پخش فصل دوم سریال گاندو از شبکه سوم سیما

پخش فصل دوم سریال گاندو

پخش فصل دوم سریال گاندو : فصل دوم سریال گاندو از جمله مجموعه های محبوب و پرطرفداری است که برای اولین بار در نوروز و تابستان سال 1400 پخش شد و به دلیل موضوع جذاب و حضور بازیگران نام آشنا توانست طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد. از این رو شبکه سوم سیما، بار دیگر این مجموعه تلویزیونی پرمخاطب را در کنداکتور پخش خود قرار داده است و قرار است با شروع ماه محرم  از تاریخ 7 مرداد ماه 1400، هر شب از پخش زنده شبکه 3 پخش گردد. به همین منظور در این مقاله، به نقد و بررسی سریال دو فصل سریال گاندو می پردازیم.

همه چیز درباره سریال گاندو

گاندو نام سریالی است که به تهیه کنندگی مجتبی امینی، کارگردانی جواد افشار و نویسندگی آرش قادری طی دو فصل و به سفارش شبکه سوم سیما تهیه و تولید شده است. این سریال در ژانر اجتماعی، اکشن، جنایی و معمایی تولید شده است که البته طبق گفته های نویسنده برنامه، اگر چه کلیت داستان برگرفته از اسناد واقعی بود که به دلیل ربط دادن پرونده ها به یکدیگر و شکل گیری قصه سریال، از اسامی و داستان های غیر واقعی استفاده کرده است و به طور کلی 80 درصد از داستان غیر واقعی است.

و اما در میان شخصیت های مختلف سریال گاندو که مورد توجه رسانه‌های مختلف قرار گرفت، حضور شخصیت واقعی جیسون رضائیان، خبرنگار ایرانی آمریکایی روزنامه واشنگتن پست و جاسوسی بود که دستگیری او سر و صدای زیادی به پا کرد. نقش جیسون رضائیان، را پیام دهکردی ایفا کرده است. البته برای بسیاری از افراد این سوال پیش آمده بود که چرا اسم سریال را گاندو انتخاب کرده اند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که سریال به ویژگی حیوان گاندو اشاره کرده که شباهت زیادی به خصوصیات اخلاقی جاسوسان و ضد جاسوسان دارد. چرا که گاندو برای شکار خود می تواند مدت ها با صبر و حوصله به کمین بنشیند تا در لحظه مناسب به شکار خود حمله کند. در واقع جاسوسان و ضد جاسوس ها هم همواره در کمین، جستجو، کشف و شهود، طرح و برنامه‌ ریزی، کسب اطلاعات، چیدن منابع و سرنخ‌ ها و درنهایت تکمیل کردن پازل ‌ها به سر می ‌برند تا سرانجام بتوانند در میان مردم کشور هدف نفوذ کرده و ضربه نهایی خود را به آن ها وارد کنند.

پخش فصل دوم سریال گاندو
پخش فصل دوم سریال گاندو

لازم به ذکر است سکانس های مختلف این سریال، علاوه بر تهران، در کشورهای ترکیه و چین، فیلمبرداری شده است و در واقع شروع سریال در تهران کلید خورد و در چین به پایان رسید. همان طور که  می دانیم این سریال در دو فصل جداگانه تولید شد، فصل اول مجموعه تلویزیونی گاندو در 31 قسمت تولید شد و اولین قسمت آن در تاریخ 15 خرداد 1398 از شبکه سوم سیما پخش گردید. در حالی که فصل دوم آن طی 37 قسمت تولید گردید. البته این سریال برای اولین بار در نوروز 1400 بر روی آنتن شبکه سوم سیما رفت، اما به دلیل اعتراض برخی از مسئولین دولت روحانی، پخش آن متوقف شد و ادامه این فصل در 31 تیر ماه 1400 ( بعد از انتخابات ریاست جمهوری ) بر روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.

