بازپرس ، جدیدترین سریال پلیسی -معمایی صداوسیما

نقد سریال بازپرس

بازپرس ، جدیدترین سریال پلیسی : سریال‌هایی در ژانر کارآگاهی و ماجراجویانه، آن هم با موضوعات روز جامعه، همیشه طرفداران زیادی را به خود جذب می‌کند. این سریال‌ها فکر و ذهن مخاطب را درگیر می‌کنند و لحظاتی را برای پیدا کردن متهمین اصلی، با خود همراه می‌کند. این روزها شاهد پخش سریالی جذاب و دیدنی با عنوان بازپرس از شبکه اول سیما هستیم. این سریال جذاب و دوست‌داشتنی، از مجموعه‌های موفق صداوسیما است که با توجه به موضوع داستان بر پایه رسیدگی به فساد اقتصادی، موفق شد، در مدت زمانی کوتاه جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص دهد. در این‌جا می‌خواهیم، شما را با این سریال و عوامل آن بیشتر آشنا کنیم، پس تا انتهای این مقاله، با ما همراه باشید.

برای تماشای این سریال معمایی جذاب بر روی لینک زیر کلیک کنید:

تماشای سریال بازپرس

درباره سریال بازپرس بیشتر بدانیم.

سریال بازپرس، به کارگردانی احمد معظمی است و تهیه‌کنندگی آن را محمد رضا شفیعی برعهده داشته است. این سریال جدیدترین ساخته صداوسیما در سال 1402 است که در شبکه یک سیما و با مشارکت مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه تولید شده است. مجری طرح آن موسسه فرهنگی‌ هنری وصف‌ صبا است. داستان سریال را هم، حسین تراب نژاد، در ژانر اکشن و پلیسی نوشته است. نقطه عطف این سریال، نسبت به دیگر مجموعه‌هایی با همین سبک و سیاق، واقعی بودن قصه‌هاست. چرا که فیلم‌نامه‌ سریال «بازپرس» از بین پرونده‌های واقعی فساد اقتصادی انتخاب شده است و به همین دلیل این مجموعه در سکوت خبری ضبط شده است.

این سریال در 27 قسمت 45 دقیقه‌ای به مناسبت شروع هفته قضائیه از طریق آنتن شبکه یک پخش شد.

نقد سریال بازپرس
بازپرس ، جدیدترین سریال پلیسی

بازیگران مشهور بسیاری در سریال بازپرس به ایفای نقش پرداخته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به فرهاد قائمیان، محمدرضا شریفی‌نیا، مهدی فخیم‌زاده، فریبا کوثری، محسن قصابیان، فریبا متخصص، اندیشه فولادوند، سیدجواد هاشمی، سوگول طهماسبی، ایوب آقاخانی، شهروز دل‌افکار، کاظم هژیرآزاد، پورانداخت مهیمن، رسول نجفیان، مجید پتکی، یاسمن معاوی، هادی دیباجی، سید مهرداد رضایی، محسن بهرامی، شهین تسلیمی، حمیدرضا هدایتی، آذین احرامی، ستاره سادات قطبی، سیامک راشدی، رضا مولایی و مرتضی تهرانی اشاره کرد.

داستان بازپرس ، جدیدترین سریال پلیسی

سریال بازپرس مجموعه‌ای هیجان‌انگیز و دیدنی است که به موضوع مفاسد اقتصادی می‌پردازد. داستان پرگره و جذاب سریال با پیگیری پرونده واردات برنج آلوده به کشور شروع می‌شود. تا این‌که پس از بررسی‌های زیاد، این پرونده به یک آقازاده و یک تهیه‌کننده رانت‌خوار می‌رسد. البته در طول داستان چند ماجرای دیگر هم اتفاق می‌افتد. شخصیت اصلی این سریال در مورد بازپرسی به نام صدرا است.  وی بدون اطلاع قبلی و ناخواسته درگیر یک پرونده اقتصادی می‌شود و متهم می‌شود. اما حالا باید سرنخ‌های مربوط به این پرونده را پیدا کند و به عامل اصلی این اتفاقات برسد تا بتواند خود را از این مهلکه نجات دهد. داستان سریال به‌گونه‌ای است که، مخاطب را درگیر می‌کند و در جریان داستان، همواره این سوالات برای او پیش می‌آید که چه کسی در پشت پرده این پرونده اقتصادی قرار گرفته است؟ آیا متهم اصلی، موفق به فرار خواهد شد؟ یا صدرا موفق به دستگیری او خواهد شد؟

