معرفی و بررسی فیلم سینمایی مادر The Mother 2023

معرفی و بررسی فیلم سینمایی مادر The Mother 2023

فیلم سینمایی مادر The Mother 2023 که به تازگی معرفی شده یکی از عناوین درخشان نتفلیکس در سال 2023 است. از بازیگران این فیلم میتوان به جنیفر لوپز اشاره کرد که در این فیلم نقش اصلی و نقش مادری را دارد که برای حفظ جان دخترش مجبور می شود از او فاصله بگیرد. اما سرنوشت او را مجبور می کند تا دوباره وارد زندگی دخترش شود و برای نجات جانش در زندگی او دخالت کند.

معرفی و بررسی فیلم سینمایی مادر The Mother 2023
معرفی و بررسی فیلم سینمایی مادر The Mother 2023

نیکی کارو، کارگردان فیلم اهل نیوزلند، مادر را به عنوان بخشی از آخرین تجربه کاری خود ساخته است. فیلمی تولید شده توسط نتفلیکس با بازی جنیفر لوپز. از دیگر بازیگران مشهور فیلم می توان به گائل گارسیا برنال (در نقش کوتاه هکتور) اشاره کرد. ممکن است برخی از بخش های مقاله قسمت هایی از داستان را لو بدهد بنابراین اگر هنوز این فیلم جذاب را مشاهده نکردید بهتر است ابتدا به تماشای آنلاین فیلم سینمایی مادر بپردازید.

داستان فیلم مادر

معرفی و بررسی فیلم سینمایی مادر The Mother 2023
معرفی و بررسی فیلم سینمایی مادر The Mother 2023

در خلاصه فیلم «مادر» آمده است؛ وقتی دشمنان یک قاتل سابق دختری را که او سال‌ها پیش رها کرده بود پیدا می‌کنند، زنی تمام تلاشش را می‌کند تا به فرزند نوجوانش برسد و او را از تعقیب قاتلان در امان نگه دارد. این قاتل هرگز قبل از بازی در نقش یک مادر، کارهای زیادی برای رسیدگی به زندگی دخترش و جبران آنچه او از او انکار کرده است، دارد. بنابراین داستان فیلم در همین ماجرا رخ میدهد. جنیفر لوپز که نقش اصلی در این فیلم را ایفا میکند بیشتر در نقش های کمدی و رمانتیک دیده شده اما در این فیلم توانسته به خوبی از پس نقش خود بر بیاید.

بازیگران

نقش اول این فیلم سینمایی را جنیفر لوپر بازی میکند . همانطور که بالاتر اشاره کردیم اکثر نقش های او کمدی و رمانتیک بوده ما فیلم هایی با ژانر و نقش های مختلف نیز بازی کرده . او پیش از این در فیلم های اکشنی مانند آناکوندا، خارج از دید، کافی و پارکر و همچنین درام پلیسی Shades of Blue بازی کرده است. او در این فیلم نقش مادری را دارد که مدت ها پیش دختر خود را رها کرده اما به واسطه مشکلاتی که پیش آمده مجبور است تا بازگردد.

معرفی و بررسی فیلم سینمایی مادر The Mother 2023
معرفی و بررسی فیلم سینمایی مادر The Mother 2023

لوسی پائز نیز در این فیلم سینمایی نقش دختر جنیفر لوپز، زوئی را بازی می کند. پائز بازیگر نسبتا جدیدی به حساب می‌آید که قبلاً تنها در سه فیلم بازی کرده است: جن‌گیری کارمن فاریاس، سکوت و بارب و بارب و استار به ویستا دلمار می‌روند از فیلم هایی بوده که او بازی کرده. اما میتوان دید که او تسلط کافی و بازی نسبتا خوبی را در این فیلم ارايه داده.

جوزف فاینس نیز در این فیلم بازی میکند. فاینز که بیشتر به خاطر ایفای نقش شکسپیر در فیلم شکسپیر عاشق شهرت دارد، اخیراً در نقش فرمانده فرد واترفورد در فیلم The Handmaid’s Tale بازی کرده است.

امری هاردویک، گائل گارسیا برنال، پل ریسی و جسی گارسیا بازیگران دیگر این فیلم سینمایی می باشند.

نظر منتقدان

با توجه به اینکه این فیلم را یکی از فیلم های خوب نتفلیکس در سال 2023 تا کنون معرفی کردیم بد نیست که نظر منتقدان را درباره این فیلم سینمایی بدانیم. این فیلم پس از اکران با نقدهای مثبت و منفی مختلفی مواجه شد. وبسایت معروف راتن تومیتوز Rotten Tomatoes پس از ارزیابی نظرات 96 منتقد، 43 درصد رای مثبت به این فیلم دادند. همچنین کاربران IMDb از 27 هزار رای به آن امتیاز ۵.۵ دادند و ۷۸ درصد از کاربران گوگل از آن راضی بودند. در سایت متاکریتیک به این فیلم 25 منتقد امتیاز دادند و میانگین امتیاز آنها به این اثر 44 امتیاز از 100 بود و در عین حال تنها 4 نفر در مورد آن مثبت صحبت کردند، 14 نفر – متوسط و 7 نفر به طور کامل منفی. این فیلم یک فیلم متوسط و تا حدودی با امتیاز مناسب محسوب می شود.

معرفی و بررسی فیلم سینمایی مادر The Mother 2023
معرفی و بررسی فیلم سینمایی مادر The Mother 2023

نقل قول از برخی از منتقدان در زیر امده :

جود درای: 75
اگر طرفداران اکشن سرسخت بتوانند تعصبات درونی خود را کنار بگذارند، Mother 2023 می تواند آنها را راضی کند و طرفداران جدیدی را جذب کند.

مایکل فیلیپس: 63
نیمه دوم فیلم مادر معمولی می باشد. اما قبل از آن شاهد دسیسه های هیجان انگیز مختلفی به نام عشق به فرزند هستیم که توسط مادری سرسخت انجام می شود که تمام تلاش خود را می کند.

نوئل موری: 60
از هر صحنه به صحنه دیگر، لوپز و کارلو این مناظر وسیع را با احساسات پر می کنند و امضای خود را بر روی کلیشه های رایج باقی می گذارند.

کریس اوانجلیستا: 50
در حالی که فعالیت‌ها به اندازه‌ای هستند که نیمی از شما را مشغول کنند (اگرچه عمل مبهم است)، ممکن است بهتر باشد روز مادر را به کار دیگری بگذرانید.

تماشای فیلم سینمایی مادر 2023

کاربرانی که تاکنون این فیلم سینمایی را مشاهده نکردن و یا قصد دارند دوباره آن را مشاهده کنند میتوانند به راحتی و با بهترین کیفیت ان را در سایت فام به نشانی www.fam.ir مشاهده نمایند. برای این کار کافیست وارد سایت فام شده و در بخش فیلم و سریال ، فیلم سینمایی مادر را انتخاب و بعد از ان گزینه تماشا را انتخاب نمایند. لازم به ذکر است که بینندگان میتوانند این فیلم سینمایی را با کیفیت های مختلف و حتی با انتخاب کیفیت خودکار مشاهده کنند. از طرف دیگر این نسخه دارای دوبله فارسی می باشد تا کاربران بتوانند لذت کافی را از تماشای آن ببرند.