تمامی قسمت های باب اسفنجی با دوبله فارسی

تمامی قسمت های باب اسفنجی با دوبله فارسی

کمتر کسی است با کارتون زیبای باب اسفنجی آشنا نباشد و یا حتی با آن خاطره نداشته نباشد. داستان‌ها و دیالوگ‌های جذاب آقای پاتریک و شلوار مکعبی همیشه خنده بر لبان‌مان می‌آورد و ما را با دنیایی از شخصیت‌های جذاب آشنا می‌کند. این انیمیشن پرماجرا هیچ گاه قدیمی نمی‌شود و حتی به دلیل محبوبیت زیاد، تاکنون  سوژه‌ی ساخت سه فیلم سینمایی، در قالب کمیک، بازی‌های ویدئویی و سایر محصولات جانبی بوده است. اگر شما هم از علاقه‌مندان این کارتون جذاب و خاطره‌انگیز هستید، می‌توانید تمامی قسمت های باب اسفنجی با دوبله فارسی را از سایت فام مشاهده کنید.

برای آشنایی بیشتر با انیمیشن باب اسفنجی یا همان شلوار مکعبی، این مقاله از سایت فام را به معرفی این انیمیشن و تاریخچه پیدایش آن می‌پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

درباره کارتون و شخصیت باب اسفنجی

تمامی قسمت های باب اسفنجی با دوبله فارسی
تمامی قسمت های باب اسفنجی با دوبله فارسی

باب اسفنجی، داستان زندگی یک اسفنج بامزه است که در اعماق اقیانوس و در کنار دوستانش زندگی می‌کند و اتفاقات جالبی را خلق می‌کند. این فیلم فانتزی است و در آن باید منتظر اتفاقات عجیب و غریب باشید. مثل این‌که یک نهنگ و خرچنگ پدر و پسر هستند و یک تکه اسفنج خشک چگونه آشپزی می‌کند و دوستانش را می‌خنداند.

ماجرای این انیمیشن جذاب، در شهر بیکینی باتم اتفاق می‌افتد. شهر بیکینی باتم بر اساس نمونه‌ بی‌پایه و اساس شهر سیاتل واشنگتن ساخته شده است و جمعیت این شهر زیر آبی به حدی زیاد است که مقدار آن را به طور دقیق نمی‌توان مشخص کرد.

باب اسفنجی در سال ۱۹۸۶ متولد شده و ۳۴ سال سن دارد و غالبا با با بهترین دوست خود، پاتریک که یک ستاره دریایی است، در حال بازی کردن است. او در یک فروشگاه تهیه مواد غذایی همبرگر سرخ کن است و به کار نسبتاً ساده و یکنواخت خود بسیار علاقمند است.

پایین ‌تنه باب اسفنجی، مکعبی است و به همین دلیل او را شلوار مکعبی هم می‌نامند. باب،  چشمانی آبی دارد و همیشه یک پیرهن سفید و یک شلوار قهوه ای و یک کراوات قرمز با جوراب‌های سفید می‌پوشد و روی هر یک از جوراب‌ها یک خط قرمز و یک خط ابی است. کفش‌های او رسمی و مشکی است. بزرگترین هدف باب‌اسفنجی در زندگی گرفتن گواهینامه رانندگی وی از مدرسه قایقرانی خانم پاف است، اما او اغلب هنگام رانندگی با قایق تصادف می‌کند.

از دیگر شخصیت‌های این مجموعه، می‌توان به سندی چیکس، پاتریک ستاره دریایی و اختاپوس و آقای خرچنگ اشاره کرد. باب اسفنجی، شخصیتی شاد و پرانرژی دارد و  در یک آناناس به همراه گری حلزونش زندگی می‌کند، حرف می‌زند و قدم می‌زند.

خالق اثر باب اسفنجی کیست؟

تمامی قسمت های باب اسفنجی با دوبله فارسی
تمامی قسمت های باب اسفنجی با دوبله فارسی

انیمیشن باب اسفنجی را فردی به‌نام استیون هیلنبرگ خلق کرده است. وی به دلیل علاقه زیادش به اقیانوس و دنیای زیر آب در سن 23 سالگی مدرک کارشناسی منابع طبیعی دریایی را از دانشگاه هامبولت کالیفرنیا دریافت کرد و پس از آن به مدت 4 سال موفق شد تا به‌عنوان زیست‌شناس دریایی فعالیت داشته باشد و در همین زمینه تدریس کند. در سال 1991 هم با توجه به علاقه‌اش، در رشته‌ انیمیشن‌های تجربی از مؤسسه هنرهای کالیفرنیا دریافت کرد.

استیون در زمان تدریس خود، یک کمیک‌ب وک آموزشی به‌زبان طنز، با عنوان نطقه‌ی جزر را برای شاگردانش طراحی کرده بود  و در آن به زندگی موجودات دریایی که کنار یک صخره‌ زندگی می‌کردند، می‌پرداخت. شخصیت اصلی این کتاب یک اسفنج بود. این کمیک‌ها، بعدا منجر به تولید سریال باب اسفنجی شد.

کمپانی نیکلودین ، با همکاری استیون، تاکنون 12 فصل از این مجموعه را ساخته است. ساخت این سریال بسیار زمان‌بر است و ماجراهای هر قسمت سریال، جدا از دیگر قسمت‌هاست. باب اسفنجی علاوه بر آن‌که طولانی‌ترین مجموعه کمپانی نیکلودین است، بلکه یکی از طولانی‌ترین سریال‌های جهان محسوب می‌شود.

 استفن هیلنبورگ، خالق باب اسفنجی، در ۲۶ نوامبر سال ۲۰۱۸ در سن ۵۷ سالگی از دنیا رفت.

این سریال جذاب، موفق شد تا در میان سنین مختلف، جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص دهد و برنده جایزه‌ جشنواره‌های مختلف ازجمله گُلدن ریل، منتخب کودکان آمریکا، منتخب کودکان اندونزی، منتخب کودکان فیلیپین، انجمن منتقدان تلویزیون و اِیمی شود. حتی شرکت خودرو سازی تویوتا نسخه‌ای از مدل هایلندر خود را در سال ۲۰۱۳ به مناسب تولد باب اسفنجی با الهام از این کاراکتر رونمایی کرد.

چگونه انیمیشن باب اسفنجی را از سایت فام تماشا کنیم؟

به دوستانی که هنوز این انیمیشن را ندیده‌اند یا می‌خواهند دوباره آن را تماشا کنند، پیشنهاد می‌شود از وب‌سایت فام با آدرس www.fam.ir استفاده کنند. با مراجعه به بخش فیلم و سریال این سایت و انتخاب “انیمیشن باب اسفنجی “، می‌توانند این کارتون جذاب را تماشا کنند. این مجموعه با دو گزینه کیفیت اتوماتیک و انتخاب دستی برای پخش در دسترس است تا بتوانید بر اساس نوع اتصال اینترنت و سرعت خود، فیلم را به دو صورت دستی یا اتوماتیک تماشا کنید. همچنین می‌توانید در هر لحظه و هر مکان با دسترسی به اینترنت پایدار به تماشای آن بپردازید.