فصل دوم سرزمین مادری چند قسمت است؟

فصل دوم سرزمین مادری چند قسمت است؟

فصل دوم سرزمین مادری چند قسمت است؟ سرزمین مادری از جمله سریال‌های مهم و پرطرفدار شبکه سوم سیماست. این سریال به وقایع تاریخی زمان قبل انقلاب می‌پردازد و توانسته اتفاقات آن دوران را به خوبی در معرض نمایش قرار دهد. جالب است بدانید، تولید این سریال متعلق به 10 سال گذشته بود و ابتدا نام تاریخ کهن را برای او انتخاب کرده بودند.

تماشای فصل دوم سرزمین مادری

اما این‌که سریال سرزمین مادری چند فصل دارد و هر فصل آن چند قسمت است، برای علاقه‌مندان به این مجموعه می‌تواند جذاب باشد. به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم و درباره بازیگران و اتفاقاتی که قرار است در سریال سرزمین مادری بیفتد صحبت کنیم.

آن‌چه باید درباره سریال سرزمین مادری بدانید

فصل دوم سرزمین مادری چند قسمت است؟

سرزمین مادری با نام اولیه سرزمین کهن یک مجموعه تلویزیونی ایرانی در ژانر تاریخی است. این سریال که از شبکه سوم سیما پخش می شود، به وقایع تاریخ معاصر می پردازد از سال ۱۳۲۰ خورشیدی تا وقوع انقلاب ۱۳۵۷ در بستر زندگی پسری نوجوان به نام رهی می‌پردازد.

این سریال را کمال تبریزی کارگردانی کرده است و همانند دیگر آثارش در آن موفق شده تا خوش بدرخشد و اثری زیبا از خود به جای گذارد. علیرضا طالب ‌زاده نویسندگی آن را برعهده داشته است و تهیه کنندگی آن را هم، محمد مسعود انجام داده است. این مجموعه در طی سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۶ ساخته شده ‌است.

پخش این مجموعه تلویزیونی ابتدا در ۳ بهمن ۱۳۹۲ آغاز شد و تا ۲۴ بهمن همان سال نیز ادامه داشت، اما پس از مدتی متوقف و بعد از گذشت نزدیک به ۱۰ سال در ۲۰ مهر ۱۴۰۲ مجدداً از سر گرفته شد.

بازیگران شناخته شده زیادی از جمله شهاب حسینی، جواد عزتی، بابک حمیدیان، الهام حمیدی، امیر آقایی، مهدی شادمان، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، محسن تنابنده، پژمان بازغی، شبنم قلی‌ خانی، ثریا قاسمی، مرحوم پرویز پورحسینی، حسین محجوب، فرهاد قائمیان، هنگامه قاضیانی، حسن پورشیرازی، جعفر دهقان، فرشته صدرعرفایی، علیرضا خمسه، میترا حجار، رضا کیانیان، هومن سیدی، سام درخشانی، سعید راد، لیلا زارع، مهران رجبی، ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، پریوش نظریه، حسین مهری، محمود بنفشه‌خواه، کوروش سلیمانی، شهرام قائدی، امیرحسین آرمان، مرحوم حسین محب‌اهری، مهرداد ضیایی، صالح میرزاآقایی و رضا بنفشه‌خواه در این سریال نقش آفرینی کرده‌اند.

داستان سریال سرزمین مادری

فصل دوم سرزمین مادری چند قسمت است؟
فصل دوم سرزمین مادری چند قسمت است؟

این مجموعه به بررسی تاریخ سیاسی-اجتماعی ایران از سال ۱۳۲۰ تا پیروزی انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ ایران در بستر زندگی فردی به نام رهی می‌پردازد و در قالب سه فصل برای پخش آماده شده‌است. در فصل اول سریال، کودکی رهی که شخصیت اصلی سریال است به تصویر کشیده می‌شود، که نقش او را علی شادمان بازی می‌کند. رهی بعد از بمباران دهکده محل سکونت‌شان توسط نیروهای متفقین، از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود. پس از چند روز مراقبت توسط مادرش راهی تهران می‌شود. سال‌ها بعد او در یک خانواده توده‌ای بزرگ می‌شود، اما بر اثر به وقوع پیوستن ماجراهایی او به یک خانواده درباری سپرده می‌شود. در این خانواده است که او رفته رفته به هویت خود پی می‌برد. همین باعث می‌شود به یک خانواده دیگر که مذهبی هستند، سپرده شود، اما این پایان ماجراهای او و اطرافیانش نیست

