همه چیز درباره سریال روزگار خوش حبیب آقا

سریال روزگار خوش حبیب آقا

سریال روزگار خوش حبیب آقا نام یک مجموعه تلویزیونی کمدی و جذاب است که برای اولین بار در نوروز سال 1386 از شبکه یک پخش شد. اما به دلیل صحنه های جذاب، سوژه های کمدی و حضور بازیگران نام آشنای سینمای ایران، توانست طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد. از این رو شبکه های مختلف، پخش این سریال طنز را بارها در کنداکتور خود قرار دادند. این بار هم سریال  روزگار خوش حبیب آقا از شبکه تماشا پخش می شود. علاقه مندان به این سریال می توانند با انتخاب شبکه تماشا و دیدن سریال  روزگار خوش حبیب آقا ساعات خوشی را در کنار دوستان و خانواده هایشان طی کنند. به همین منظور در ادامه به معرفی این سریال پرداخته و نگاهی به زندگی نامه و آثار درخشان مرحوم سیروس گرجستانی می اندازیم.

آشنایی با سریال  روزگار خوش حبیب آقا

مجموعه تلویزیونی روزگار خوش حبیب آقا به تهیه کنندگی علی لدنی و کارگردانی مشترک سعید آقاخانی و مهدی مظلومی ساخته شد و نویسندگی آن را هم سعید آقاخانی برعهده داشت.این سریال 15 قسمتی در ژانر کمدی، خانوادگی برای نوروز 1386 تولید شد و از شبکه یک سیما پخش گردید. در واقع این سریال داستانی تلخ دارد که با بیانی شیرین روایت می شود و در یک نگاه کمدی، به مسئله سنگین رشوه و معضلات آن در جامعه می پردازد.لازم به ذکر است، سریال روزگار خوش حبیب آقا یک سریال شخصیت محور است که در آن ماجراها و رویدادهای داستان، بر اساس محوریت یک شخصیت شکل می‌ گیرد. این شخصیت همان حبیب آقای کارمند با نقش آفرینی  سیروس گرجستانی است و در واقع کارگردان های این سریال تلاش کرده اند تا برای ساخت سریال از طنز موقعیت استفاده نمایند و طنز کلامی در آن کم تر دیده شود.

خلاصه ای از داستان سریال روزگار خوش حبیب آقا

سریال تلویزیونی روزگار خوش حبیب آقا درباره کارمندی به نام حبیب قربانی است که زندگی خود را شرافت ‌مندانه‌ سپری می کند. در واقع موقعیت شغلی وی به عنوان یک ممیز مالیاتی به گونه ای است که می تواند به راحتی رشوه دریافت کند و در آمد بیشتری داشته باشد اما برخلاف برخی از اطرافیان خود حاضر نیست از موقعیت خود برای کسب درآمد بیشتر سوء استفاده کند و به همین دلیل دچار مشکلات و مسائلی می ‌شود. شخصیت اصلی این داستان، همان حبیب آقا، کارمند اداره دارایی است که سیروس گرجستانی آن را ایفاء می‌ کند و مدام در طول قصه بدبیاری می آورد.

در طی داستان حبیب آقا، برای دخترش جهیزیه می ‌خرد اما دزد همه وسایل را می ‌دزدد. از طرفی دیگر، حبیب آقا توسط بعضی ارباب رجوع‌ ها تحت فشار قرار می ‌گیرند تا در قبال رشوه مبلغ مالیات آنان را کمتر کند و در این میان دهقان، پدر دامادش هم یکی از این افراد است. اما حبیب آقا تن به این کار نمی دهد و طی ماجراهایی موفق می ‌شود تا با کمک پدر دامادش، میرفندرسکی را که به دلیل داشتن پرونده مالیاتی سنگین ناپدید شده بود و شایعه فوت وی به گوش همه رسیده بود را پیدا کند و در همین راستا از رییس اداره تشویقی بگیرد.

