خبری خوب برای علاقه مندان به سریال نون خ

خبری خوب برای علاقه مندان به سریال نون خ

خبری خوب برای علاقه مندان به سریال نون خ : نون خ نام سریال تلویزیونی جذاب و پرطرفداری است که تا کنون سه فصل از آن بر روی آنتن شبکه یک رفته است. البته انتظار می رفت که فصل چهارم این سریال برای نوروز 1401 یا بعد از آن پخش می شد اما طبق آخرین خبرهای به دست آمده و گفته عوامل این سریال، وعده پخش فصل چهارم آن برای نوروز 1402 داده شد.

این سریال به دلیل برخورداری از صحنه های جذاب و بازیگران نام آشنا توانست استقبال زیادی از مخاطبان را به خود اختصاص دهد. در همین راستا شبکه 1 بارها آن را در جدول پخش برنامه خود قرار داد و در حال حاضر هم فصل سوم این سریال از طریق آنتن شبکه 1 هر شب ساعت 22:15 پخش می گردد.

 به همین منظور تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به نقد و بررسی فصل های گذشته سریال نون خ بپردازیم.

درباره سریال نون خ بیشتر بدانیم

سریال نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی، نویسندگی امیر وفایی و تهیه کنندگی مهدی فرجی برای اولین بار برای نوروز سال 1398 بر روی آنتن شبکه یک رفت.سریال نون خ اثری خانواده محور، بومی و مخاطب ‌پسند است که در راستای نمایش فرهنگ قوم کرد ساخته شد. از این رو پخش این سریال در قاب شبکه های تلویزیون باعث شد تا همدلی و حس وطن پرستی در میان مردم ایجاد گردد و به شناخت و معرفی بیشتر مناطق و اقوام ایرانی و فرهنگ و آداب رسوم کردها کمک نماید.

علت گرمی سریال هم به دلیل حضور تعداد زیادی بازیگر در هر سکانس بود که دیالوگ های مختلفی بین شخصیت ها رد و بدل می شد. هم چنین داستان سریال به گونه ای نوشته شده بود که مردم با شخصیت های سریال ارتباط برقرار می کردند و آن را از جنس خود می دانستند. همان طور که می دانیم این سریال در سه فصل مختلف ساخته شده که فصل اول آن در نوروز سال 1398 طی 15 قسمت پخش شد، فصل دوم آن با 17 قسمت جذاب در سال 1399 بر روی آنتن شبکه یک رفت و فصل سوم این سریال هم با 16 قسمت زیبا در دسته فیلم های نوروزی شبکه یک سیما در سال 1400  قرار گرفت.

در سه فصل این سریال بازیگرانی چون سعید آقاخانی، علی صادقی، شقایق دهقان، سیروس میمنت، سید علی صالحی، پاشا جمالی، یدالله شادمانی، ندا قاسمی، نسرین مرادی، هدیه بازوند، شیدا یوسفی، صهبا شرافتی، هدی استواری، آتنا مهیاری، کاظم نوربخش، ماشاالله وروایی، سیروس سپهری، یوسف کرمی، رضا رشیدی، سید حسین موسوی، سیروس حسینی‌فر، علی اخوان، افشین ملکی، حمید لولایی، علی الوالحسنی، هومن حاجی عبداللهی، نعیمه نظام دوست، مجید یاسر، شیلان مدنی، نارین ایوبی، شقایق فتاحی و مرتضی رستمی نقش آفرینی کردند.

خبری خوب برای علاقه مندان به سریال نون خ
خبری خوب برای علاقه مندان به سریال نون خ

داستان سریال نون خ

سریال نون خ حول زندگی نورالدین خان زاده با بازی سعید آقا خانی که در استان کرمانشاه زندگی می کند، شکل می گیرد. نام سریال هم برگرفته از مخفف اسم شخصیت اصلی داستان یعنی نورالدین خان زاده ( نون. خ) است. در فصل های مختلف، شاهد ماجراهای مختلفی هستیم که برای خان زاده، دخترهایش و اهالی روستا رخ می دهد. از سویی دیگر  سریال نون خ به موضوعات روز و مسائل اجتماعی جامعه می پردازد و آن ها را در قالبی طنز به قاب تصویر می کشد.

نکته جالب توجه این سریال، نقش فریده سپاه‌ منصور در نقش مه‌ لقا خانم در فصل اول سریال بود که با وجود عدم حضورش در فصل های دوم و سوم، نام او مدام ورد زبان اهالی روستاست و منجر به زیباتر شدن داستان می گردد.فصل اول و دوم سریال در کرمانشاه فیلمبرداری شد اما فیلمبرداری فصل سوم آن به دلیل شیوع ویروس کرونادر تهران و منطقه خجیر انجام شد. در این منطقه لوکیشن ها به گونه ای طراحی شد که فضا به روستای نورالدین خان زاده در کرمانشاه شباهت زیادی داشته باشد.

خبری خوب برای علاقه مندان به سریال نون خ
خبری خوب برای علاقه مندان به سریال نون خ

فصل چهارم سریال نون خ در راه است!

طبق آخرین خبرهای به دست آمده از فصل چهارم سریال نون خ، باید به طرفدارانش این نوید را داد که مذاکرات نهایی با مسئولان صدا و سیما انجام شد و ساخت فصل چهارم قطعی است. به طوری که هم زمان با انجام مذاکرات با عوامل سریال، پیش تولید رسمی فصل چهارم هم آغاز می گردد. به گفته فرجی تهیه کننده سریال نون خ، قرار شده است که فصل چهارم سریال در اواسط تابستان 1401 کلید بخورد. تا کنون مکان دقیقی برای فیلمبرداری این سریال مشخص نشده است، اما عوامل فیلم در تلاش هستند تا سریال در یکی از استان های غرب کشور ساخته شود.

در این فصل جدید قرار است که علاوه بر بازیگران قبلی، بازیگران سرشناس جدیدی هم به گروه ملحق شوند و این مجموعه 30 الی 35 قسمتی را برای نوروز و رمضان سال 1402 آماده سازند.