پرفروش ترین فیلم بالیوود: سرباز

پرفروش ترین فیلم هالیوود: سرباز

پرفروش ترین فیلم بالیوود: سرباز : سینمای بالیوود یکی از صنایع سینمایی بزرگ و پرآوازه در جهان است که متعلق به صنعت فیلم هندوستان می‌باشد. این صنعت سینما به تنوع بی‌نظیر در فیلم‌ها، موسیقی‌ها و ویدیو های مختلفی که در هر اثر هنری آن وجود دارد، معروف است. بازیگران بالیوود با استعداد و جذابیت خاص خود، از جمله آمیتاب بچان، شاهرخ خان، آیشوریا رای، و پریانکا چوپرا، توانسته‌اند نام خود را به عنوان ستارگان جهانی سینما بسازند. آنها با بازی‌های فوق‌العاده، آوازهای شنیدنی و حضوری ممتاز در صحنه، مخاطبان خود را فراتر از مرزهای کشوری به خود جلب کرده‌اند.

پیشرفت‌های فنی و فناورانه نیز بر سینمای بالیوود تأثیر مستقیم داشته‌اند، از جمله استفاده از افکت‌های ویژه، تکنیک‌های جدید در فیلم‌سازی و کارگردانی، و همچنین ترکیب فوق‌العاده صدا و تصویر که تجربه تماشای فیلم را برای بینندگان به یک سفر هنری تبدیل کرده‌اند. سینمای بالیوود امروزه نه تنها در هند، بلکه در سراسر جهان شناخته شده و محبوبیت بی‌پایانی دارد و همچنان به تولید اثرات هنری فوق‌العاده ادامه می‌دهد.

سینمای بالیوود در چند سال اخیر توانسته فیلم های فوق العاده ای بسازد و فراتر از هند و سینمای هند عمل کند به طوری که این فیلم ها در دیگر نقاط جهان نیز نمایش داده می شوند. سینمای هند با تغییرات گسترده و روند جدیدی که پیش رو گرفته چندین سال است به طور حرفه ای فیلم سازی را آغاز کرده و توانسته فیلم هایی در سطح جهانی اکران کند. اما در این میان فیلم سرباز یا جوان یا به انگلیسی JAWAN توانسته پرفروش ترین فیلم تاریخ بالیوود را به خود اختصاص دهد.

فیلم سرباز غوغا به پا کرد

پرفروش ترین فیلم هالیوود: سرباز
پرفروش ترین فیلم هالیوود: سرباز

قبل از معرفی این فیلم سینمایی باید بگوییم که بعد از اکران فیلم سرباز که از تاریخ 7 سپتامبر به نمایش درآمد با حضور شاهرخ خان در دو نقش پدر و پسر، که قصد اصلاح فساد در جامعه هند را دارند،  به رکورد روز افتتاحیه خود رسید. این فیلم با فروش 130.3 میلیون دلاری، عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال را که قبلا در اختیار فیلم پاتان با بازی خود شاهرخ خان با فروش 126 میلیون دلار به پایان رسیده بود، بدست آورد.

این فیلم سینمایی با استفاده از همه آن چیزی که در ابتدای این مطلب درباره سینمای بالیوود نوشتیم ، توانسته همه فیلم های پرفروش قبلی را پشت سر بگذارد و عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای هند یعنی بالیوود را به خود اختصاص دهد.

پس از فیلم صفر در سال 2018 که در باکس آفیس ضعیف عمل کرد، سال 2023 برای شاهرخ خان شروعی موفق بود. با وجود این موفقیت، هنوز کارهای جدیدی از این بازیگر در سال جاری منتشر خواهد شد؛ او فیلم «دانکی» اثر کارگردان راجکومار هیرانی را نیز در دست اکران دارد که قرار است در فصل کریسمس به دیدن مخاطبان برسد. شاهرخ خان علاوه بر نقش‌های رمانتیک، در دو فیلم جدید به ژانر اکشن نیز پا گذاشته است، اما با فیلم دانکی به ژانر کمدی – درام باز می‌گردد و این نشان از تنوع و استعداد چندگانه این هنرمند در دنیای سینماست.

داستان فیلم سرباز یا جوان

در این اثر، داستان حول محور آزاد راتوره، یک افسر پلیس در زندان زنان، می‌گردد. به تدریج مشخص می‌شود که او یک تیم از زنان را دارد و با کمک آن‌ها به برنامه‌هایی چون ربودن مسافران مترو و وزیر بهداشت می‌پردازد تا منابعی را برای کمک به نیازمندان جمع آوری کند. در این مسیر، او با زنی به نام نارمادا آشنا می‌شود و با او ازدواج می‌کند، اما نارمادا نمی‌فهمد که آزاد کیست و چه گذشته‌ای پشت سر دارد. به تدریج نه تنها نارمادا حقایق زندگی آزاد را کشف می‌کند، بلکه بینندگان هم حقایق جدیدی درباره شخصیت اصلی منفی فیلم و گذشته‌ی آزاد را دریافت می‌کنند.

