معرفی و بررسی انیمیشن تد جستجوگر گمشده و لوح زمردین

تد جستجوگر گمشده و لوح زمردین

هشدار اسپویل : اگر تاکنون انیمیشن تد جستجوگر گمشده و لوح زمردین را مشاهده نکردید پیشنهاد میشود که از خواندن این مقاله صرف نظر کنید زیرا ممکن است در بخش هایی از این مقاله قسمت هایی از داستان انیمیشن را لو بدهد . برای پخش انیمیشن نیز میتوانید وارد سایت فام شوید.

تد جستجوگر گمشده و لوح زمردین در حقیقت آخرین قسمت از مجموعه انیمیشن های تد جستجوگر می باشد که در سال 2022 منتشر شده.این انیمیشن داستان لوح زمردی هرمس دنیای باستان الهام گرفته شده است. در رابطه با موضوع و نام این انیمیشن باید گفت که :«یک شی باستانی به نام لوح زمرد وجود دارد که به کتاب مقدس کیمیاگران و منبع مفاهیم فلسفه هرمسی معروف است و بسیاری از محققان آن را یکی از اسرارآمیزترین نوشته های باستانی در دست بشر می دانند.» این انیمیشن داستانی از جذاب ترین بخشهای دنیای تاریخ و باستان شناسی روایت می شود . خلاصه داستان نیز درباره شخصیت تد باستان شناس است که هر بار با یک ماجراجویی جدید، اتفاقات ماجراجویانه ای را خلق میکند. تد رویای خود را برای کار در یک سایت باستان شناسی برآورده می کند. با این حال همکاران و هم تیمی هایش او را جدی نمی گیرند. هنگامی که او به طور تصادفی یک تابوت باستانی را کشف می کند، نفرین وحشتناکی بر مادر دوستش و سگش جف می افتد. حالا برای از بین بردن نفرین و نجات دوستانش باید یک شی باستانی به نام لوح زمرد را پیدا کند.

به طور کلی معرفی و بررسی انیمیشن تد جستجوگر گمشده و لوح زمردین سومین قسمت از مجموعه سه قسمتی است.در ادامه داستان و نقد های این انیمیشن می پردازیم.

داستان

تد استونز، باستان شناس کمتر شناخته شده ای که با همکارانش در مکزیک در یک مرکز حفاری باستانی کار می کند، به طور تصادفی در یک گودال سقوط می کند و یک آویز زمرد دریافت می کند. بعد از آن او با راهنمایی زنی به نام ویکتوریا این شی زمردی را در مجسمه مصری قرار می دهد. در هنگام اتصال موج سبز همه فضا را پر می کند. این موج دوستان تد از جمله مومیایی و سگش بلگف را می بلعد و آنها را به موجوداتی عجیب تبدیل می کند و در حقیقت نفرین فعال می شود و دوستانش دچار نفرین می شوند.  او برای شکستن طلسم به شهر پاریس سفر می کند. از طرفی پلیس نیز به دنبال او است. او در یافتن لوح زمرد مشکل دارد و طلسم را از دوستانش می گیرد.در انتهای داستان نیز لوح زمرد را پیدا میکند و مورد تحسین همه قرار میگیرد و به آرزوی خود یعنی معروف شدن میرسد.

ویژگی های انیمیشن تد

تد جستجوگر گمشده و لوح زمردین
تد جستجوگر گمشده و لوح زمردین

بدترین شخصیت در انیمیشن تد جستجوگر گمشده و لوح زمردین شخصیت ویکتوریا می باشد. این شخصیت در ابتدا نقشه می‌کشد که لوح زمرد را در اختیار خود قرار دهد، در نهایت پس از نابودی لوح زمرد، شخصیت ویکتوریا نیز به حالت عادی بازگشته و به در نقش دوست ظاهر می شود.

با مطالعه داستان انیمیشن متوجه متمایز بودن ان نسبت به دیگر انیمیشن هایی که این روز ها ساخته می شود می شویم. انتخاب مموضوع از الگو های واقعی هم جنبه آموزشی برای کودکان و ونوجوانان دارد هم میتواند موضوعی جذاب برای بزرگسالان باشد. همچنین موضوعی مشابه با فیلم ها و انیمیشن های ایندیانا جونزی میتواند قشر عظیمی از جامعه را پوشش دهد و برایشان جذابیت خاصی داشته باشد .بنابراین هم کودکان هم بزرگسالان میتوانند مخاطب این انیمیشن باشند.

همه چیزهایی که طرفداران فیلم های ماجراجویی نیاز دارند در این انیمیشن وجود دارد. از گنج و آثار باستانی گرفته تا طلسم و سفر و مومیایی و تاریخ و اهرام مصر و … در این انیمیشن حضور موثر دارد.

نحوه تماشای انیمیشن تد جستجوگر گمشده و لوح زمردین

سایت دنیای رسانه ای فام ارائه دهنده فیلم ها و سریال های روز دنیا منبع معتبری برای تماشای انیمیشن ها می باشد. کاربرانی که هنوز انیمیشن تد را مشاهده نکرده اند میتوانند از طریق وبسایت دنیای رسانه ای فام به نشانی www.fam.ir در بخش انیمیشن ها و گزینه انیمیشن تد جستجوگر گمشده و لوح زمردین را انتخاب کنند. همچینین میتوانید از طریق لینک زیر به تماشای مستقیم انیمیشن بپردازید. لازم به ذکر است که این انیمیشن قابلیت پخش در چند کیفیت مختلف را دارا می باشد.