پرفروش ترین فیلم های 2023

پرفروش ترین فیلم های 2023

پرفروش ترین فیلم های 2023 : در سال 2023، دنیای سینما با آثار فوق‌ العاده‌ای پر شد که نه تنها داستان‌های شگفت‌انگیزی را بیان می‌کردند، بلکه به وسیلهٔ تکنیک‌های نوین و باورنکردنی نیز مخاطبان را جذب خود می‌کردند. این سال، سالی بود که هنر سینما در ابعاد مختلفی مورد تجسس قرار گرفت ، از فیلم های مورد انتظار باربی و اوپنهایمر که حتی قبل از اکران حاشیه های فراوانی داشتند؛ از داستان‌های عاشقانه‌ای که لحظه های شگفت انگیزی را رقم میزد تا فیلم‌های علمی-تخیلی که ما را به دور دنیاهای ناشناخته می‌برند.

در این مطلب، نگاهی خواهیم داشت به بهترین فیلم‌های سال 2023 که با استفاده از خلاقیت، هنر، و توانایی نویسندگان، کارگردانان و بازیگران، توانستند مخاطبان را به دنیای جدیدی ببرند. از اپیک‌های اکشن پر از هیجان تا درام‌های عمیق و اجتماعی، این فیلم‌ها نشان دهندهٔ غنای ایده‌آل سینمای امروز هستند. همچنین، در این مقاله سعی خواهیم کرد تا به دلیلی عمیق‌تر نگاه کنیم و عناصری چون کارگردانی، نویسندگی، و بازیگری را مورد ارزیابی قرار دهیم تا بهترین فیلم‌های سال 2023 را درک کنیم و بفهمیم چگونه این آثار توانستند مرزهای هنر سینما را گسترش دهند و در ذهن مخاطبان جا بگذارند. لیست زیر پرفروش ترین فیلم های 2023 هالیوود محسوب می شود.

فیلم سینمایی باربی Barbie

پرفروش ترین فیلم های 2023
پرفروش ترین فیلم های 2023

در ابتدای لیست و بدون تردید، فیلم “باربی” را می‌توان یکی از برجسته‌ترین و مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال 2023 نام برد. در همان روز های ابتدایی معرفی ، به نظر می‌رسید که این فیلم تنها برای جوانان و نوجوانان ساخته شده باشد، اما با تأثیرگذاری مفرط میم‌ها و شوخی‌های مجازی و حاشیه های فراوانی که در شبکه های اجتماعی پخش شد ، موفق شد تا لقب پرفروش‌ترین فیلم سال را از آن خود کند و حتی از درآمد بیش از یک میلیارد دلاری نیز گذر کند ( البته این رقم از فروش برای همه غیر قابل تصور بود و انتظار میرفت تا اوپنهایمر این جایگاه را داشته باشد).

فیلم سینمای باربی با وجود داشتن طرفداران بسیار، همچنان مورد انتقادات سنگینی از سوی منتقدان و کاربران قرار گرفته است ( حتی مقایسه با دیگر فیلم ها)، و به همین دلیل هنوز یکی از اصلی‌ترین نامزدهای جوایز سینمایی در فصل جوایز به حساب می‌آید.

این فیلم با رنگ های جیغ و به خصوص رنگ صورتی با کارگردانی گرتا گرویک ساخته شده است و فیلم‌نامه‌اش با همکاری نوآ بامبک ، نوشته شده است. البته نسخه با کیفیت این فیلم سینمایی منتشر شده که می توانید مشاهده نمایید.

 

انیمیشن برادران سوپر ماریو The Super Mario Bros. Movie

پرفروش ترین فیلم های 2023
پرفروش ترین فیلم های 2023

انیمیشن “برادران سوپر ماریو” یک انیمیشن فوق‌العاده است که ترکیبی از سبک انیمیشن سه‌بعدی روشن و رنگارنگ ایلومینیشن با طراحی دنیای ماریو نینتندو و صداپیشگان حرفه‌ای و تاثیرگذار است. این انیمیشن در واقع اقتباسی دیگر از فیلمی است که در سال 1993 ساخته شده. اکنون شاهد یک انیمیشن فوق‌العاده و جذاب هستیم که با ایده‌های نوآورانه و داستان مشوق، نسبت به سری قبل به طرز شگفت‌انگیزی بهتر و جذاب‌تر ساخته شده است.

