سریال فرمانروای نقابدار محصولی عاشقانه از کره جنوبی

سریال فرمانروای نقابدار محصولی عاشقانه از کره جنوبی

سریال فرمانروای نقابدار محصولی عاشقانه از کره جنوبی ، یک مجموعه تلویزیونی 30 قسمتی است که این روزها شاهد پخش آن از شبکه 5 سیما هستیم. این مجموعه تلویزیونی کره ای یک درام عاشقانه تاریخی است که به دلیل داستان زیبا و حضور بازیگران نام آشنای کره ای توانسته نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا به نقد و بررسی این سریال بپردازیم.

داستان سریال فرمانروای نقابدار

داستان این سریال که از تلویزیون پخش می شود، به قرن 18 میلادی برمی گردد و مربوط به داستان زندگی پادشاهی عادل به نام یی یون در دوران سلسله چوسان است که تمام تلاش خود را می کند تا در سرزمینش عدالت برقرار شود. در این دوران پادشاه پس از مدت ها انتظار، صاحب فرزندی می شود. اما پادشاه برای حفظ جان فرزندش، مجبور می شود تا قدرت اداره تامین آب را به یک انجمن مخفی با رهبری پینسوهو واگذار کند. همین امر باعث شد تا این گروه مخفی با فروش آب در سرتاسر چوسان و زورگویی به اقشار ضعیف جامعه، قدرت زیادی را به دست آورند و  تصمیم داشتند تا پسر پادشاه را هم به عضویت گروه خود در آورند.

به همین منظور پادشاه برای نجات جان فرزندش و محافظت وی در برابر گروه پیونسو ، صورت ولیعهد را با ماسک ‌پوشاند و او را مخفیانه بزرگ کرد. ولیعهد شانزده سال بعد، به عنوان یک مرد جوان محترم، نقاب را از چهره خود برداشته و به صورت مخفیانه قصر را ترک می کند و در راستای پیدا کردن حقیقت با استاد ووبو ملاقات کرده و با دختر یک مقام عالی ‌رتبه به نام بانو هان گایون و مرد جوانی که هم نام خودش یی سان است، آشنا می شود.

با ترور پادشاه توسط گروه پینسوهو ودر دست گرفتن قدرت فرمانروایی توسط این گروه، سرانجام ولیعهد به حقیقت پی می برد و با کمک همسرش گایون با این سازمان وارد مبارزه شده و تبدیل به تنها امید مردم زجر کشیده می شود و در مسیر حاکمی عادل پا می ‌گذارد.

آشنایی با عوامل و افتخارات سریال

سریال کره ای فرمانده نقابدار یا پادشاه صاحب ماسک به  کارگردانی نو دو چول و پارک وون گوک، تهیه کنندگی لی سونگ کون و نویسندگی پارک هه جین، محصول سال ۲۰۱۷ کشور کره است. در این سریال محبوب کره ای با ژانر تاریخی، سیاسی، ملودرام، عاشقانه و کمدی، بازیگران نام آشنایی نظیر یو سونگ هو، کیم سو هیون، کیم میونگ سو، یون سو هی، هیو جون هو و پارک چول مین و… نقش آفرینی کردند.

سریال فرمانروای نقابدار محصولی عاشقانه از کره جنوبی
سریال فرمانروای نقابدار محصولی عاشقانه از کره جنوبی

از دیگر افتخارات این مجموعه تلویزیونی 40 دقیقه ای می توان به کسب جوایز بهترین سریال، بهترین فیلمنامه و بهترین استعداد بازیگری برای نو مین جئون  در رویدا جوایز درامای کره جنوبی در سال 2017 اشاره کرد. این سریال در جوایز سالانه شبکه ام بی سی نیز در ۱۳ شاخه نامزد شد.

زمان پخش سریال فرمانده نقابدار کی است؟

سریال جذاب و  پرطرفدار فرمانروای نقاب دار از شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ هر شب ساعت ۱۹ به مدت 40 دقیقه از شبکه پنج سیما پخش می ‌شود. از زمان پخش تا کنون به دلیل پخش صحنه های جذاب اکشن، داستانی درام و عاشقانه و بازی زیبا و پر از احساس بازیگران مشهور کره ای توانسته مخاطبان زیادی را به خود اختصاص دهد. تکرار آن نیز ساعت های 11 شب و 11 صبح روز بعد روانه آنتن صدا و سیما می شود. البته روزهای جمعه قسمت جدید پخش نمی شود و خلاصه ای از قسمت های قبل را تماشا خواهید کرد.