معرفی و بررسی انیمیشن برادران سوپر ماریو

معرفی و بررسی انیمیشن برادران سوپر ماریو

فیلم لایو اکشن Super Mario Bros  که در سال 1993 منتشر شده بود و اکنون شرکت ژاپنی سازنده آن با همکاری استودیوی Illumination  اقدام به ساخت انیمیشن Super Mario Bros. Super Mario Bros. Movie) کرده و بار دیگر اقتباسی از این مجموعه نینتندو گشته.

فیلم «برادران سوپر ماریو» ترکیبی از سبک انیمیشن سه بعدی روشن و رنگارنگ ایلومینیشن با طراحی دنیای ماریو نینتندو و صداپیشگان حرفه ای و تاثیر گذار است. این انیمیشن  در حقیقت اقتباسی دیگر از فیلمی که در سال 1993 ساخته شده می باشد . لایو اکشنی که به شدت ضعیف بوده و طرفداران را خشمگین کرده بود. البته این بار شاهد انیمیشنی شگفت انگیز و فوق العاده نیستیم اما نسبت به سری قبل به شدت بهتر و جذاب تر ساخته شده. ممکن است در برخی از قسمت های مقاله بخش هایی از داستان فاش شود بنابراین اگر هنوز این انیمیشن را تماشا نکرده این مطلب را مطالعه نکنید. در ادامه به معرفی این انیمیشن می پردازیم.

معرفی و بررسی انیمیشن برادران سوپر ماریو
معرفی و بررسی انیمیشن برادران سوپر ماریو

داستان فیلم برادران سوپر ماریو

در برادران سوپر ماریو، ماریو و لوئیجی لوله کش هایی در بروکلین هستند که سعی می کنند این تجارت جدید را از آن خود کنند. هنگامی که یک مشکل لوله کشی در مرکز شهر بروکلین رخ می دهد، که یک تهدید بزرگ در نظر گرفته می شود، ماریو وارد عمل می شود و برادر کوچکش را با خود می برد.

با این حال، آنها متوجه یک لوله سبز مرموز می شوند که آنها را به دنیای عجیبی می برد. این دو برادر در داخل این لوله از یکدیگر جدا شده اند. ماریو به پادشاهی قارچ (ماشروم) سفر می کند .او در این میان با دو شخصیت فوق العاده دوست داشتنی (که در این فیلم اضافه شدند) اشنا می شود. شخصیت اول دانکی و شخصیت دوم پرنسس پیچ است. این شخصیت ها با اینکه فرعی هستند اما با توجه به داستان و موقیعت خیلی به داستان و شخصیت اصلی نزدیک می باشند. به علاوه کمدی و جذابیت کارکتر ها توانسته باعث با مزه تر شدن آنها نیز باشد.

معرفی و بررسی انیمیشن برادران سوپر ماریو
معرفی و بررسی انیمیشن برادران سوپر ماریو

ماریو در این سرزمین مجبور است به جنگ لاکپشت برود تا برادر خود را نجات دهد. با توجه به نوع داستان و چاشنی طنز که یکی از نکات قوت و حايز اهمیت است ، این انیمیشن دیگر خسته کننده و جدی نیست و میتواند بینندگان را تا آخر فیلم مجذوب کند.

ایستراگ هایی که در این انیمیشن وجود دارد در کنار اشاره های مختلفی که به دنیای ماریو و بازی آن دارد توانسته طرفداران ماریو را نیز جذب کند و جای هیچ ایرادی را نداشته باشد

معرفی و بررسی انیمیشن برادران سوپر ماریو
معرفی و بررسی انیمیشن برادران سوپر ماریو

گرافیک و سبک ساخت انیمیشن

با توجه به اینکه امزوره انیمیشن ها تا حد بسیار زیادی دارای گرافیک و کیفیت بالایی هستند این مورد نیز از این قاعده پیروی میکند به طوری که آن چنان که به کیفیت و گرافیک و سه بعدی بودن این انیمیشن توجه شده ، به فیلم نامه آن توجه نشده . البته امروزه انیمیشن های زیادی هستند که به واسطه گرافیک خوب فیلمنامه ضعیف را پوشش می دهند.

