معرفی و بررسی فیلم سینمایی پتان pathaan

فیلم سینمایی پتان

هشدار اسپویل : ممکن است قسمتی از داستان فیلم یا بخشی از آن در مقاله لو برود بنابراین اگر هنوز این فیلم را مشاهده نکردید ، بهتر است از مطاالعه این مقاله خودداری کنید. همچنین میتوانید از لینک موجود در این صفحه نیز به طور آنلاین فیلم را مشاهده نمایید.

فیلم هندی پاتان یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سینمای بالیوود و سینمای هند می باشد که در همین چند وقت اکران شد و مورد استقبال بسیاری از بیندگان قرار گرفت. این اثر هندی با بازی شاهرخ خان در ژانر جاسوسی و اکشن می باشد.  به طور خلاصه این فیلم به رابطه تاریک دو کشور هند و پاکستان و ماجرا های بین این دو کشور می پردازد. پس از این درگیری ها ، یک افسر پاکستانی تصمیم می گیرد با کمک یک سرخپوست طرد شده، یک ویروس کشنده و منحصر به فرد را به هند تزریق کند. مامور، جیم، و کشتن مردم. در همین حین پاتان، یک قهرمان هندی، در تلاش است تا نقشه های افسر جیم را خنثی کند و مردم کشورش را نجات دهد. با توجه به داستان کلی در طول مسیر، پاتان و جیم بارها با یکدیگر درگیر شدند و صحنه های اکشن و خشن را به وجود آوردند .

داستان فیلم سینمایی پتان

اگر بخواهیم درباره داستان این فیلم جذاب بگوییم ایمن است که پس از لغو قانون اضطراری جامو و کشمیر، یک ژنرال پاکستانی با رئیس یک گروه تروریستی معامله می کند تا از هند انتقام بگیرد و یک ویروس مهلک و خطرناک را وارد هند کند تا مردم را آلوده و در نهایت به کام مرگ بکشاند. اکنون خانه هایی که زمانی محل سکونت ثروتمندان بودند، اکنون محل زندگی بزرگترین جنایتکاران شهر هستند. داستان بر روی فعالیت های یک پلیس مخفی، یک جنایتکار با سابقه و چند نفر دیگر تمرکز دارد که باید جلوی این وضعیت را بگیرند و همه این موارد منجر به ایجاد صحنه های اکشن و جنگی به همراه صحنه های جاسوسی می باشد.

فیلم سینمایی پتان
فیلم سینمایی پتان

پتان که شخصیت اصلی این فیلم می باشد با دوستانش از وزارت اطلاعات هند یک گروه ضد خرابکاری ( جهت جلوگیری از نقشه های خرابکارانه ) به نام جوکر تشکیل داده است، باید نقشه جیم، یک مامور سرکش و طرد شده هندی را خنثی کند. جیم قصد دارد با پرت کردن حواس ماموران هندی و ربودن دو دانشمند این کشور، نقشه خود را عملی کند. پاتان نقشه او را می فهمد و سعی می کند دانشمندان را نجات دهد. همانطور که بالاتر توضیح دادیم جیم با کمک دانشمندان هندی قصد دارد ویروسی بسازد که فقط بر شهروندان هند تأثیر بگذارد و آنها را نابود کند.نقشه این است تا با فریب افراد ویروس را در یک هواپیما قرار میدهد تا به وسیله آن مردم هند را نابود کند. پس از به دست گرفتن کنترل راکت ساحلی، پاتان با جیم تماس می گیرد، کنترل او را به دست می گیرد و از کشتن سرخپوستان بی گناه جلوگیری می کند.

بازیگران

اگر بخواهیم درباره بازیگرا بگوییم ، باید بگوییم که این فیلم پر از ستارگان سینمای هند است ، که البته وزنه سنگین آن شاهرخ خان است . تقریبا اکثر وزن و بار داستان روی دوش شاهرخ خان است. شاهرخ خان که در خود هند بازیگر بسیار شناخته شده ای میباشد با بازی در این فیلم این ایده به ذهن میرسد تلاش شذه تا با استفاده از آن فروش بالاتر و بیننده بیشتر برسند. شاهرخ خان بعد از ۴ سال در این فیلم ظاهر شد . اما با این وجود دیگر بازیگران نیز توانسته اند با بازی بسیار خوبشان این فیلم را به یکی از فیلم های جذاب برای هر کاربری به خصوص طرفداران فیلم های جاسوسی و اکشن تبدیل کند.

