اطلاعاتی جامع درباره سریال خوش نشین ها

سریال خوش نشین ها

سریال خوش نشین ها یکی دیگر از مجموعه های زیبا و پرطرفدار کمدی است که برای اولین بار از پخش زنده شبکه 3 ارائه گردید. البته پخش این سریال فقط محدود به همان زمان و صرفا شبکه سه نگردید، بلکه به دلیل موضوع جذاب، حضور بازیگران نام آشنا در عرصه طنز وخلق صحنه های کمدی، شبکه های دیگر سیما هم بارها آن را در جدول پخش خود قرار دادند.  در حال حاضر هم شبکه تماشا اقدام به پخش سریال خوش نشین ها نموده است و در واقع با پخش مجدد آن عاملی شده تا افراد در کنار خانواده و دوستان خود، لحظاتی دلنشین و شادی را داشته باشند. در ادامه به معرفی عوامل سریال می پردازیم و درباره جزئیات و داستان آن بیشتر شرح خواهیم  داد. هم چنین نگاهی به زندگینامه کارگردان سریال،  سعید آقاخانی می اندازیم.

نگاهی به سریال خوش نشین ها

مجموعه تلویزیونی  خوش نشین ها به کارگردانی سعید آقا خانی و تهیه کنندگی  ایرج محمدی و مهران مهام تولید شد. این سریال 27 قسمتی برای اولین بار در آبان ماه سال 1389 از طریق آنتن شبکه سه پخش گردید و توانست در همان سال بینندگان زیادی را به خود جذب نماید و به عنوان یکی از پر بیننده ترین سریال های تلویزیونی شناخته شود. هم چنین نویسندگی آن را علیرضا کاظمی‌ پور و سعید جلالی برعهده داشتند و همین امر باعث شد تا سریال از فیلم نامه موفقی برخودار گردد. البته کارگردانی خوب سعید آقا خانی و نقش آفرینی خوب بازیگران آن در موفقیت خوش نشین ها هم بی تاثیر نبود. هدف از ساخت  این سریال در ژانر خانوادگی، کمدی و اجتماعی، این بود که بتواند در مدت زمان پخش 45 دقیقه ای خود، لبخند بر لب های مردم بنشاند و  همین امر باعث می شد تا بازیگران و افراد پشت صحنه برای ساخت آن تمام تلاش خود را انجام دهند و در نهایت سریالی شاد، جذاب و پربیننده را با پایانی خوش و متفاوت تولید نمایند.

خلاصه داستان سریال خوش نشین ها

سریال خوش نشین ها روایتی از خوشی ها و مشکلات مردم همین جامعه است که در قالبی طنز گونه بیان می شود. داستان این سریال هم از آن جا شروع می شود که آفاق همراه با فرزندانش دانیال و سارا از سفر خارج از کشور برمی گردد. اما بر خلاف تصورشان، پدر خانواده به نام اردشیر، در فرودگاه به استقبال آن ها نیامد و از این رو مجبور شدند با تاکسی به خانه برگردند. وقتی آفاق متوجه شد که اردشیر در خانه هم نیست، نگرانی اش چند برابر شد.حتی دوستش صدری که شریک وی هم بود درباره ناپدید شدن اردشیر اظهار بی اطلاعی کرد. اما خانواده اش پی بردند که اردشیر به افراد زیادی بدهکار بوده و به همین دلیل خانه و اسباب و اثاثیه ‌شان را با قیمت ناچیزی فروخته است. همسر و فرزندان اردشیر هیچ اطلاعی از او ندارند و طی این ماجرا مجبور می شوند تا برای پول جور کردن دست به کار شودند و در واقع اتفاقات اصلی سریال با مفقود شدن اردشیر و ماجراهایی که برای خانواده اش پیش می آید شکل خواهد گرفت.البته در این سریال چندین خانواده مختلف حضور دارند که در طی داستان سرنوشت آن ها به یکدیگر گره می خورد و همین امر باعث می شود تا در طول داستان با هم در ارتباط باشند.