گرافیک و قدرت طراحی و نمایشی که استدیو ایلومینیشن به نمایش گذاشته به جرات میتوان گفت که بی نظیر است . از طرفی به دلیل اقتباسی که این انیمیشن داشته ، گرافیک و کیفیت بینظیر آن میتواند به گیرایی و جذابیت انیمیشن بیافزاید.

فضا و المان های سه بعدی میتواند گیرایی انیمیشن را چند برابر کند . البته استفاده بیش از حد از برخی رنگ ها ممکن است بینندگان را زده و خسته کند اما آنقدر نیست که به چشم بیاید.

صداپیشگان حرفیه ای فیلم برادران سوپر ماریو

یکی دیگر از نقاط قوتی که باعث جذاب تر شدن این انیمیشن شده صداپیشگان آن است . آنها توانسته اند به طور کامل شخصیت ها را زنده تر و جذاب تر کنند و با مهارت خود داستان را گیراتر کنند . به عنوان مثال کریس پرت توانست صدای ماریو را که تا امروز صدای غلیظ ایتالیایی بود، از آن خودش کند و به شخصیت اصلی نزدیک تر کند. این لهجه جذاب حتی میتواند بعد از آن فیلم ضعیف در سال 1993 ، حتی طرفداران ماریو را نیز جذب کند.

از طرف دیگر جک بلک توانسته است صدا پیشگی درخشان و برجسته ای را برای باوزر داشته باشد . شخصیتی که بسیار جذابتر از شخصیت های دیگر است (حتی از لحاظ صداگذاری ). شاید به این دلیل که نویسنده و کارگردان برداشت تازه و جالبی از این شخصیت ارائه کردند که به بازی ها وفادار می ماند.

معرفی و بررسی انیمیشن برادران سوپر ماریو
معرفی و بررسی انیمیشن برادران سوپر ماریو

اقتباسی بی نظیر

همانطور که بالاتر اشاره نمودیم ، بعد از نسخه قبلی که در سال 1993 منتشر شد و به شدت ضعیف و ناامید کننده بود ، تا مدت ها کسی سراغ ساخت لایو اکشن ماریو نمیرفت . البته منطقی نیز به نظر می رسد زیرا به هر دلیلی ممکن بود سرنوشت نسخه قبلی برای نسخه جدید تکرار شود . اما در اینجا ما شاهد گرافیکی خیره کننده ، صداگذاری جذاب و شخصیت پردازی عالی هستیم . همین موضوع توانسته تجربه گذشته را به طور کلی فراموش کند. البته موضوع دیگری درباره جذابیت این انیمیشن ، اقتباس تا حدود زیادی دقیق آن است . به وطری که ممکن است داستان گیرایی نداشته باشد اما اقتباس هایی از جمله صدا گذاری ها ، آن را جذاب کند. برای مثال صداهای خاطره انگیز و افکت های صوتی که در بازی استفاده میشد مانند دریافت یا از دست دادن قدرت دقیقا همان هایی است که تجربه کردیم.

نحوه تماشای انیمیشن برادران سوپر ماریو

برای تماشای آنلاین فیلم برادران سوپر ماریو تنها کافیست وارد وبسایت فام به نشانی www.fam.ir شوید و در قسمت فیلن و سریال (انیمیشن ها یا جدید ترین انیمیشن ها) و یا از قیمت جستجو اقدام به بازکردن صفحه تماشای انیمیشن کنیدو در نهایت با انتخاب گزینه پخش میتوانید آن را پخش نمایید. این انیمیشن به صورت دوبله شده در سایت فام قرار گرفته تا نهایت لذت را ببرید.