در داستان انیمیشن “برادران سوپر ماریو”، ماریو و لوئیجی به عنوان لوله‌کش‌هایی در شهر بروکلین زندگی می‌کنند که در تلاشند تا تجارت جدید خود را در این عرصه گسترش دهند. زمانی که یک مشکل جدی در لوله‌کشی در مرکز شهر بروکلین به وقوع می‌پیوندد و به عنوان یک تهدید بزرگ در نظر گرفته می‌شود، ماریو و لوئیجی وارد عمل می‌شوند و برادر کوچک‌تر خود را نجات می‌دهند. هنگامی که آنها لوله‌ی سبز مرموزی پیدا می‌کنند که آنها را به دنیایی عجیب و غریب می‌برد، ماجراهای جذاب و هیجان‌انگیزی رقم می‌زنند. این انیمیشن موفقیت آمیز بوده و با فروش 1,360.9 میلیون دلار، در لیست فیلم‌های پرفروش جهان به رتبه دوم رسیده است. می توانید فیلم برادران سوپر ماریو را در سایت فام مشاهده نمایید.

فیلم سینمایی اوپنهایمر Oppenheimer

پرفروش ترین فیلم های 2023
پرفروش ترین فیلم های 2023

یکی دیگر از فیلم هایی که بسیار حاشیه ایجاد کرد و قبل از اکرانش طرفداران بسیاری را کسب کرد همین اوپنهایمر بود. این فیلم سینمایی توانسته طرفدارن فیلم های کریستوفر نولان را به وجد بیاورد همچنین برخی از بینندگان نظر مخالفی داشتند و این فیلم را ضعیف ترین فیلم نولان دانستند.

آخرین اثر سینمایی این کارگردان مشهور “تنت” نام داشت که در سال 2020 به تماشاگران ارائه شد که البته طرفداران و منتقدان بسیاری داشت. این فیلم درباره زندگی نامه جی رابرت اوپنهایمر، پدر بمب‌های اتمی، پرداخته و در این مورد اطلاعات بیشتری در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد ( بنابراین این فیلم یک فیلم بیوگرافی محسوب می شود). در ماه سپتامبر سال 2021، نولان اعلام کرد که قصد دارد داستان جذاب اوپنهایمر را به تصویر بکشد و خود نقش نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده دارد. او برای این پروژه با کمپانی یونیورسال پیکچرز همکاری کرده و ترکیبی از هیجان، تاریخ و هنر را برای تماشاچیان فراهم خواهد کرد. این فیلم سینمایی تا کنون با فروش 939.1 میلیون دلار در جایگاه سوم این لیست قرار دارد. شما میتوانید از طریق سایت فام به تماشای فیلم اوپنهایمر بپردازید.

 

فیلم سینمایی نگهبانان کهکشان 3 –  Guardians of the Galaxy Vol. 3

پرفروش ترین فیلم های 2023
پرفروش ترین فیلم های 2023

آخرین قسمت از سری فیلم های سینمایی نگهبانان کهکشان، با عنوان “نگهبانان کهکشان: قسمت سوم”، به اتمام می‌رسد. قبل از اکران این فیلم نیز بار ها اعلام شد این بار آخرین باری است که ما شاهد ماجراهای تیم نگهبانان خواهیم بود. دیو باتیستا به طور علنی اعلام کرده است که نقش درکس د دسترویر در این فیلم آخرین نقش او خواهد بود. این اظهارنظرها می‌توانند به مفهوم‌های مختلفی درآیند، از جمله اینکه برخی از اعضای تیم ممکن است درگیر مخاطراتی شوند یا حتی اینکه بخواهند به آرامی بازنشسته شوند.

در قسمت سوم این مجموعه، ما پیتر کویل را مشاهده خواهیم کرد که هنوز هم با از دست دادن گامورا دست و پنجه نرم می‌کند. او مجبور است تیمش را دوباره جمع کند تا از کیهان دفاع کنند و همچنین از یکی از دوستان خود محافظت کنند. داستان در این قسمت به این صورت است که آدام وارلاک به دستورات اولوشنری ، حمله‌ای به نگهبانان کهکشان را آغاز می‌کند و راکت را در معرض خطر قرار می‌دهد. در این مواجهه، نگهبانان با وحدت و همت برای نجات دوست خود تلاش می‌کنند. این فیلم سینمایی در امسال توانست با فروش 845.5 میلیون دلار در جایگاه چهارم این لیست قرار گیرد. برای تماشای فیلم نگهبانان کهکشان 3 می توانید از سایت فام اقدام کنید.