پرفروش ترین فیلم های سال 1402

پرفروش ترین فیلم های سال 1402

پرفروش ترین فیلم های سال 1402 : در سال 1402 تا امروز ، دنیای سینمای ایران با فیلم‌هایی فوق‌العاده و جذاب پر شد که توجه بسیاری از بینندگان را به خود جلب کردند. این سال، سالی بود که صنعت سینمای ایران با توانایی هنرمندانه‌ی خود، توانست اثرات بارزی روی بازار فیلم‌های کشور داشته باشد. فیلم‌هایی که نه تنها داستان‌های جذابی داشتند بلکه توسط کارگردانان و تیم‌های فنی با استفاده از تکنیک‌های نوین و نوآوری‌های هنری ساخته شدند. این اثرات نه تنها به مخاطبان در داخل کشور، بلکه به دیگر کشورها نیز رسید و افتخارات فراوانی را برای سینمای ایران به همراه داشت. در این مقاله، به بررسی و برترین از این فیلم‌ ها خواهیم پرداخت و نگاهی خواهیم داشت به اینکه چرا این آثار موفق توانستند بهترین‌های سال ۱۴۰۲ را در دنیای سینما ایران به تصویر بکشند و چگونه توانستند تجربیات جذابی را برای تماشاگران به ارمغان بیاورند. این فیلم ها اکثرا در ژانر های کمدی موفق به فروش بسیار بالا شدند. *ممکن است داستان فیلم ها در توضیحات لو برود*

فیلم سینمایی فسیل

پرفروش ترین فیلم های سال 1402
پرفروش ترین فیلم های سال 1402

فیلم سینمایی فسیل که در نوروز سال 1402 وارد صحنه سینمای ایران شد و با داستان غیر قابل تصور تماشاگران، عنوان یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین کمدی‌های عامه‌پسند این دهه و حتی بعد از انقلاب را به خود اختصاص داد. داستان این فیلم حول محور سه دوست به نام‌های اسی ، سعید و صفا می‌چرخد. این سه نفر در دهه 50 زندگی می‌کنند و یک گروه موسیقی تشکیل داده‌اند. اما با دستگیری آن‌ها به دلیل اجرای یک آهنگ در تلویزیون، داستان به سمت‌های ناخواسته پیش می‌رود. با بازجویی آنها و با شرط آزادی در صورت همکاری، وارد مسیری میشوند که …

یکی از نکته های جالب این فیلم که توانسته این مقدار فروش را داشته باشد ، استفاده هوشمندانه از نمادهای مورد علاقه مردم ایران است که به مخاطبان یک تجربه خاص و جذاب ارائه کرده است. فسیل نه تنها توانست در کوتاه‌ترین مدت زمانی نزدیک به ده میلیارد تومان فروش کند، بلکه با بیش از 269 میلیارد تومان فروش، اکنون به عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران در سال 1402 محسوب می‌شود. کارگردانی این اثر در دست کریم امینی بوده و فیلمنامه‌اش با همکاری علی باطنی، آرمین طهماسبی و حمزه صالحی و توسط عامریان فیلم ساخته شد. این فیلم به عنوان یکی از جذاب‌ترین اکران‌های نوروزی در سال 1402 به مخاطبان پیشنهاد شد و همچنان با بیش از 6 میلیون بیننده، رکورد پربیننده‌ترین فیلم‌های سینمای ایران در سال اول اکران را به خود اختصاص داده . این فیلم یکی از طولانی ترین مدت های اکران را داشته.

 

فیلم سینمایی شهر هرت

پرفروش ترین فیلم های سال 1402
پرفروش ترین فیلم های سال 1402

فیلم سینمایی شهر هرت با فروش کلی بیش از 67 میلیارد تومان به عنوان دومین پرفروش‌ترین فیلم ایرانی در سال 1402 جایگاه خود را از سایر فیلم های سینمایی باز نمود. این اثر کمدی، داستان فریب و زیرکی دو خواهر و برادر به نام‌های پرویز و پرستو را به تصویر می‌کشد. آن‌ها خرج خود از طریق سرکیسه کردن خانواده‌های پولدار درآمدزایی می‌کنند. پرویز با کرایه کردن یک ماشین نعش‌کش به خانه‌های مردم پولدار می‌رود و آدرس آن‌ها را به خواهرش پرستو می‌دهد، که به کمک یک صیغه‌نامه جعلی وارد مراسم تشییع مردمان پولدار می‌شود. او خود را به عنوان همسر متوفی معرفی کرده و مبلغی حق‌السکوت بزرگ دریافت می‌کند.

