پخش زنده بازی ایران و آمریکا جام جهانی 2022

پخش زنده بازی ایران و آمریکا جام جهانی 2022

پخش زنده بازی ایران و آمریکا جام جهانی 2022 در روز سه شنبه در تاریخ  8 آذر 1401 در سری بازی های مقدماتی، در گروه B بر روی آنتن خواهد رفت. قرار است این بازی به صورت زنده از شبکه سوم سیما پخش شود، البته ممکن است، بسیاری از افراد دسترسی به تلویزیون نداشته باشند. بنابراین برای این که این بازی حساس و سرنوشت ساز را از دست ندهید، پیشنهاد ما به شما، مشاهده آنلاین این بازی از سایت پرمخاطب فام است، تا در این راستا امکان مشاهده این رقابت جذاب و دیدنی در هر موقعیت و مکانی فراهم گردد و بتوانید آن را به صورت زنده از پخش زنده شبکه 3 یا پخش زنده شبکه ورزش تماشا کنند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با عملکرد این دو تیم، وضعیت کنونی دو تیم ایران و آمریکا را بررسی کرده و درباره بازیکنان و مربیان دو تیم اطلاعات بیشتری کسب خواهیم کرد.

برای تماشای پخش زنده بازی ایران و آمریکا جام جهانی 2022 بر روی لینک زیر کلیک کنید :

 لینک پخش زنده بازی ایران و آمریکا جام جهانی 2022

پخش زنده فوتبال

پخش زنده فوتبال

نگاهی بر پخش زنده بازی ایران و آمریکا جام جهانی 2022

به قطع میان بازی های مشخص شده در گروه B  جام جهانی 2022 ، بازی ایران و آمریکا یکی از حساس ترین و جذاب ترین بازی هاست.  البته این اولین دیدار بین دو تیم ایران و آمریکا نیست و پیش از این هم یک بار در مسابقات جام جهانی 1998 مقابل یکدیگر قرار گرفتند و یک بار هم در سال 1999 طی یک بازی دوستانه به مصاف یکدیگر رفتند. این دو تیم طی دیدار جام جهانی 1998 فرانسه با نتیجه 2 بر یک به نفع ایران تمام شد و نکته جالب توجه این جاست که بازیکنان دو تیم، قبل از شروع مسابقه به یکدیگر گل دادند.  بازی دوستانه در سال 1999 هم با نتیجه مساوی خاتمه یافت.

حال بعد از گذشت بیست و اندی سال، این دو تیم با وجود تنش های سیاسی بسیار زیاد، در ورزشگاه الثمامة به میدان می روند. تا کنون برای این بازی پرهیجان نظرات متفاوتی انجام شده و کارشناسان فوتبال، پیش بینی های مختلفی انجام داده اند. اما در میان نظرات مختلف گرگ برهالتر سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا در خصوص هم گروهی با ایران و تقابل با برترین تیم آسیایی در رده ‌بندی فیفا گفت: فوتبال از بسیاری از مسائل سیاسی فراتر می ‌رود و ما می‌توانیم در زمین دوست بمانیم. وی معتقد است، در گروه خوبی قرار گرفته و حریفان سرسختی در جام جهانی خواهد داشت.  ایران هم حریف بسیار متفاوتی است که در مرحله انتخابی عملکرد خوبی از خود نشان داده است و همین امر باعث شده تا از این رقابت به عنوان مادر نبردهای فوتبالی یاد شود.

پخش زنده بازی ایران و آمریکا جام جهانی 2022
پخش زنده بازی ایران و آمریکا جام جهانی 2022

نگاهی بر عملکرد تیم ملی فوتبال آمریکا

تیم ملی فوتبال امریکا به عنوان سومین تیم و رقیب سوم تیم ایران در مسابقات جام جهانی 2022 قطر حضور پیدا کرد. این تیم در مسیر رسیدن به جام جهانی 2022 قطر، در بین  8 تیم انتخابی جام جهانی با تیم های کانادا، مکزیک، کاستاریکا، پاناما، سالوادور، هندوراس، جامائیکا هم گروه بود و سرانجام با 21  گل زده و 10  گل خورده موفق شد تا با 7 برد، 4  مساوی و 25 امتیاز به عنوان تیم سوم گروه به جام جهانی صعود کرد. جالب است بدانید که تیم ملی فوتبال آمریکا تا کنون مقام قهرمانی جام جهانی را از آن خود نکرده و فقط یک بار به مقام سوم دست پیدا کرده است.