داستان سریال گاندو

این ماجرا پازل‌های زیادی دارد که رفته‌ رفته تکمیل می‌ شود تا به یک فرآیند کلی از وجود یک شبکه جاسوسی پیچیده و بین‌ المللی پی ببریم و در موجموع سرنخ های سریال بر اساس ماجرای آقا زاده‌ ها و یا خروج کالا و ارز از کشور تعریف می شود. شروع سریال با دستگیری یکی از مفسدان اقتصادی متهم به جاسوسی است که دقایقی بیشتر به خروجش از آسمان ایران نمانده بود. در واقع این آقا زاده،  یکی از سرنخ‌ های پرونده های اصلی سریال است که فساد اقتصادی انجام می‌ داد و از طرفی به شبکه جاسوسی هم وصل بود و همین امر باعث شده بود تا این فرد از طریق دو اداره مفاسد اقتصادی و بچه‌ های ضد جاسوسی تحت نظر قرار گیرد. لازم به ذکر است قسمت‌ های دیگر سریال هم حول همین محور و با همین سبک و سیاق امنیتی و جاسوسی می چرخد و در واقع فصل دوم این مجموعه به طور مستقیم به موضوعاتی نظیر نوسانات نرخ ارز با دخالت سفارت انگلیس و برخی مدیران سابق بانک مرکزی و تلاش سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا برای نفوذ در سرویس امنیتی ایران می‌‌ پردازد و داستان سریال درباره اشخاص دو تابعیتی و جاسوس در وزارت امور خارجه ایران و گروه مذاکره‌ کننده هسته ‌ای است.

پخش فصل دوم سریال گاندو
پخش فصل دوم سریال گاندو

اطلاعاتی درباره فصل سوم سریال گاندو

طبق آخرین اطلاعات به دست آمده از مهدی نقویان مدیرعامل موسسه اندیشه شهید آوینی، قرار است که در آینده ای نزدیک، فصل سوم این سریال هم ساخته شود. نگارش فصل سوم این مجموعه با موضوع امنیتی و جاسوسی آغاز شده است، اما هنوز کارگردان آن مشخص نشده و به احتمال زیاد کارگردانی این فصل هم طبق روال گذشته، برعهده جواد افشار می باشد. نقویان اضافه کرد که در تلاش هستیم تا برای ساخت فصل سوم سریال گاندو از بازیگران دو فصل قبل دعوت کنیم، مگر این که به دلیل تداخل در کار یا مشکلات شخصی، نتوانند در این مجموعه حضور پیدا کنند.

آشنایی با عوامل سریال گاندو

در این سریال بازیگران مطرح و نام آشنایی چون، داریوش فرهنگ، پیام دهکردی، محمد رضا شریفی ‌نیا، وحید رهبانی، لیلا اوتادی، علیرام نورایی، سارا خوئینی ‌ها، نگار عابدی، اتابک نادری، رابعه اسکویی، پندار اکبری، عرفان ابراهیمی، رضا توکلی، نسرین نکیسا، صالح میرزا آقایی، کمند امیرسلیمانی، کامبیز دیرباز، مجید نوروزی، علی افشار و جمشید جهان‌ زاده نقش آفرینی کردند. البته با فیلمبرداری در کشورهای ترکیه و چین، جمع زیادی از بازیگران خارجی و ایرانی هم به این مجموعه اضافه شدند.

سایر عوامل این سریال عبارتند از:

جواد افشار(کارگردان)، مجتبی امینی (تهیه‌کننده)، مصطفی سلطانی (مجری طرح و مدیرتولید)، آرش قادری (نویسنده)، فرشاد گل سفیدی (مدیر تصویر برداری)، هادی افشار (مدیر صدابرداری)، آرش سجادی (مدیر برنامه‌ ریزی)، داود باقری (دستیار اول کارگردان‌)، حسین مجد (طراح صحنه)، الهام شعبانی (طراح لباس)، شهرزاد عقیقی (طراح گریم)، سید مقصود میرهاشمی (مدیرتدارکات)، حامد محسن پور (تدوین)، افشین عمران (دستیاردوم کارگردان)، سمانه واعظی (منشی صحنه)، عارفه رشیدی (برنامه‌ریز) و محسن جسور (عکاس).

پخش فصل دوم سریال گاندو
پخش فصل دوم سریال گاندو

زمان پخش فصل دوم سریال گاندو کی است؟

برای دیدن فصل دوم این سریال می توانید هر شب ساعت 23:45 از پخش زنده شبکه 3 سیما اقدام کنید. البته این شبکه در جدول پخش خود، آیتم تکرار قرار نداده است و علاقه مندان فقط می توانند آن را در همان زمان ساعت پخش اصلی مشاهده کنند.