نگاهی به فیلم افسران اطلاعاتی هندوستان قدم به ماموریت پرخطری می‌گذارند

تماشای فیلم‌های اکشن و هیجان انگیز، آن هم وقتی از جنس فیلم‌های هندی باشد و چاشنی حرکات اکشن سینمای بالیوودی به آن اضافه شده باشد، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب خواهد کرد.

فیلم سینمایی آی بی 71، که با عنوان افسران اطلاعاتی هندوستان قدم به ماموریت پرخطری می‌گذارند هم شناخته می‌شود، از این نوع فیلم‌هاست.

این روزها، فیلم سینمایی آی بی 71، سر و صدای زیادی به پا کرده و علاقه‌مندان به فیلم‌های اکشن و هندی را، مشتاق به تماشای خود کرده است. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم تا نگاهی به فیلم افسران اطلاعاتی هندوستان قدم به ماموریت پرخطری می‌گذارند، بیندازیم و با عوامل تولید کننده آن بیشتر آشنا شویم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

درباره فیلم افسران اطلاعاتی هندوستان قدم به ماموریت پرخطری می‌گذارند، بیشتر بدانیم.

نگاهی به فیلم افسران اطلاعاتی هندوستان قدم به ماموریت پرخطری می‌گذارند.
نگاهی به فیلم افسران اطلاعاتی هندوستان قدم به ماموریت پرخطری می‌گذارند.

فیلم سینمایی افسران اطلاعاتی هندوستان قدم به ماموریت پرخطری می‌گذارند یا آی بی 71، یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های سینمایی در سال‌های اخیر است. این فیلم محصول کشور هند در سال 2023 بوده و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد.

تهیه کنندگی این فیلم را شیو چانانا، ویدیوت جاموال، بوشان کومار، کریشان کومار، سودش ننو ،ویشال پارمار، ونسا روی، عباس سید، آدی شرما، آدیتیا شاستری، یوگیراج شتی و راوی سینگ را به صورت مشترک برعهده داشته اند و توسط سه کمپانی Action Hero Films و Reliance Entertainment و T-Series تولید شد.

کارگردانی مشترک آن را هم، سنکالپ ردی و لی ویتاکر (Sankalp Reddy و Lee Whittaker) انجام داده‌اند. تدوین و ویرایش آن کاری از ساندیپ فرانسیس می‌باشد و فیلمبردای آن نیز توسط گناشاکار وی.اس. انجام شده است.

فیلمنامه آن را هم، سحر کوازه، سنکالپ ردی، واسودف ردی، آدیتیا شاستری، گارگی سینگ، ابیمانیو سریواستاوا، آرجون وارما و جونید وصی به صورت مشترک، به نگارش درآورده است.

فیلم آی بی 71 که براساس حوادث واقعی ساخته شده است، اولین بار در تاریخ 12 می سال 2023 میلادی، توسط کمپانی Reliance Entertainment در سینماهای آمریکا و هندوستان اکران شد. سپس در تاریخ 7 جولای همان سال توسط سرویس استریم Disney+ Hotstar در آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، برزیل، ایتالیا، فرانسه، آلمان، بلژیک، فنلاند، تایوان، ژاپن، چین، کره جنوبی، تایلند، روسیه، سوئد، هلند، مکزیک، اسپانیا، دانمارک، ایرلند، هندوستان و سایر کشورها هم زمان و به صورت اینترنتی منتشر گردید.

داستان فیلم آی بی 71 (افسران اطلاعاتی هندوستان قدم به ماموریت پرخطری می‌گذارند)

در خلاصه داستان فیلم آمده است، افسران اطلاعاتی هندوستان قدم به ماموریت پرخطری می‌گذارند تا توطئه دشمن کشور خود را خنثی کنند. این فیلم  در سال 1971 میلادی، سازمان اطلاعاتی هند، اطلاعات مهمی را در مورد حملات قریب الوقوع پاکستان و چین به هند در مدت 10 روز دریافت می‌کند. در این میان یک مامور سرویس اطلاعاتی به نام دِو (با بازی ویدیوت جاموال) تنها طرح مقابله با این تهدید را محاصره حریم هوایی می‌داند و…

نگاهی به فیلم افسران اطلاعاتی هندوستان قدم به ماموریت پرخطری می‌گذارند
نگاهی به فیلم افسران اطلاعاتی هندوستان قدم به ماموریت پرخطری می‌گذارند

در واقع این فیلم سینمایی، جنگ دو جبهه‌ای بین سازمان‌های اطلاعاتی هند و تشکیلات پاکستانی را به تصویر می‌کشد و لحظاتی ناب را برای مخاطبانش به همراه دارد.

