موجود خطرناکی که وارد زندگی می‌شود

موجود خطرناکی که وارد زندگی می‌شود

موجود خطرناکی که وارد زندگی می‌شود : گاهی اوقات زندگی برای مان، یکنواخت و حوصله سربر می‌شود و برای رفع این کسالت، می‌خواهیم کمی هیجان، چاشنی زندگی خود کنیم. در چنین مواقعی من به شما دیدن فیلم‌هایی ترسناک و پرماجرا نظیر فیلم سینمایی بوگیمن را پیشنهاد می‌کنم.

فیلم سینمایی بوگیمن که با عنوان موجود خطرناکی که وارد زندگی می‌شود، شناخته شده است، یکی از جذاب‌ترین و مهیج‌ترین فیلم‌های موجود در سال 2023 است. این فیلم شما را به دنیایی ترسناک می‌برد و در اعماق وجودتان لحظاتی دلهره‌آور ایجاد می‌کند. در ادامه می‌خواهیم با فیلم سینمایی بوگیمن یا همان لولو خرخره بیشتر آشنا شویم.

با فیلم سینمایی بوگیمن بیشتر آشنا شویم

موجود خطرناکی که وارد زندگی می‌شود
موجود خطرناکی که وارد زندگی می‌شود

فیلم بوگیمن به کارگردانی راب سوج و تهیه‌ کنندگی شاون لوی و دن چون، در سال 2023 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و کانادا و در ژانر وحشت و رازآلود می‌باشد. به گفته کارگردان فیلم «بوگیمن» یا همان «لولو خُرخُره» این اثر سینمایی ترسناک‌ترین اقتباس از داستان‌های استفن کینگ تا به امروز است.

فیلم‌نامه بوگیمن، توسط  اسکات بک، برایان وودز و مارک هیمن نوشته شده است و توسط سه کمپانی‌ 20th Century Studios و 21Laps Entertainment و NeoReel تولید شده است.

در این فیلم، هنرمندانی همچون سوفی تاچر، کریس مسینا، دیوید دستمالچیان، ویوین لایرا بلر، مارین ایرلند، لیزا گی همیلتون، لیسی دوور، مدیسون هو، مدی نیکولز، هان سوتو، ویکتوریا هریس، دنیل هاگن، بو هارت، التون لبلان و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.  تدوین و ویرایش فیلم، توسط پیتر گووزداس و فیلمبرداری آن نیز توسط الی برن انجام شده است.

فیلم‌برداری آن، در فوریه ۲۰۲۲ در نیواورلئان آغاز شد. این فیلم که در ابتدا برای انتشار در سرویس استریم هولو برنامه‌ریزی شده بود، اما در تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۲۳ توسط استودیو قرن بیستم در ایالات متحده اکران شد.

خلاصه داستان فیلم بوگیمن

بوگیمن موجودی ترسناک است، که به خانه‌  یک دختر نوجوان دبیرستانی و خواهر کوچکش که هنوز از مرگ غم‌انگیز مادرشان به خود می‌پیچند، وارد می‌شود. این دو دختر، حمایت زیادی از پدرشان، ویل، درمانگری که با درد خود دست و پنجه نرم می‌کند، دریافت نمی‌کنند. با ورود این موجود ماورایی، دختران خود را گرفتار حضور او در خانه خود می‌بینند و تلاش می‌کنند تا قبل از اینکه دیر شود، توجه پدر سوگوارشان را جلب کنند…

این نیروی شرور، به دلیل باز بودن درب، قدم به خانه آن‌ها گذاشته است و جالب این‌جاست که  از وحشت و اندوه آن‌ها تغذیه می‌کند. فضای داستان تنش آفرین و دلهره آور است و به‌گونه‌ای است که مخاطب را برای دیدن پارت بعدی به سمت خود می‌کشاند و حتی گاهی اوقات اذیت می‌کند.

