تابستانی گرم همراه با تولیدات مرکز پویا نمایی صبا

با بیش از بیست و اندی سال فعالیت در زمینه تولید انیمیشن های جذاب برای کودکان و نوجوانان،

مرکز پویا نمایی صبا با بیش از بیست و اندی سال فعالیت در زمینه تولید انیمیشن های جذاب برای کودکان و نوجوانان، تصمیم دارد تا امسال با ارائه انیمیشین های جذاب از قاب تلویزیون، تابستانی شاد و آموزنده را برای آینده سازان سرزمینمان به ارمغان آورد. در ادامه به معرفی انواع ساخته های جدید مرکز پویا نمایی صبا در تابستان 1401 می پردازیم.

معرفی انیمیشن ها در مرکز پویا نمایی صبا

مرکز پویانمایی صبا برای روزهای بلند و گرم تابستان، انیمیشن هایی نظیر فصل جدید شکرستان، مجموعه همه جوره ماجرا، باغ قصه ها، قاصدک ها، قصه‌ های ریرا، مثل نامه،  ماهی بادکنکی، جنگل فندق، آقا معلم و بچه ها، نقاش کوچولو، رعنا دختر دهقان، کوچولوهای کنجکاو، دنیای آبی و فرآیند را در نظر گرفته است.

در این بخش از مقاله به منظور آشنایی بیشتر، درباره هر کدام از این انیمیشن ها اطلاعاتی مختصر خواهیم داد.

انیمیشن شکرستان

به قطع همه ما با انیمیشن جذاب و دیدنی شکرستان آشنایی داریم و در واقع این مجموعه نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای دیگر هم از محبوبیت ویژه ای برخوردار می باشد. از این رو فصل های قبل شکرستان تا کنون به زبان های عربی، انگلیسی و برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی دوبله شده است.

در تابستان امسال هم مرکز پویا نمایی صبا، فصل جدید شکرستان را که قصه‌ های آن برگرفته از فرهنگ، آداب و رسوم و ظرفیت ‌های هنر ایرانی است  در ۱۸ قسمت 16 دقیقه ای تهیه و تولید نموده است.

سید شهاب حسینی و علی همت مومیوند روایت قصه‌ های آن را برعهده دارند و قرار است به زودی از شبکه نسیم پخش شود.

همه جوره ماجرا

این انیمیش در ۱۳ قسمت ۸ دقیقه ای برای مخاطب خردسال تهیه شده است و در هر قسمت داستانی درباره اتحاد و همکاری حیوانات یک جنگل برای حل مشکلات بیان می کند. طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، قسمت های مختلف این مجموعه تابستان امسال از شبکه‌ پویا ، شبکه دو ، شبکه پنج و شبکه جام جم پخش خواهد شد.

باغ قصه‌ ها 

مجموعه  باغ قصه‌ ها در 13  قسمت برای گروه خردسال توسط مرکز پویا نمایی صبا ساخته شده است و در هر قسمت از داستان‌ همراه با کاراکتر باغبان مهربان و گربه ای به نام پیشل، قصه‌ های پند آموز خلق می شود. قرار بر این شد که باغ قصه ها در تابستان امسال از شبکه پویا پخش شود.

قاصدک ها

 برنامه قاصدک ها از دیگر تولیدات جدید مرکز پویا نمایی صبا برای مخاطبین خردسال می باشد و هدف از تولید این برنامه شناخت صحیح کودکان از دنیای پیرامون خود و تعامل صحیح با حیاط وحش است. این مجموعه به زودی  از شبکه پویا و جام جم پخش می گردد.

مرکز پویا نمایی صبا
مرکز پویا نمایی صبا

قصه‌ های ریرا

مجموعه قصه‌ های ریرا از محصولات جذاب و پرطرفدار مرکز پویا نمایی صبا است که برای خردسالان تولید شده است. این انیمیشن که در 13 قسمت 10 دقیقه ای تولید شده، درباره یک دختر بچه چهار ساله است که در مسیر کنجکاوی هایش و به دست آوردن تجربیات جدید، دچار درد سر می شود.

 مثل نامه

 مجموعه انیمیشن مثل نامه ویژه کودکان در 25 قسمت 13 دقیقه ای توسط این مرکز تهیه و تولید شده است و در هر قسمت   ضرب ‌المثل‌ های قدیمی ایرانی را در قالب داستانی شیرین بیان می کند. این مجموعه از شبکه ‌های مختلف سیما از جمله شبکه دو ، شبکه نهال و شبکه امید به نمایش در می آید.

