پخش برنامه طنزستان از شبکه نسیم

پخش برنامه طنزستان از شبکه نسیم

پخش برنامه طنزستان از شبکه نسیم : طنزستان مجموعه تلویزیونی 90 قسمتی است که از تاریخ 18 تیر 1401، مصادف با عید قربان از شبکه نسیم پخش می شود. این مجموعه تلویزیونی در قالبی طنز گونه به نقد و بررسی مشکلات جامعه  می پردازد و  به دلیل برخورداری از آیتم های جذاب و شاد، می تواند مخاطبان زیادی را به خود اختصاص دهد.

  در ادامه به معرفی مجموعه تلویزیونی طنزستان می پردازیم.

معرفی مجموعه تلویزیونی طنزستان

این مجموعه طنز تلویزیونی به تهیه کنندگی محمد تاجیک و با ساختار ترکیبی نمایشی و به صورت آیتم محور و براساس موضوعات روز جامعه و با زبان طنز تولید شده است. قرار است این مجموعه در چندین فصل مختلف ساخته شود. اما در حال حاضر فصل اول آن در 90 قسمت، 45 دقیقه ای برای پخش آماده شده است. البته 10 قسمت آن از عید قربان تا غدیر پخش می شود و تعداد قسمت های باقی مانده در بعد از ماه های محرم و صفر پخش می گردد.

پخش برنامه طنزستان از شبکه نسیم
پخش برنامه طنزستان از شبکه نسیم

شاید در ظاهر برنامه طنزستان یک برنامه طنز محور و کمدی باشد، اما در واقعیت ساخت آن با اهدافی نظیر شاد کردن روحیه افراد جامعه با وجود تمام مشکلات زندگی شان،  ایجاد فرهنگ ﺍﺧﻼﻕ ﻣﺪﺍﺭی با ﺗﻜﻴﻪ ﺑﻪ ﺍﺻﺎﻟﺖ ﻭ ﺭﻳﺸﻪ ﻫﺎی ﺁﺏ ﻭ ﺧﺎک، به وجود آوردن ﺍﻣﻴﺪ ﺑﻪ ﺯﻧﺪگی در ﺁﻳﻨﺪه، ﺍﺳﺘﻔﺎﺩه ﺍﺯ استعداد‌های عالی هنرمندان و طنزپردازان شهر‌ها و روستا‌های کشور همراه با گویش‌ های شیرین و آداب و رسوم و گردشگری آن ‌ها و در نهایت ﺗﺮﻭﻳﺞ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺣﻔﻆ ﻣﺤﻴﻂ ﺯﻳﺴﺖ و مطالبه گری مردمی شکل گرفته است.

از دیگر بخش‌ های برنامه، پخش ترانه ‌های نقیضه می باشد. به گونه ای که این ترانه ها در قالب طنز و با حفظ عدالت و بدون هیچ گونه سیاه نمایی به مطالبات مردمی می پردازد.

ایجاد مشارکت مردمی در برنامه طنزستان

بخشی از برنامه به مشارکت مردمی اختصاص یافته است و مخاطب محور است. به این صورت که مخاطبان علاقه مند در تمام نقاط کشور می ‌توانند تولیدات طنز خود را برای این برنامه که صفحه ‌ای در تلوبیون دارد ارسال کنند و هر شب برنامه منتخب طنز‌های ارسالی با نام صاحب اثر، از شبکه نسیم در برنامه طنزستان پخش می شود. 

تا کنون اطلاعات زیادی درباره عوامل این مجموعه به دست نیامده است، اما پیگیری ‌ها نشان می ‌دهد دست ‌اندرکاران برنامه تاکنون با هنرمندان زیادی مذاکره‌ کرده ‌اند و به نظر می رسد که نام‌ های آشنایی هم چون یوسف تیموری، علی اوجی و حتی حامد افشار در این پروژه حضور دارند.