در فصل اول سریال، شخصیت اصلی سریال “رهی” توسط علی شادمان به تصویر کشیده می‌شود. رهی پس از بمباران دهکده‌ای که در آن زندگی می‌کند، توسط نیروهای متفقین از زیر آوار خارج می‌شود. پس از گذشت چند روز با مراقبت‌های مادرش بهبود پیدا می‌کند و راهی تهران می‌شود.

در طول سال‌ها، رهی (با بازی شهاب حسینی) به تدریج به هویت خود پی می‌برد و اکنون وارد مرحله جدید از زندگی خود می‌شود. او در این برهه از زمان باید تلاش کند تا چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی خود را حل کند.

بررسی فصل‌های سرزمین مادری

فصل دوم سرزمین مادری چند قسمت است؟
فصل دوم سرزمین مادری چند قسمت است؟

همان طور که می‌دانیم این سریال تلویزیونی در سه فصل آماده شده است و در هر فصل، دوره‌ای از زندگی رهی را به تصویر می‌کشد و شما را با وقایع تاریخی آن زمان آشنا می‌کند. در مجموع  سریال سرزمین مادری 66 قسمت است، فصل اول آن در 21 قسمت به اتمام رسیده است، اما هنوز اطلاعات درستی درباره تعداد قسمت‌های فصل دوم و سوم آن در دسترس نیست.

 در ادامه این مقاله درباره روند و رویدادهایی که در هر فصل اتفاق می‌افتد را بیان می‌کنیم.

فصل اول:

فیلم‌برداری فصل یکم این مجموعه تلویزیونی از آذر ماه سال ۱۳۸۷ در شهرک سینمایی غزالی آغاز شد و در بهار سال ۱۳۸۹ نیز مراحل فصل نخست این اثر به اتمام رسید. این فصل از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۳۲ را شامل می‌شود و حوادث این دوران از قبیل موقعیت ایران در جنگ جهانی دوم، ملی شدن صنعت نفت و سایر حوادث را تا کودتای ۲۸ مردادماه سال ۱۳۳۲ نشان می‌دهد. در این فصل نقش علی را علی شادمان برعهده داشته است.

فصل دوم:

فیلم‌برداری فصل دوم هم از دی ‌ماه سال ۱۳۸۹ آغاز شد و در شهریور ماه سال ۱۳۹۲ تمام شد. این فصل نیز از سال ۱۳۳۸ تا سال ۱۳۴۲ را شامل می ‌شود که حوادث این دوران را تا قیام ۱۵ خرداد ماه سال ۱۳۴۲ نشان می‌ دهد.

فصل سوم:

ساخت فصل سوم و آخر مجموعه نیز به خاطر پخش ۴ قسمت ابتدایی و حواشی ایجاد شده آن با تأخیر ۱ ساله مواجه شد، اما سرانجام فیلم‌برداری فصل سوم در اواخر تابستان سال ۱۳۹۴ آغاز شد و در تیرماه سال ۱۳۹۶ پایان یافت. این فصل هم از سال ۱۳۵۴ تا ۲۹ بهمن‌ ماه سال ۱۳۵۷ را نشان می‌دهد.

چگونه سریال سرزمین مادری را تماشا کنیم؟

مجموعه سرزمین مادری در روزهای پنج‌شنبه و جمعه حوالی ساعت 20:30 از شبکه سوم سیما پخش می‌شود و تکرار آن را می‌توانید فردای آن روز (جمعه و شنبه) در سه نوبت مشاهده کنید. حال اگر به تلویزیونی دسترسی نداشتید، می‌توانید این مجموعه را از طریق پخش زنده شبکه سوم سیما ، سایت فام به نشانی www.fam.ir مشاهده کنید.

لازم به ذکر است، شما می‌توانید، همه قسمت‌های سریال سرزمین مادری را از بخش فیلم سریال سایت فام دنبال کنید.