بازیگران فیلم سرباز

شاهرخ خان، یکی از برجسته‌ترین و محبوب‌ترین بازیگران سینما و تلویزیون هند است. او با استعداد فوق‌العاده، فهم عمیق نقش‌ها و ارتباط قوی با مخاطبان، در دهه‌ها از تاریخ سینمای بالیوود پیشروی کرده است. با ظاهری جذاب و استعداد درخشان در بازیگری، او نقش‌های متنوع در فیلم‌های مختلف را با موفقیت ایفا کرده و مخاطبان جهانی دارد. او نه تنها به عنوان یک بازیگر بلکه به عنوان یک تهیه‌کننده و یکی از مدیران سینما نیز شناخته می‌شود و در تاریخ هنر سینما یک نقطه عطف مهم محسوب می‌شود.

Diana Mariam Kurian یکی از هنرپیشه‌های معروف فیلم سرباز است که به عنوان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های هندی شناخته می‌شود. او با لقب نایانتارا شناخته می‌شود و در تاریخ 18 نوامبر 1984 متولد شد. این بازیگر در سینماهای مختلف تامیل، تلوگو، مالایالام و کانادا هند حضور داشته و کارهای متعددی را انجام داده است. وی در سال 2003 با فیلم “ماناسیناکاره” که به زبان مالایالام ساخته شده بود، وارد دنیای فیلم شد و با بازی‌های خود در این فیلم‌ها توانسته است تا تحسین‌برانگیزی کسب کند.

نقد فیلم سرباز

پرفروش ترین فیلم هالیوود: سرباز
پرفروش ترین فیلم هالیوود: سرباز

هنوز مدت زمان زیادی از انتشار این اثر نگذشته بود که شاهد یک رکورد شکنی جذاب از آن بودیم. همانطور که بالاتر اشاره نمودیم این فیلم نه تنها رکوردهای فیلم دیگر شاهرخ خان یعنی پاتان را در هفته اول پخش جابه‌جا کرد، بلکه توانست فروشی بالغ بر 660 کرور روپیه را به دست آورد. نمرات فیلم هندی جوان نیز در آی‌ام‌دی‌بی و راتن تومیتوز به ترتیب 7.8 و 82٪ بوده‌اند. در زیر نقدهای برخی از منتقدان را مشاهده می‌کنید:

آلن نگ با امتیاز 85

آیا به یاد دارید آخرین بار که یک فیلم اکشن شگفت‌انگیز شما را سرگرم کرد؟ با خود به سینما رفته، چشمانتان را برای خواندن زیرنویس تمرین داده و از تماشای یک فیلم جذاب و پرهیجان لذت ببرید.

سیمون آبرامز با امتیاز 65

دلیل اصلی اینکه فیلم سینمایی سرباز بیشتر از هر زمان دیگری نمی‌تواند خوب عمل کند، این است که سازندگان هر چیزی که در مورد اکشن می‌دانستند را در فیلم گنجانیده‌اند و این الگو فیلم را بیش از حد معمول کرده است.

مایک مک‌کاهیل با امتیاز 50

این فیلم شبیه یک قطار پر از بازیگران معروف است که به سرعت حرکت می‌کند. سرباز بیشتر به تصویر متکی است و هیچ احساسی در مورد نشان دادن مهارت‌های خود ندارد.

پرفروش ترین فیلم هالیوود: سرباز
پرفروش ترین فیلم هالیوود: سرباز

نحوه تماشای فیلم هندی سرباز

بینندگانی که تا کنون این فیلم سینمایی را مشاهده نکرده اند و یا قصد مشاهده مجدد فیلم سینمایی جوان یا سرباز را دارند میتوانند از پلتفرم های آنلاین مانند فام این فیلم سینمایی را مشاهده نمایند. برای اینکار تنها کافیست وارد وبسایت فام به نشانی www.fam.ir شده و از بخش فیلم و سریال ، تماشای فیلم سرباز را انتخاب نمایید . لازم به ذکر است که این فیلم سینمایی در دو حالت کیفیت اتوماتیک و انتخاب دستی نمایش داده می شود که کاربران می توانند یا به صورت دستی و یا به صورت اتوماتیک بسته به نوع اینترنت و سرعت خود این فیلم سینمایی را مشاهده نمایند.