معرفی و بررسی فیلم سینمایی جن گیر پاپ The Popes Exorcist

فیلم سینمایی جن گیر پاپ

جن گیر پاپ یک فیلم در ژانر ترسناک، معمایی و هیجانی فراطبیعی است که توسطه جولیوس اوری بر اساس فیلمنامه ای از مایکل پترونی و ایوان اسپیلیوتوپولوس ساخته شده است و کمپانی بزرگ سونی Sony Pictures اکران این فیلم را بر عهده داشت . فیلم جن‌گیر پاپ ابتدا در 16 فروردین 1402 در اسپانیا و سپس در 25 فروردین 1402 در سایر نقاط جهان از جمله آمریکا، اروپا و آسیا اکران شد. این فیلم که می توان گفت یکی از بهترین فیلم های ترسناک و هیجانی در سال 2023 می باشد. با توجه به تاثیر بیشترو بیننده بیشتر فیلم هایی که بر اساس داستان واقعی ساخته می شود این فیلم نیز بر اساس واقعیت تولید شده . این فیلم 1 ساعت و 43 دقیقه ای می تواند تا حدی کلیشه تکراری را تغییر دهد. البته موضوع همان موضوع همیشگی جنگیری و کشیش است.

خلاصه داستان این فیلم بر اساس اتفاقات واقعی است و در مورد فعالیت های پدر روحانی به نام گابریل آمورت است که به عنوان یک جن گیر ارشد واتیکان کار می کرد. البته او در سال 2016 در سن 91 سالگی فوت کرد. در گذشته، او با شیاطینی که افراد بیگناه را تسخیر کرده بودند، می جنگید. فیلم نامه این فیلم در حقیقت شرح حال‌هایی از همان کشیشی که در فیلم نامش آمده ” یک جن گیر داستان خود را می‌گوید ” و ” یک جن گیر: داستان‌‌های بیشتر ” به رشته تحریر درآمده است. در ادامه به معرفی داستان این فیلم می پردازیم.

داستان فیلم سینمایی جن گیر پاپ

فیلم سینمایی جن گیر پاپ
فیلم سینمایی جن گیر پاپ

این قسمت از مقاله بخشی از داستان فیلم یا شخصیت ها را لو می دهد بنابراین اگر تاکنون این فیلم سینمایی را مشاهده نکردید بهتر است از این قسمت از مقاله عبور کنید. داستان فیلم درباره جولیا می باشد که به تازگی و بعد از مرگ شوهرش  به یک خانه قدیمی در اسپانیا به همراه پسرش هنری و دخترش امی نقل مکان میکنند. در حقیقت بعد از مرگ شوهرش پس از یک تصادف دلخراش، تنها چیزی که برایشان می ماند همین خانه یا عمارت بزرگ است. هنری که شاهد مرگ پدرش بود، شوکه شده و تحت تاثیر این شوک توانایی صحبت ندارد. از طرف دیگر خواهر او یعنی امی به حرف مادرش گوش نمی دهد.

در زیرزمین ، کارگرانی مشغول بازسازی خانه هستند به طور اختصاصی، یک اتاق مخفی در زیرزمین پیدا می کنند که توسط گاز و گوگرد اشغال شده است. وقتی حادثه ای رخ می دهد، بخشی از این اتاق مخفی فرو می ریزد و ارواح شیطانی یا اجنه در آن مکان فرار می کنند . همین ارواح جان اعضای خانواده را تهدید میکنند و مورد اذیت و آزار قرار می دهند. در همین هنگام است که یک کشیش توجه می شود این مشکل یک جنگیری ساده نیست و پدر روحانی باید شخصا مشکل را حل کند

در این فیلم میتوانید روند پیشروی داستان را احساس کنید و داستان کسل کننده یا بی روح و یکنواخت نمی شود . حتی با نزدیک شدن به انتهای فیلم حجم اطلاعاتی که از فیلم و ارتباط آن به واقعیت که به کاربر منتقل می شود ، باعث جذابیت این فیلم می شود.

بازیگران و عوامل

 

فیلم سینمایی جن گیر پاپ با داستان و کارگردانی و در عین حال بازیگران حرفه ای با بودجه معمولی توانست نتیجه ای شگفت انگیز را رقم بزند.

  • راسل کرو در نقش پدر گابریل آمورث : فردی مسمم و آرام که توانسته بازی بسیار خوبی را ارائه دهد.
  • پیتر دسوزا-فیگونی در نقش هنری
  • دانیل زواتو در نقش پدر اسکیبل
  • الکس اسو در نقش جولیا
  • لورل مارسدن در نقش امی
  • کرنل جان در نقش اسقف لومومبا
  • فرانکو نرو در نقش پاپ

نقد منتقدین

این فیلم سینمایی در وبسایت IMDb دارای امتیاز 6.2 از 10 است و همچنین منتقدان در سایت راتن تومیتوز هم امتیاز 48% را برای این فیلم در نظر گرفته اند. میانگین امتیاز 45% در سایت متاکریتیک و در نهایت 91% از کاربران گوگل هم این فیلم را پسندیده‌اند . اما نظرات منتقدان را مشاهده کنید.

تیم رابی امتیاز 60%

همه چیز درباره این فیلم مضحک به نظر می رسد، عمدتاً به این دلیل که کارگردان نمی تواند ما را متقاعد کند که پسر تسخیر شده را تماشا کنیم زیرا بازیگر تازه کار نتوانست نقشی را که به او داده شده بود به خوبی انجام دهد. در هر صورت کارگردان این فیلم اثری ساخته که یک بار دیدنش کافی است.

گای لاج از امتیاز 50%

فیلم جنگیر پاپ در حد یک فیلم درجه 2، جذاب می باشد و دلیل آن هم اندکی مربوط به سبک کارگردانی فیلم و بازی درخشان و برجسته راسل کرو است. راسل کرو نقش پدر گابریل آمورث را ایفا می‌کند که تعادل بسیار خوبی از اعتبار پدر، خشم و کنایه‌های طنزآمیز دارد.

فیونولا هالیگان امتیاز 38%

فیلم جنگیر پاپ تاثیر بسیاری از آثاری گرفته که از خودش خیلی بهتر هستند. این فیلم با وجود اینکه اثر چندان خوبی نیست اما حضور برجسته و درخشان بازیگرانش توانسته آن را به یک اثر جالب تبدیل کند.

البته با توجه به نظرات نمیتوان از دیدن این فیلم صرف نظر کرد. موضوع و بازیگری مناسب میتواند بیننده را تا آخر فیلم درگیر کند و برای بینندگان سخت پسند نیز ارزش یک بار دیدن را دارد.

نحوه تماشای فیلم سینمایی جن گیر پاپ

با همه این توضیحات تماشای این فیلم سینمایی میتواند سرگرم کنده باشد و مطمئن باشید که همانند برخی از فیلم ها بعد از تماشای فیلم احساس تلف شدن وقت ندارید. کاربرانی که قصد تماشای این فیلم سینمایی را دارند میتوانند از طریق سایت فام اقدام کنند.برای این کار بعد از ورود به سایت ، از بخش فیلم و سریال ، فیلم سینمایی جن گیر پاپ را انتخاب نمایید ، سپس می توانید به تماشای آنلاین این فیلم بنشینید. برای تجربه کاربری بهتر میتوانید کیفیت فیلم را به دو صورت دستی یا اتومات تغیر دهید.