سریال روزگار خوش حبیب آقا
سریال روزگار خوش حبیب آقا

معرفی عوامل سریال روزگار خوش حبیب آقا

انتخاب بازیگران در این سریال به گونه ای بود که برای نقش های اصلی از بازیگران حرفه ای و نام آشنای سینما و تلویزیون استفاده شده بوده و نقش های فرعی را هم بازیگران تازه کاری که حتی برای اولین بار جلوی دوربین می رفتند، برعهده داشتند. در مجموع در این سریال بازیگرانی چون مرحوم سیروس گرجستانی در نقش حبیب آقا، سعید آقاخانی، محمود جعفری، مهوش صبرکن، امیر غفارمنش، ناصر گیتی‌ جاه، عباس جمشیدی فر و سودابه گرجستانی نقش آفرینی کردند.

بیش از 35 نفر در ساخت این سریال مشارکت داشتند که در ادامه به معرفی عوامل سریال خواهیم پرداخت.  سعید آقاخانی (نویسنده)، گلرخ حقیقی (طراح صحنه )، جهانجو جعفری (طراح گریم )، امیر جوزدانی (مدیر تصویربرداری) ، میثم مظلومی (تصویربردار ) ، فرشید احمدی (مدیر صدابرداری)، شهنام صلح جو (مدیر تدارکات )، شهرام شاه حسینی (مدیر برنامه ریزی)، مهدی اسلامی(تدوین)، مهرداد یزدانی و امیرحسین باقرعشقی (دستیار کارگردان ) ، فهیمه کرمی (منشی صحنه ) ، حسین فاضل(آهنگساز)، ابوالفضل نصیر(مدیر تولید) ، علی لدنی(تهیه کننده)، مهدی مظلومی و سعید آقاخانی(کارگردان)

نگاهی به زندگی نامه مرحوم سیروس گرجستانی

مرحوم علی اکبر محمدزاده گرجستانی با نام هنری سیروس گرجستانی متولد ۲۵ اسفند ۱۳۲۳ در بندر انزلی است. او اصالتا آذری است و به گفته وی پدرش از باکو به ایران مهاجرت کرده است. گرجستانی دوران کودکی خود را تا سن 7 سالگی در رشت گذراند و از سن 8 سالگی به بعد همراه با پدر و مادرش به تهران آمدند. البته زندگی مشترک او همراه با پدر و مادرش تا 14 سالگی اش بیشتر دوام نیاورد. چرا که بعد از طلاق آن ها، مجبور شد تا همراه با ناپدری و مادرش زندگی کند.

از علایق او در سنین نوجوانی و جوانی می توان به ورزش فوتبال اشاره کرد. به طوری که بیشتر وقت خود را در زمین بازی طی می کرد و حتی در سن نوجوانی هم از بازیکنان مطرح تیم شاهین بود. اما گرجستانی به دلیل نداشتن پشتوانه مالی و وارد نشدن به تیم ملی سرانجام از فوتبال دست کشید و در سن 24 سالگی پس از اخذ دیپلم در سمت انباردار در کارخانه آزمایش مشغول به کار شد. وی در سال 1348 با مرحوم هادی اسلامی در کارخانه آزمایش آشنا شد و این آشنایی باعث شد تا گرجستانی به صحنه تئاتر به عنوان بازیگر وارد شود و به این ترتیب فعالیت هنری خود را از نمایش سنگلج شروع کرد تا این که در ساال 1351 وارد اداره تئاتر شد و تئاتر سنگ و سرنا را بازی کرد.

وی فعالیت تلویزیونی خود را هم در سال 1356 با بازی در سریال تلاش آغاز کرد و پس از انقلاب هم در سال 1358 با بازی در فیلم مجاهد نقش آفرینی کرد. وی تا آخرین لحظه زندگی اش هم چنان در سریال های مختلف و با نقش های متفاوت مشغول به بازی بود و سرانجام در پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹، در سن 75 سالگی به‌علت سکته قلبی در بیمارستان لواسانی تهران درگذشت و سرانجام وی را در تاریخ ۱۴ تیر ۱۳۹۹ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا در کنار منوچهر حامدی به خاک سپردند.

 زمان پخش سریال روزگار خوش حبیب آقا کی هست؟

اگر تمایل به مشاهده سریال روزگار خوش حبیب آقا دارید، می توانید آن را هر روز ساعت  23 از شبکه تماشا مشاهده کنید. تکرار این سریال هم فردای همان روز در ساعت های 5 و 15 از طریق همین شبکه پخش می گردد.