درباره برنامه فوتبال 120 بیشتر بدانیم

درباره برنامه فوتبال 120 بیشتر بدانیم

درباره برنامه فوتبال 120 بیشتر بدانیم : برنامه فوتبال 120 یک برنامه زنده تلویزیونی پرمخاطب است که با پرداختن به فوتبال های خارجی و حواشی مربوط به آن، توانسته در میان مردم و علاقه مندان به فوتبال های خارجی، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دهد. این برنامه پرطرفدار تلویزیونی پنج شب ها حوالی ساعت 23 به مدت 120 دقیقه از آنتن شبکه ورزش پخش می شود و در روزهای جمعه و شنبه هم شاهد تکرار برنامه خواهیم بود.

نگاهی بر عملکرد فوتبال 120 در فصل های گذشته

 فوتبال120 با اجرای حمید محمدی و تهیه کنندگی عادل فردوسی پور هر پنج شنبه شب از شبکه ورزش پخش می شود و اتفاقات هفتگی لیگ جهانی را پوشش می دهد. به‌ طور معمول، این برنامه خلاصه ‌ای از بازی ‌های لیگ‌ های معتبر اروپایی را پخش می کند و به تحلیل رویدادهای مرتبط به فوتبال اروپا و لژیونر ها می پردازد.

برنامه فوتبال 120، برای اولین بار در فروردین 1392 از شبکه نوپای ورزش پخش شد و به دلیل برنامه ریزی دقیق و استفاده از آیتم های جذاب، خیلی زود توانست در میان دوستداران فوتبال جای خود را باز کند. روند پخش برنامه به این گونه است که با شروع فصل فوتبالی اروپا، فصل جدیدی از برنامه فوتبال 120 هم آغاز می شود و با پایان فصل فوتبالی اروپا هم، این برنامه خاتمه می یابد.

البته در سال ۱۳۹۴ پس از شروع لیگ ‌های اروپایی این برنامه پخش نشد ولی در ۱۰ دی همین سال دوباره روی آنتن شبکه ورزش رفت. فصل نهم برنامه فوتبال 120، همزمان با پایان فصل فوتبالی اروپا ، در تاریخ خرداد ماه به پایان رسید و فصل دهم این برنامه ، از اول مهر آغاز گردید.

آشنایی با آیتم های برنامه

علاقه مندان به فوتبال 120، پنج شنبه شب ها ساعت 23 می توانند این برنامه را از طریق شبکه ورزش مشاهده نمایند و شاهد برنامه های متنوع و آیتم های مختلف درباره تحلیل رویدادهای مرتبط با فوتبال اروپا باشند. در ادامه به معرفی آیتم های متنوع این برنامه پرمخاطب تلویزیون می پردازیم.

لیگ ‌های اروپایی:

بخش اصلی این برنامه پخش گل‌ های زیبا و صحنه‌ های حساس بازی‌ های مهم لیگ ‌های معتبر اروپایی نظیر لیگ برتر فوتبال انگلیس، لالیگا، بوندس‌ لیگا، سری آ و لیگ یک فرانسه در هفته گذشته‌ است.

درباره برنامه فوتبال 120 بیشتر بدانیم
درباره برنامه فوتبال 120 بیشتر بدانیم

مستند های موضوعی:

در این آیتم متناسب با اتفاقات و بازی های گذشته مستندهایی جذاب و ادبی با گویندگی عادل فردوسی پور یا محمد فرهپور پخش می شود. شایان ذکر است این بخش علاوه بر موضوعات فوتبالی به مسائل دیگری با مباحث سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هم می پردازد.

بامزه‌ های دنیای فوتبال:

بامزه ‌های دنیای فوتبال از محبوب ترین بخش‌ های این برنامه است. چرا که به صورت طنز گونه و با اجرای متفاوت ابوطالب حسینی به حواشی و اتفاقات فوتبال می پردازد.

آنالیز فنی:

در این آیتم بازی های مهم هفته گذشته از لحاظ فنی و کیفیت توسط یک تیم چند نفره همراه با پخش تصاویر مربوط به بازی آنالیز می شود.

پیش‌ بازی مسابقات:

در این بخش همراه با نگاه تاریخی به بررسی وضعیت تیم هایی که در هفته آینده بازی مهمی دارند، می پردازد.

 خارج از دید:

این بخش که همواره پای ثابت برنامه است، به عملکرد بازیکنان محبوب فوتبال که با دوران اوج فاصله دارند یا پا به‌ سن گذاشته ‌اند، می پردازد و هم چنین حواشی پیرامون شخصیت‌ های شناخته شده فوتبالی که شرح حال آن ‌ها برای مخاطب جذاب می‌باشد را بررسی خواهد کرد.

درباره برنامه فوتبال 120 بیشتر بدانیم
درباره برنامه فوتبال 120 بیشتر بدانیم

نوستالژی:

این آیتم مختص به پخش خلاصه ای از بازی های جذاب سال های اخیر دو تیمی است که قرار است در هفته آینده مقابل یکدیگر قرار گیرند.

گل ‌های هفته:

این بخش به پخش زیبا‌ترین و جذاب ‌ترین گل‌ های لیگ‌ های معتبر اروپایی اختصاص دارد.

مصاحبه‌ های اختصاصی:

برخی مواقع فوتبال ۱۲۰ به صورت اختصاصی با چهره‌ های شاخص دنیای فوتبال گفت و گو می کند و از جمله آن‌ ها می ‌توان به مصاحبه عادل فردوسی ‌پور با ژاوی هرناندز، کلارنس سیدورف و لوییس گارسیا اشاره کرد. لازم به ذکر است، چهره‌ های شاخص دیگری چون دیگو فورلان، وسلی اسنایدر، گایزکا مندیتا، فرناندو مورینتس، امره جان، کریستین کارمبئو، مارتین تایلر و کارشناسان مطرحی چون سید لو و گیلم بالاگ با این برنامه مصاحبه اختصاصی داشته ‌اند.

نحوه ارتباط با مخاطب برنامه فوتبال 120

همان طور که گفته شد این یک برنامه مخاطب محور است که از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۰۱۲۰ ارتباط خود را با مخاطب برقرار می کند. طی پخش برنامه از بینندگان در خصوص رویدادهای هفته یا سال سوال هایی پرسیده می شود و آن ها می توانند از طریق این سامانه پیامکی، به این سوال برنامه شبکه های تلویزیون پاسخ دهند.

حتی  در زمان برگزاری مسابقات مهم هم از بینندگان شبکه ورزش خواسته می‌ شود که با ارسال پیامک، نتیجه مسابقه را پیش‌ بینی کنند. برندگان نظرسنجی، در برنامه هفته بعد با روش قرعه‌ کشی مشخص می ‌شوند.