عوامل سریال خوش نشین ها

در مجموع بیش از 65 نفر در تولید سریال خوش‌نشین‌ ها در نقش بازیگر و عوامل پشت صحنه حضور داشته ‌اند. دراین سریال بازیگرانی از جمله:

حمید لولایی (صدری)، سیروس گرجستانی (اردشیر)، مرجانه گلچین (آفاق)، علی صادقی (دانیال)، مهران رجبی (پدرزن دانیال)، حدیثه تهرانی (سارا)، اردشیر کاظمی (پدرام)، محمد کاسبی (سرهنگ فروزش)، سپند امیرسلیمانی (حامد فروزش)، صبا کمالی (همسر صدری)، حلیمه سعیدی (مادر آفاق)، امیر غفارمنش (برادر آفاق)، بهشاد شریفیان، کولان دبستانی لادن (همسر دانیال)، خشایار راد فکور ( رئیس حامد)، پرستو مقدم پرستو (دختر سرهنگ فروزش) و گیتی معینی (همسر سرهنگ فروزش) بـه ایفای نقش پرداخته اند. دیگر عواملی که در پشت صحنه ساخت این سریال نقش داشتند عبارتند از:

 فرشاد گل‌سفیدی (مدیر فیلمبرداری)، محمد حسین غضنفری (تدوین)،  مرتضی اصلان‌ زاده (صدا بردار)، قاسم ترکاشوند (طراحی صحنه  ولباس). مهری شیرازی (طراحی گریم)، میثم مرودستی (موسیقی متن)، امیرحسین مدرس (خواننده تیتراژ)، مصطفی تنابنده (دستیار اول کارگردان)، پویا پیوندی (مسئول هنروران)، محمد ترکاشوند (مدیر صحنه) و فرحناز خسروآبادی (منشی صحنه)

سریال خوش نشین ها
سریال خوش نشین ها

معرفی سعید آقاخانی کارگردان سریال خوش نشین ها

سعید آقاخانی در تاریخ 4 اسفند 1350 در شهرستان بیجار به دنیا آمد. وی چهارمین فرزند از یک خانواده شش نفره است که در سن 18 سالگی برای تحصیل در رشته تئاتر دانشگاه تهران به پایتخت مهاجرت کرد. در زمان دانشجویی تئاتر را شروع کرد و برای اولین بار در سن 21 سالگی (سال 1371) در سریال محکمه عدالت، نقش کوتاهی را در جلوی دوربین ایفا کرد.وی برای دومین بار در سال 1377 در مجموعه پرواز پنجاه و هفت به کارگردانی مهران مدیری و پس از آن در سریال ساعت خوش و در نقش معروف خان دایی جان، جلوی دوربین رفت و به شهرت رسید. البته فعالیت سینمایی آقاخانی هم  از سال 76 با فیلم کلید ازدواج شروع شد و برای دومین بار هم  در سال 88 با فیلم بعد از ظهر سگی به این عرصه بازگشت.

آقاخانی از نوروز 98 سریال نون خ را کارگردانی کرد و خود نیز بازیگر نقش اصلی آن می باشد که البته این سریال به دلیل استقبال مردم فصل های دوم و سوم آن ساخته شد و فصل چهارم آن هم در دست ساخت می باشد.همه ما سعید آقاخانی را به عنوان نویسنده و کارگردان هم می شناسیم. به طوری که وی نویسندگی فیلمنامه را سال 1384 با سریال متهم گریخت به کارگرانی رضا عطاران تجربه کرد و سپس سال 88 با سریال عید امسال، فعالیت کارگردانی خود را آغاز کرد.درباره زندگی خانوادگی سعید آقاخانی باید گفت که وی بیست و اندی سال پیش با گلرخ حقیقی ازدواج کرد و ثمره این ازدواج، دو دختر به نام های خورشید و دریا متولد سال 74 و 80 هستند.

زمان پخش سریال خوش نشین ها کی هست؟

مجموعه تلویزیونی خوش نشین ها از سریال های طنز پرطرفداری است که در حال حاضر هر شب ساعت 21 از طریق شبکه تماشا پخش می شود. البته برای مشاهده تکرار این مجموعه می توانید فردای همان روز در ساعت های 3، 9 و 15 از همین شبکه اقدام نمایید.