پخش زنده افسانه جومونگ از شبکه تماشا

پخش زنده افسانه جومونگ از شبکه تماشا : شاید باورش سخت باشد که سریال افسانه جومونگ برای چندمین بار متوالی بر روی آنتن یکی از شبکه‌های صدا و سیمای کشورمان رفت و باز هم توانست، مخاطبان زیادی را به خود اختصاص دهد. این سریال پرمخاطب با نام اصلی کتابچه سه امپراتوری، برای اولین بار در سال 2006 میلادی از شبکه کره‌ای ام‌بی‌سی به نمایش در آمد و در سال 1387  از شبکه سه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

برای تماشای تمامی قسمت های سریال جومونگ بر روی لینک زیر کلیک کنید:

افسانه جومونگ

 در حال حاضر، سریال افسانه جومونگ از طریق پخش زنده شبکه تماشا پخش می شود و باز هم موفق شده تا خانواده ها را دور هم جمع کند و پای تلویزیون بنشاند. به یمن پخش زنده افسانه جومونگ از شبکه تماشا می خواهیم با هم نگاهی به سریال افسانه جومونگ داشته باشیم. پس  تا انتها با ما همراه باشید.

جومونگ، افسانه‌ای دوست‌داشتنی از شرق

پخش زنده افسانه جومونگ از شبکه تماشا
پخش زنده افسانه جومونگ از شبکه تماشا

افسانه جومونگ، نام مجموعه‌ای تلویزیونی از کره جنوبی است. البته نام اصلی این سریال در کره جنوبی کتابچه سه امپراتوری است. این سریال به کارگردانی لی جو-هوان دارای ژانر درام و تاریخی است. نویسندگی آن را چوی وان-کیو و جانگ هیونگ-سو برعهده دارند.

در این مجموعه بازیگرانی چون سونگ ایل گوک در نقش جومونگ، هان هه جین در نقش سوسانو و کیم سونگ سو در نقش تسو ایفای نقش کرده اند.

مجموعه جومونگ برای اولین بار در آوریل ۲۰۰۶ تا مارس ۲۰۰۷ میلادی در شبکه کره‌ای ام‌بی‌سی به نمایش درآمد و توانست در همان زمان، مخاطبان زیادی از بینندگان کره‌ای را به خود اختصاص دهد. این استقبال، به قدری بر روی عوامل سریال اثر گذاشت که آن را از 60  قسمت به 81 قسمت، افزایش دادند.

 بعد از آن هم، اجازه پخش سریال، به قیمت 8 میلیون دلار، به شبکه‌های محلی در ژاپن، تایوان، هنگ‌کنگ، آمریکا، ویتنام، تایلند، سنگاپور، میانمار، فیلیپین، ترکیه، قزاقستان، مغولستان، اندونزی، فیجی، افغانستان، ازبکستان، مالزی و برونئی فروخته شد.

در ایران هم این سریال با عنوان افسانه جومونگ پخش شد و موفق شد تا مخاطبان زیادی را به دست آورد. در ادامه این سریال، مجموعه سرزمین بادها در سال ۲۰۰۸ به عنوان جومونگ ۲ و پس از آن مجموعه جا میونگ گو در سال ۲۰۰۹ به عنوان جومونگ ۳ ساخته شد.

داستان سریال افسانه جومونگ

پخش زنده افسانه جومونگ از شبکه تماشا
پخش زنده افسانه جومونگ از شبکه تماشا

داستان این مجموعه درباره زندگی جومونگ بنیان‌گذار امپراتوری گوگوریو است که از ۳۷ سال تا ۱۹ سال پیش از میلاد بر منچوری و بخش شمالی شبه جزیره کره حکومت می‌کرد. جومونگ شاهزاده جوانی است که همراه مادرش که به همسری امپراتور درآمده است در دربار زندگی می‌کند، اما کم کم با شناخت پدر حقیقی خود و توطئه‌هایی که در دربار علیه او وجود دارد از قصر رانده می‌شود. با گذشت زمان جومونگ بزرگ و نیرومند می شود و به طور اتفاقی با بانو سوسانو آشنا می‌شود و…

 اتفاقات این سریال، حول شکست دودمان گوجوسان از امپراتوری هان می‌چرخد که با بهره‌گیری از سلاح‌های فولادین در حدود سال ۱۰۸ قبل از میلاد، گوجوسان را شکست داده و مردم این امپراتوری عظیم آواره شده‌اند و با بی‌رحمی توسط سواره‌ نظام آهنین قتل ‌عام و شکنجه می‌شوند.

در این دوران، شخصی به نام هائه‌ موسو، به رهبری گروه دامول در می آید و با استفاده از سربازان گوجوسان و حمایت گوموآ، شاهزاده کشور بویو، بر علیه هان شروع به مبارزه خواهد کرد و در این میان سعی می‌کند تا آوارگان گوجوسان را از زیر ظلم و ستم هان، نجات بدهد. اما متاسفانه رهبر گروه دامول در یکی از مبارزات خود زخمی می شود و جریان داستان دستخوش اتفاقاتی پر فراز و نشیب خواهد شد.