این فیلم با بازیگران حرفه‌ای و داستان جذاب خود توانست مخاطبان را به خود جلب کرده و به فروشی میلیاردی دست یابد، جایی که جایگاه دوم پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را در سال 1402 از آن خود کرد. این فیلم سینمایی با بازی پژمان جمشیدی یکی از فیلم های این بازیگر از فیلم های دیگر او روی پرده می باشد.

فیلم سینمایی سه کام حبس

پرفروش ترین فیلم های سال 1402
پرفروش ترین فیلم های سال 1402

فیلم سه کام حبس در هفته اکران اول خود بیش از 3 میلیارد تومان فروش کرد و به عنوان پرفروش‌ترین فیلم اجتماعی هفته شناخته شد. این فیلم سینمایی با حضور 15000 بیننده، رکورد پرفروش‌ترین فیلم اجتماعی را به دست آورد. این اثر با بیش از ده حضور بین‌المللی در جشنواره‌های معتبر جهانی همچون جشنواره بین‌المللی فیلم هند، جشنواره فیلمهای ایرانی استرالیا، جشنواره فیلم بین‌المللی پزارو، جشنواره فیلم هارتلند آمریکا، جشنواره فیلم میلان ایتالیا، جشنواره فیلم پیشگام چین، جشنواره فیلم‌های ایرانی فرانسه، جشنواره سلیمانیه عراق و… توانست شگفتی‌آوری را به ارمغان بیاورد و در بخش‌های مختلف بیش از شش جایزه بین‌المللی را از آن خود کند.

در داستان این فیلم سینمایی اجتماعی آمده که : نسیم و مجتبی، زوج جوان و خوش‌بختی هستند که در جنوب شهر تهران زندگی می‌کنند. نسیم در خانه عروسک و ترشی درست می‌کند و مجتبی نیز ظروف یکبار مصرف را به فروش می‌رساند تا مخارج زندگی خود را تامین کند. یک روز عادی، مجتبی ناگهانی از خانه خارج می‌شود و در مسیر رفتن به کار تصادف می‌کند. این بار تمام بدهی‌ها و خرج‌های زندگی بر دوش نسیم می‌افتد. در این میان، نسیم با وقوع برخی اتفاقات متوجه می‌شود که همسرش واقعاً مدت‌هاست که کار خود را از دست داده و برای تامین هزینه‌ها، مواد مخدر خرید و فروش می‌کند. به علت این تصادف، مجتبی مبلغ زیادی به فروشندگان مواد بدهکار است و در این میان، نسیم تصمیم می‌گیرد خود مواد را به فروش برساند تا از از هم پاشیدن زندگی‌شان جلوگیری کند و در این میان…

این فیلم با توجه به موضوعی که دارد توانسته بیش از 19 میلیارد فروش را ثبت کند و جایگاه سوم پرفروش ترین فیلم های سینمایی سال 1402 را به خود اختصاص دهد.

فیلم سینمایی آهنگ دونفره

پرفروش ترین فیلم های سال 1402
پرفروش ترین فیلم های سال 1402

فیلم سینمایی آهنگ دونفره به کارگردانی آرزو ارزانش و نویسندگی مصطفی زندی در سال 1402 اکران شد و با فروش بیش از 19.3 میلیارد تومان موفق شد رتبه چهارم در میان پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی سال 1402 تا کنون را به خود اختصاص دهد. این اثر یک کمدی نسبتا جذاب برای بسیاری از بینندگان می باشد

داستان فیلم آهنگ دو نفره درباره جوان فقیری به نام پاشا است که آرزو دارد خواننده بزرگی شود. او به طرز عجیبی مجبور می‌شود با گلاویژ ازدواج کند. برادران و پدر گلاویژ زورگیر و شرخر هستند و هدف اصلی‌شان از این ازدواج، سرکیسه کردن پاشا و گرفتن سکه‌های مهریه از او است. پاشا تصمیم می‌گیرد برای جور کردن پول سکه‌های مهریه و ازدواج با عشق قدیمی‌اش، در مجالس شرکت کند و در این میان، آهنگ‌های زیبای ایلیا را نیز اجرا کند.  این فیلم سینمایی نیز مدت زمان نسبتا طولانی را در اکران و روی پرده بود و توانست فروش خوبی داشته باشد.

 

این چند فیلم توانسته اند رتبه پرفروش ترین فیلم های سینمای سال 1402 را به خود اختصاص دهند.