نقدی بر سریال بازپرس

همان‌طور که می دانیم، سریال بازپرس مجموعه پربازیگری است و نکته جالب این‌جاست که هنوز همه بازیگران آن وارد نشده‌اند. البته محسن قصابیان در نقش «صدرا حسینی» بازی خوبی دارد. وی در این سریال نقش یک بازپرس حرفه‌ای، عادل و دلسوز را، به خوبی به نمایش گذاشته است و بی‌توجه به تهدیدها و سفارش‌ها برای چشم‌پوشی، خطرات را به جان می‌خرد تا عدالت را برقرار کند. سوگل طهماسبی هم، به عنوان همسر صبور و مهربان بازپرس ایفای نقش کرده است. مهدی فخیم‌زاده و فریبا متخصص از دیگر بازیگران کلیدی و با تجربه این سریال هستند که خوش درخشیده‌اند.

از دیگر ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد مجموعه بازپرس این است که، از همان قسمت اول، روایت قصه را آغاز کرد و مخاطب توانست، خیلی زود در جریان حال و هوای قصه قرار گیرد و با آن همراه شود. لازم به ذکر است، واقعی بودن پرونده‌ها هم جذابیت این سریال پلیسی را دوچندان کرده است.

نقد سریال بازپرس
بازپرس ، جدیدترین سریال پلیسی

بیوگرافی احمد معظمی

احمد معظمی در 1 آذر سال 1359، در تهران به دنیا آمد. وی مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه آزاد اسلامی، در رشته کارشناسی ادبیات نمایشی دریافت کرد. او علاوه‌ بر کارگردان، به‌عنوان بازیگر و دستیار کارگردان نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. معظمی فعالیت حرفه‌ای خود را در سال 1387 از تلویزیون با کارگرانی سریال ماهی کوچولوها دعا می‌خوانند، آغاز کرد. او در این اثر با هنرمندانی همچون اسماعیل خلج، روشنک عجمیان، سیاوش طهمورث و علیرضا مظاهری همکاری داشت و موفق شد تا تجربه خوبی را کسب کند.

دوره پرکار و پرتلاش احمد معظمی در عرصه سینما و تلویزیون، به سال 1395 برمی‌گردد. از فعالیت‌های او در این سال می‌توان به مواردی نظیر حریم شخصی به عنوان کارگردان، فعالیت در سریال سایبر به عنوان کارگردان و فعالیت در سریال دیوار شیشه‌ای به عنوان کارگردان اشاره کرد.سریال دیوار شیشه‌ای در این سال، در میان اهالی فضای تلویزیون، جایگاه ویژه‌ای به دست آورد و او موفق شد تا تجربه حرفه‌ای خود را رقم بزند. وی در این مجموعه، در کنار بازیگرانی نظیر محمدرضا هدایتی، حدیثه تهرانی، شهرزاد کمال‌زاده و کوروش تهامی همکاری داشت.

معظمی با کارگردانی سریال سایبر هم، در کنار بازیگران نام‌آشنایی چون روح‌الله کمانی، سجاد دیرمینا، قاسم زارع و نیلوفر شهیدی، موفق شد تا تجربیات خوبی کسب کند. مجموعه خانه امن از دیگر ساخته‌های احمد معظمی است و در داستانی جذاب و پرهیجان از یک پرونده جاسوسی و امنیتی و عملیات پیچیده مقابله با گروهک تروریستی داعش را روایت می‌کند. سریال  ترور خاموش  با موضوع مواد مخدر و حوزه امنیت هم از دیگر آثار اوست. علاوه بر موارد گفته شده، سرجوخه (مجموعه تلویزیونی)، سارق روح (مجموعه تلویزیونی) و… از دیگر آثار او در زمینه کارگردانی هستند. جدیدترین ساخته احمد معظمی هم، سریال بازپرس است. 

جالب است بدانید، مهم‌ترین آثار احمد معظمی در حرفه‌ بازیگر، سریال خط قرمز و سریال سیاه، سفید، خاکستری است. مهم‌ترین اثر احمد معظمی در حرفه‌ دستیار کارگردان، سریال خط قرمز است.

زمان پخش سریال بازپرس

به گزارش سایت فام: مجموعه تلویزیونی بازپرس هر شب ساعت 22:15 پخش می‌شود. اگر در زمان پخش سریال، موفق به تماشای این مجموعه نشدید، می‌توانید تکرار آن را فردای همان روز ساعات 8:30 صبح و 15 بعدازظهر روز بعد، از شبکه یک زنده مشاهده کنید.