هر دلیلی قادر به تماشای این مجموعه از تلویزیون نبودید، می‌توانید به وب‌سایت فام به نشانی www.fam.ir مراجعه کرده و از بخش فیلم و سریال این وب‌سایت، سریال سرزمین مادری را انتخاب کنید.