نقدی بر فیلم افسران اطلاعاتی هندوستان قدم به ماموریت پرخطری می‌گذارند.

فیلم آی بی 71، پس از اکران با بازخوردهای مثبت فراوان از سوی منتقدین همراه شد و استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان دریافت کرده است. این فیلم، در وبسایت IMDb ، موفق شد تا در میان فیلم‌های پخش شده در سال 2023، نمره 7.9 از 10 را دریافت کند و در واقع این نمره قابل قبولی است.

حتی علاقه‌مندان به چنین فیلم‌های سینمایی، آی بی 71 را، برای بازی جذاب ویدیوت جاموال، موسیقی متن، خط داستانی، فیلمنامه، کارگردانی، جلوه‌های بصری، طراحی چهره، طراحی لباس، فضاسازی‌ها و همچنین نحوه فیلمبرداری تحسین می‌کنند و آن را  در گروه فیلم‌های پرمخاطب قرار داده‌اند.

یکی دیگر از جذابیت‌های این اثر ارزشمند، حضور عوامل حرفه‌ای است و همین امر ارزش آن را دوچندان کرده است و فیلم را به اثری فاخر تبدیل کرده است. حتی اگر پای گپ و گفت تماشاگران این فیلم بنشینیم، متوجه می‌شویم که داستان آن، دارای صحنه‌های زیبا و هیجان‌انگیزی است که جذابیت آن را دوچندان کرده است.

آشنایی با بازیگران فیلم سینمایی آی بی 71

هنرمندانی چون انوپم کهیر، ویدیوت جاموال، بیجی آناند، نثار خان، ویشال جثوا، دالیپ طاهیل، میر سرور، آشوات بات، سحیدور رحمان، دنی سورا، پیارالی نایانی، فیضان خان، سوورات جوشی، هوبی دهلیوال، دیواکار دیانی، آمیت آناند راوت، آشوتوش شوکلا، راجت روی، ناریندر بوتانی، آمیت پهل و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. در ادامه به معرفی برخی از بازیگران این فیلم می پردازیم.

انوپم کهیر

نگاهی به فیلم افسران اطلاعاتی هندوستان قدم به ماموریت پرخطری می‌گذارند
نگاهی به فیلم افسران اطلاعاتی هندوستان قدم به ماموریت پرخطری می‌گذارند

انوپم کهیر، متولد 1955، بازیگر اهل کشور هند است. وی تاکنون در چند صد فیلم ایفای نقش کرده است و در سال ۲۰۰۴ از طرف حکومت هند به خاطر حمایت از سینمای هند مدال افتخار دریافت کرده است. این بازیگر همسر کیرون کهیر دیگر بازیگر معروف هند و برادر راجو کهیر است.

ویدیوت جاموال

نگاهی به فیلم افسران اطلاعاتی هندوستان قدم به ماموریت پرخطری می‌گذارند
نگاهی به فیلم افسران اطلاعاتی هندوستان قدم به ماموریت پرخطری می‌گذارند

ویدیوت جاموال، متولد سال 1980، بازیگر، رزمی کار و مدل هندی است که بیشتر به خاطر حضور در فیلم های بالیوودی شناخته می‌شود. همچنین جاموال سبک رزمی جوجیتسو را نیز آموزش دیده و در رشتهٔ ژیمناستیک در سطح ملی شناخته شده است.

دالیپ تاهیل

دالیپ تاهیل متولد سال ۱۹۵۲ ، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون اهل کشور هند است. او در عرصه موسیقی هم فعالیت‌هایی داشته و یک عنوان آلبوم نیز منتشر کرده است.

فیلم آی بی 71، یکی از بهترین‌های سینمای هند است  و موفق شد، در سرتاسر جهان، مخاطبان زیادی به خود اختصاص دهد. اگر مایل به تماشای این فیلم هستید، می‌توانید از طریق سایت فام اقدام کنید. برای اینکار تنها کافیست وارد سایت فام به نشانی www.fam.ir شده و از بخش فیلم های سینمایی ، پخش آی بی 71 را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است کاربرانی که قصد تماشای این فیلم سینمایی را دارند می توانند کیفیت پخش آن را به دو صورت دستی و اتوماتیک تغییر دهند تا با وجود مشکلات اینترنت نیز بتوانید از تماشای این فیلم سینمایی لذت ببرید.

IMDB