فیلم بوگیمن 2023  The Boogeyman   در مورد یک دانش‌آموز دبیرستانی به نام سادی هارپر و خواهر کوچکترش ساویر است که از مرگ اخیر مادرشان در حال فروپاشی هستند و حمایت زیادی از پدرشان، ویل، درمانگری که با درد خود دست و پنجه نرم می‌کند، دریافت نمی‌کنند. در این میان هنگامی که یک بیمار ناامید به طور غیرمنتظره به خانه آن‌ها قدام گذاشته و کمک می‌خواهد، موجودی ماورایی و وحشتناک را وارد زندگی آن‌ها می‌کند که خانواده ها را شکار کرده و از رنج قربانیانش تغذیه می‌کند…

نقدی بر فیلم بوگیمن

موجود خطرناکی که وارد زندگی می‌شود
موجود خطرناکی که وارد زندگی می‌شود

نکته مهم درباره فیلم بوگیمن این است که مسیر روایت قصه، بر اساس یکی از دلهره‌آورترین داستان‌های کوتاه استفن کینگ ساخته شده است. فیلم «بوگیمن» در طول فیلمبرداری به تمام جزئیات و فراز و نشیب‌ها توجهی ویژه داشته است. در این فیلم شخص لستر  محور قصه نیست، بلکه خانواده روانپزشکی سوژه فیلم هستند که لستر در ابتدای فیلم به ملاقات پدر آن‌ها (کریس مسینا) و دخترانش سدی (سوفی تاچر) و سایر (ویوین لایرا بلر) می‌رود. خب فیلمساز به خوبی از دل قصه کوتاه کینگ یک خانواده را محور قرار می‌دهد و شخصیت‌های کوچکش را در یک محیط غم‌زده خانوادگی معرفی و وارد یک ماجرای عجیب و ترسناک می‌کند.

در مجموع، «بوگیمن»، از نظر روانشناسانه فیلمی عالی است که در آن به بررسی ترس‌های عمیق دوران کودکی می‌پردازد. هیولایی که شب‌ها در کمد یا زیر تخت پنهان می‌شود یک ترس جهانی برای کودکان است. ما در ایران یک لولو خُرخُره داریم و کودکان خارجی از بوگیمن می‌ترسند. کارگردان این فیلم، راب ساویج، راه‌هایی برای آشکار کردن وحشت در نور و تاریکی پیدا می‌کند که نشان از توانایی او در این ژانر است.

این یک فیلم ترسناک با درجه ‌بندی 13PG-  است، بنابراین هر صحنه پر تنش و اکشن در آن با درجه‌ بندی فیلم محدود می‌شود و مخاطبان باید انتظارات خود را بر اساس آن تنظیم کنند.

در فیلمی مانند The Boogeyman، هیولا ساختن یک کار دشوار است. اگر آن را بیش از حد نشان دهند، ترسناک نیست و اگر به اندازه کافی آن را نشان ندهند، بازهم ترسناک نیست. بنابراین کارگردان تلاش کرده تا لولو خُرخُره درون فیلم را، تنها لحظات کمی در آن ظاهر شود. در مجموع فیلم بوگیمن، با بازی سوفی تاچر، فضای بهتری ایجاد کرده است. نیمه اول فیلم به زیبایی فضایی از تعلیق و تنش را می‌سازد، چند شات جالب و یک موسیقی متن زیبا همراه با کارگردانی خوب نیز ترس و وحشت را به درستی در فیلم به نمایش گذاشته است.

فیلم بوگیمن، یکی از بهترین‌های فیلم ترسناک است  و موفق شد، در سرتاسر جهان، مخاطبان زیادی به خود اختصاص دهد. اگر مایل به تماشای این فیلم هستید، می‌توانید از طریق سایت فام اقدام کنید. برای اینکار تنها کافیست وارد سایت فام به نشانی www.fam.ir شده و از بخش فیلم های سینمایی ، پخش بوگیمن را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است کاربرانی که قصد تماشای این فیلم سینمایی را دارند می توانند کیفیت پخش آن را به دو صورت دستی و اتوماتیک تغییر دهند تا با وجود مشکلات اینترنت نیز بتوانید از تماشای این فیلم سینمایی لذت ببرید.