از دیگر بازیگران فیلم سینمایی پتان می توان به :

  • دیپیکا پادوکن در نقش روبینا که شخصیت عاطفی این داستان می باشد.
  • جان آبراهام در نقش جیم که توانسته موازنه جالبی با شحصت اصلی داشته باشد که با القای حس آرامش و ترس شخصیت ضد قهرمان ، یکی دیگر از نقاط مثبت فیلم می باشد.
  • دیمپل کاپادیا در نقش ناندینی
  • آشوتوش رانا در نقش کلنل سونیل لوترا
  • پراکاش بلاوادی در نقش دکتر ساهانی
  • پرم جانگیانی  در نقش دکتر فروغی

فیلم برداری فیلم سینمایی پتان

به طور کلی فیلمبرداری فیلم از 27 آبان 1392 در بمبئی آغاز شده است. در در ماه 1399، فیلمبرداری این فیلم سینمایی به دبی منتقل شد. برخی از سکانس های اکشن اصلی از جمله سکانس تعقیب و گریز طولانی در همین برنامه فیلمبرداری شد.

بعد از مدتی که کویید 19 همه گیر شد ، وقفه ای میان تولید فبلم ایجاد شد برای فیلمبرداری فیلم های اکشن با حضور خان، پادوکن و آبراهام به اسپانیا نقل مکان کرد . در این فیلم در چندین لوکیشن در هند، افغانستان، اسپانیا، امارات متحده عربی، ترکیه، روسیه، ایتالیا و فرانسه فیلمبرداری شده است.

 

 

امتیاز و نقدها

تاران آدراش با امتیاز ۴٫۵ از ۵

فیلمی پر از سکانس های اکشن و هیجانی، شدیداٌ سرگرم کننده، احساسی، وطن پرستی، شوخ طبعی و البته قدرت ستارگی شاهرخ خان است.

سیبال چاترجی با امتیاز ۳٫۵ از ۵

فیلم بسیار بلند پروازانه است و سبک و اطمینان خاص خودش را در سراسر دنیا وارد میکند.

سوکانیا ورما با امتیاز ۴ از ۵

بازگشت شاهرخ خان و جذابیت مسحور کننده او و علامت تجاری پاتان با شیطنتی هدفمند طوفان شدید و همه جانبه به پا میکند.

دوش شرما با امتیاز ۴ از ۵

جلوه های ویژه و سکانس های اکشن فیلم کاملاً بی نظیر و محشر است..

 

رنوکا ویاواهاره با امتیاز ۳٫۵ از ۵

Pathaan تمامی مواد تشکیل دهنده مورد نیاز یک غذای پر ادویه و ماسالا را دارد – ورودی های آهسته، نبرد نمادین خوب در مقابل بد و مهمتر از همه یک شاهرخ خان فوق جذاب که می تواند مبارزات دیدنی را در سینما به نمایش بگذارد.

هایماش مانکاد با امتیاز ۳٫۵ از ۵

رویدادی بزرگ که دارای مقدار مناسبی از اکشن، هیجان، احساسات و درام است نامید.

نحوه تماشا

بینندگانی که تاکنون فیلم سینمایی پتان را مشاهده نکرده اند و یا بینندگانی که قصد دارند این فیلم سینمایی را دوباره مشاهده کنند میتوانند از طریق سایت فام اقدام به پخش فیلم سینمایی پتان کنند. لازم به ذکر است که بینندگان میتوانند کیفیت پخش را به دو صورت اتوماتیک و یا دستی تغییر دهند. برای مشاهده فیلم های سینمایی بیشتر نیز می توانید آرشیو فام را مشاهده کنید.