از معروف ترین و محبوب ترین بازیکنان تیم آمریکایی می توان به ریکاردو پپی ، حاجی رایت ، مالک تیلمن ،تیموتی وه آ، جردن موریس، جاش سارجنت اشاره کرد. گرگ برهالتر، مربی 49 ساله آمریکایی هم، در حال حاضر مربیگری تیم ملی آمریکا را برعهده داشته است و در کارنامه عملی خود تا کنون 358 بازی در باشگاه های حرفه ای داشته و طی این بازی ها توانسته 22 گل را به ثمر برساند. لازم به ذکر است در طول 48 بازی ملی خود، تا کنون هیچ گلی را ثبت نکرده است. البته تیم ملی آمریکا، قبل از شروع بازی های جام جهانی با دو تیم ژاپن و عربستان، دیدارهای دوستانه ای داشته است. به گونه ای که بازی اول آمریکا با تیم ژاپن صورت گرفت و با نتیجه 2 بر 0 بازی را به تیم ژاپن واگذار کرد و اما این تیم در برابر عربستان، بازی را با نتیجه مساوی خاتمه داد. در واقع عملکرد ضعیف تیم ملی آمریکا، طی این دو بازی بر بازیکنان ایرانی پوشیده نیست و هواداران فوتبال ایران را به رقابت با این کشور در جام جهانی امیدوار کرد. البته به این نکته توجه داشته باشید، عملکرد این تیم را نمی توان به صورت دقیق، از روی این دو مسابقه دوستانه ارزیابی کرد و قطعا شاگردان گرگ برهالتر حریف قدرتمندی برای تیم ملی ایران در قطر به شمار می آیند.

پخش زنده بازی ایران و آمریکا جام جهانی 2022
پخش زنده بازی ایران و آمریکا جام جهانی 2022

تیم ملی ایران

تیم ملی فوتبال ایران برای رسیدن به جام جهانی 2022 قطر، ابتدا بین 8  گروه انتخابی در گروه C با تیم های عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج هم گروه بود و سرانجام موفق شد، در 4 بازی حساس دور برگشت به عنوان سرگروه با 18 امتیاز، 6 برد و دو باخت از این مرحله صعود کرد. نکته جالب توجه این جاست که در مسابقات انتخابی جام جهانی 2022، تیم ملی فوتبال ایران،  با 34  گل زده و با 4 گل خورده موفق شد تا وارد مسابقات جام جهانی 2022  شود. ایران پس از ورود به مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022  با تیم های کره جنوبی، امارات، عراق، سوریه و لبنان هم گروه شد. این بار تیم ایران، بر خلاف سری قبل که تا آخرین لحظه، تکلیف ایران برای صعود مشخص نبود، بازی مقتدرانه و فوق العاده ای از خود نشان داد و موفق با شکست حریفان خود و تنها با یک مساوی و یک باخت مقابل کره جنوبی به راحتی به جام جهانی صعود کرد. در این سری تیم ایران 15 گل زده و 4 گل خورده داشت.

ابتدا مربی تیم ملی فوتبال ایران، دارگان اسکوچیچ 53 ساله، اهل کرواسی بود. اسکوچیچ، تیم ایران را در شرایطی نامناسب از مارک ویلموتس تحویل گرفت. در آن زمان تیم فوتبال ما در مرحله اول انتخابی جام جهانی در قاره اسیا فقط در صورت پیروزی در 4 بازی اینده خود می توانست به مرحله بعد انتخابی جام جهانی صعود کند و اسکوچیچ تنها با 4 پیروزی شانس حضور در جام جهانی را برای تیم ایران حفظ کرد.  اما طبق آخرین تصمیمات انجام شده، توسط هیات رییسه فدراسیون فوتبال، کارلوس کی روش ، جایگزین دراگان اسکوچیچ شد و در حال حاضر سر مربی تیم ملی ایران است. این مربی 69 ساله پرتغالی که از مربیان برجسته فوتبال است، سابقه مربی گری در پرتغال، اسپورتینگ لیسبون، مترو استارز، ناگویا گرامپوس، امارات، آفریقای جنوبی، منچستر یونایتد، رئال مادرید، ایران، کلمبیا و مصر را در کارنامه خود ثبت کرده است.

نگاهی بر موقعیت استادیوم الثمامه

محل برگزاری پخش زنده بازی ایران و آمریکا جام جهانی 2022 قطر ورزشگاه الثمامه قطر برای جام جهانی 2022 مورد استفاده قرارخواهد گرفت. این ورزشگاه یکی از 7 ورزشگاهی است که برای مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 طراحی و ساخته می شود و در نزدیکی فرودگاه بین المللی حمد قرار دارد. سازه این ورزشگاه با الهام از کلاه سنتی عربی (عرقچین) طراحی شده و ظرفیت آن برای حضور 40000 نفر تماشاگر در نظر گرفته شده است.