ماهی بادکنکی

سری جدید مجموعه ماهی بادکنکی از تولیدات مرکز پویا نمایی صبا، برای گروه سنی کودک در تابستان 1401 می باشد. قرار است که این مجموعه در 13 قسمت 12 دقیقه ای بر روی آنتن شبکه نهال برود.

جنگل فندق

مجموعه جنگل فندق، تابستان امسال از شبکه نهال برای گروه سنی کودک پخش می شود. این مجموعه که در 20 قسمت 12 دقیقه ای ساخته شده، راوی داستان‌ های جذاب در قالب کاراکتر حیوانات  دوست داشتنی خواهد بود.

آقا معلم و بچه‌ ها

 انیمیشن آقا معلم و بچه‌ ها در 13 قسمت  13 دقیقه ای برای مخاطبین کودک تهیه شده و در آن به داستان های جالب و شیرین در رابطه با شاگردان و معلمشان می پردازد. این مجموعه قرار است که تابستان امسال از شبکه دو ، شبکه نهال و شبکه آموزش به نمایش گذاشته شود.

نقاش کوچولو   

مجموعه جذاب نقاش کوچولو کار دیگری از گروه خردسال مرکز پویانمایی صبا است و داستان آن بر اساس نقاشی‌ های یک کودک از دنیای پیرامونش است که با جان بخشی به آن ها، قوه تخیل، خلاقیت و نوآوری در کودکان را شکوفا می کند.

این مجموعه در 13 قسمت 11 دقیقه ای تولید شده و به زودی از شبکه پویا و جام جم پخش خواهد شد.

 رعنا دختر دهقان  

فصل های گذشته مجموعه رعنا دختر دهقان از شبکه‌ های سیما پخش شد و توانست مخاطبان زیادی را به اختصاص دهد. مرکز پویا نمایی صبا برای تابستان امسال این مجموعه جالب و دیدنی را در 13 قسمت جدید برای گروه کودک تولید نموده است.

کوچولوهای کنجکاو

مجموعه کوچولوهای کنجکاو  از دیگر تولیدات مرکز پویانمایی صبا است که در ۱۳ قسمت ۸ دقیقه ای برای گروه خردسال تولید شده است.

در این مجموعه به مسائل رایج روزمره و کاربردی در زندگی افراد، نگاهی متفاوت می اندازد و هدف از تولید آن برانگیختن حس کنجکاوی در خردسالان می باشد و قرار است که در آینده ای نزدیک از شبکه پویا ، شبکه دو و شبکه پنج پخش گردد.

مرکز پویا نمایی صبا
مرکز پویا نمایی صبا

دنیای آبی

این مجموعه انیمیشن توسط گروه کودک مرکز پویانمایی صبا، در 13 قسمت 9 دقیقه ای برای پخش در روزهای تابستان تولید شده است و در هر قسمت به ماجراهای جداگانه ای از دیگر قسمت ها می پردازد.

فرآیند

سری جدید  فرآیند در 13 قسمت 13 دقیقه ای تولید شده است و هدف از تولید آن، افزایش سطح آگاهی و اطلاعات علمی مخاطبان کودک و نوجوان می باشد. قرار است که این مجموعه در روزهای گرم تابستان از شبکه نهال پخش شود.

معماهای فرید 

انیمیشن معماهای فرید، درباره پسری مومن و دانا به نام فرید است که با قدرت خارق العاده اش به حل معماهای سخت می پردازد و در طی داستان با شخصیت های منفی فیلم یعنی حاکم، وزیر و … وارد چالش می ‌شود.

گولوبولا

سری جدید مجموعه گولوبولا برنامه ای درباره ویروس ها و باکتری ‌ها است که در هر فرصتی به بدن انسان حمله می کنند و در این میان رئیس پلیس شهر با فرمان مغز با آن‌ ها وارد مبارزه شده و بر این اساس، داستانی جذاب و شاد خلق می گردد.

همسایگان جنگل

این انیمیشن درباره داستان جنگلی است که در آن حیوانات به یکدیگر کمک می کنند و در کنار هم مشکلاتشان را برطرف خواهند کرد. در این جنگل، پویا و پدرش در نقش جنگلبان به حیوانات در مقابل دردسرهایی که شکارچیان برای آن به وجود می آورند کمک  خواهند کرد.

مهد کودک حیوانات

سری جدید مهد کودک حیوانات یا فینگیلیا با هدف هویت بخشی، تقویت اعتماد به نفس در خردسالان و آماده سازی صحیح کودکان، برای زندگی فردی واجتماعی به همت مرکز پویا نمایی صبا برای پخش در تابستان تولید شده است.  .