نقدی بر سریال جومونگ

سریال افسانه جومونگ نه تنها در کره بلکه در دیگر کشورها و علی الخصوص ایران، مخاطبان زیادی را از آن خود کرد. این سریال در زمان پخش خود موفق شد تا در کشور کره جنوبی، جوایز متعددی مانند بهترین سریال، بهترین بازیگر، بهترین بازیگر زن و بهترین کارگردان را از جشنواره جوایز درام ام‌بی‌سی را دریافت کند.

جومونگ در آن زمان یک پدیده فرهنگی بود و موفق شد تا تقریباً‌80 درصد مردم ایران را به خود جذب کند. علت محبوبیت این سریال را می توان بیشتر به خاطر کیفیت‌های اسطوره‌ ای و شباهت‌های آن با اساطیر باستانی ایرانی دانست. این سریال تاریخی، با وجود داشتن صحنه‌های اکشن و جنگی، به مضامین ملودراماتیک عاشقانه و خانوادگی هم پرداخته است و همین امر محبوبیت آن را در ایران دوچندان کرده است.

معرفی بازیگران سریال افسانه جومونگ

در این سریال بازیگران زیادی نقش آفرینی کرده‌اند، اما جالب این‌جاست که شاهزاده جومونگ و بانو سوسانو به طرز معجزه آسایی محبوب دل ما ایرانی‌ها شدند. به طوری که  سال‌ها از نامشان، همچون اسطوره‌ای تاریخی، به نیکی یاد می‌شد. در ادامه می‌خواهیم شما را با بازیگران این دو نقش افسانه‌ای بیشتر آشنا کنیم.

سونگ ایل گوک (شاهزاده جومونگ)

پخش زنده افسانه جومونگ از شبکه تماشا
پخش زنده افسانه جومونگ از شبکه تماشا

سونگ ایل گوک ( Song Il-gook) در تاریخ 1 اکتبر 1971 در سئول متولد شد. سونگ ایل گوک در یک خانواده هنرمند و سیاستمدار پا به عرصه جهان گذاشت و از سال ۱۹۸۸ در کره جنوبی حرفه بازیگری سینما، تلویزیون و تئاتر را در پیش گرفت. وی فارغ‌التحصیل رشته فیلم و تئاتر از دانشگاه چئونگ جو می‌باشد.

او نوه کیم دوهان (پسر کیم جوجین فرمانده جنبش استقلال کره در سده ۱۹ میلادی) و پسر کیم ایول دونگ یکی از سیاستمداران کره‌جنوبی است ضمن اینکه مادرش کیم ایل دونگ نیز هنرپیشه سریال‌ها و فیلم‌های خانوادگی است.  بازی در سریال تلویزیونی افسانه جومونگ در نقش جومونگ و سریال سرزمین بادها در نقش موهیول و در نقش یوم جانگ در سریال امپراتور دریا از مهم‌ترین نقش‌های او هستند که باعث محبوبیت وی در آسیا شرقی و خاورمیانه شده ‌است.

وی در ۱۵ مارس ۲۰۰۸ با یک وکیل اهل بوسان ازدواج کرد و حاصل این ازدواج سه قلوهایی به نام Man Se (زنده باد)، Min gook (جمهوری)، Dae Han (کره) هستند

هان های جین (بانو سوسانو)

پخش زنده افسانه جومونگ از شبکه تماشا
پخش زنده افسانه جومونگ از شبکه تماشا

هان های جین (Han Hye Jin) ، در تاریخ 27 اکتبر 1981 در کره جنوبی به دنیا آمد. وی همسر کی سونگ یونگ بازیکن فوتبال و کاپیتان تیم ملی فوتبال کره جنوبی است. هان های جین، بازیگری را از سال 2022 آغاز کرد و در سریال افسانه جومونگ هم، نقش سوسانو دومین همسر جومونگ (دانگ میونگ ) و مادر بیریو و پادشاه اونجو از باکجه را برعهده داشت. این بازیگر ابتدا قرار بود که با یک خواننده به نام ناول ازدواج کند که به دلایلی به هم خورده است. وی در سال ۲۰۱۳ با کی سونگ یونگ، هافبک کره جنوبی ازدواج کرده است و حاصل ازدواجشان دختری است که در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۵ به دنیا آمد.

ساعت پخش سریال افسانه جومونگ از شبکه تماشا در سال ۱۴۰۲ چه زمانی است؟

افسانه جومونگ، هر شب ساعت ۱۹:۰۰ از  شبکه تماشا پخش می شود. تکرار این سریال هم در فردای همان روز، ساعت ۰۱:۰۰ و ۰۷:۰۰ و ۱۳:۰۰ پخش می شود.

شبکه تماشا

در صورت عدم دسترسی به تلویزیون، می‌توانید با مراجعه به  به وب‌سایت فام با آدرس www.fam.ir، در این ساعات و انتخاب شبکه تماشا، این سریال را به صورت زنده مشاهده کنید. برای مشاهده قسمت‌های قبلی هم باید به بخش فیلم و سریال این سایت بروید و پس از انتخاب “افسانه جومونگ“،این فیلم را تماشا کنند. این اثر با دو گزینه کیفیت اتوماتیک و انتخاب دستی برای پخش در دسترس است تا بتوانید بر اساس نوع اتصال اینترنت و سرعت خود، فیلم را به دو صورت دستی یا اتوماتیک تماشا کنید. همچنین می‌توانید در هر لحظه و هر مکان با دسترسی به اینترنت پایدار به تماشای آن بپردازید.