آغاز پخش سریال وضعیت زرد از شبکه دو سیما

آغاز پخش سریال وضعیت زرد

آغاز پخش سریال وضعیت زرد : با پایان یافتن مجموعه تلویزیونی از سرنوشت 4، بالاخره شبکه دو از سریال جدید خود رونمایی کرد. این سریال طنز با عنوان وضعیت زرد با رگه های سیاسی در دو فصل تولید شده است. فصل اول آن در تابستان 1400 از طریق شبکه سه سیما پخش شد و توانست در مدت زمانی کوتاه، مخاطبان زیادی را به خود جذب نماید. تا این که پس از ماه ها انتظار بالاخره فصل دوم این سریال هم تولید گردید و قرار بر این شد که این مجموعه تلویزیونی جذاب و پرطرفدار از شبکه دو سیما پخش گردد. 

در همین راستا فصل اول سریال وضعیت زرد از شنبه 21 خرداد به صورت خلاصه در 6 قسمت پخش می شود و فصل دوم نیز از شنبه 28 خرداد از شبکه دو سیما به روی آنتن خواهد رفت.

درباره سریال وضعیت زرد بیشتر بدانیم

سریال وضعیت زرد اولین سریال تولیدی  مدرسه اندیشه و هنر ماه است که در دو فصل و در قالب طنز  سیتکامی تولید شده است. کارگردانی هر دو فصل سریال برعهده مجید رستگار می باشد. البته فصل اول سریال در 13 قسمت 30 دقیقه ای به تهیه کنندگی حامد بامروت‌ نژاد تولید شده است و تهیه کنندگی فصل دوم آن را مسعود ملکی مشهور برعهده دارد.در این سریال طنز، 6 شخصیت محوری با رگه های سیاسی در نظر گرفته شده است که هر کدام از شخصیت های داستان، خصوصیاتی منحصر به فرد  دارند. در مجموعه وضعیت زرد چهار کاراکتر پسر وجود دارند و نامزد سعید و دایی سعید با بازی مهران رجبی نیز دیگر کاراکترها را شامل می شوند و دیگر بازیگران سریال هم به صورت مهمان حضور دارند.

داستان سریال هم با یکی از شخصیت های اصلی شروع می شود که طراح سانتریفیوژ و دانشمند هسته ای می باشد و به دلایلی از سازمان انرژی اتمی اخراج می شود. به گونه ای که طی قسمت های مختلف سریال، او و دیگر شخصیت‌ ها درگیر داستان ‌هایی با درون ‌مایه اجتماعی، اقتصادی و مجازی می‌ شوند که تماشای آن برای مخاطبان خالی از لطف نخواهد بود.

لازم به ذکر است، سریال وضعیت زرد در رسانه های عمومی با جملات زیر معرفی گردید.

سعید: فکر کنم منو اشتباه گرفتید… من سعید کاظمی، یکی از طراحان سانتریفیوژهای نسل جدید هستم

کارمند: ببینید آقای دکتر…

سعید: دکتر سعید کاظمی، دریافت کننده جایزه ویژه علمی از دستان رئیس ‌جمهور سابق… رئیس مجلس هم اونجا بود… حتی باهاش دست دادم!

کارمند: بالاخره چرخ زندگی مردم هم باید بچرخه…

سعید: با اخراج من؟

آغاز پخش سریال وضعیت زرد
آغاز پخش سریال وضعیت زرد

در فصل اول و دوم سریال وضعیت زرد بازیگرانی چون زین العابدین تقی ‌پور، حسام خلیل ‌نژاد، آرش ماهان ‌کیا، محمد مهدی رضائی، مهران رجبی، بهار داورزنی، امیر غفارمنش، علی سلیمانی و سوسن پرور و …. ایفای نقش کردند.

دیگر عوامل تولید سریال طنز وضعیت زرد، مجید رستگار (کارگردان )، محمدرضا شهبازی (بازیگردان)، علی عموکاظمی (نویسنده)، فرشاد کلباسی (برنامه ‌ریز و دستیار کارگردان)، علی سبحانی (مدیر فیلمبرداری)، داود قلی پور (مدیر صدابرداری)، فاطمه یاسمی (طراح صحنه و دکور)، نوید فرح مرزی (طراح گریم)، مریم نیک رفتار(طراح لباس)، میلاد لکی (مدیر تولید)، کاظم جمیل آذر (مدیر تدارکات)، یاسمین پدری (منشی صحنه)، امید توتونچی (تدوین)، سامان مهدوی (موسیقی)، یحیی محمد علیی (اصلاح رنگ و نور)، مهدی جمشیدیان (صداگذاری) می باشند.

سریال با درون مایه طنز سیتکامی را بیشتر بشناسیم.

از ویژگی های بارز فضای سیتکامی، شخصیت محور بودن آن است. از این رو باید به مخاطب زمان آشنا شدن با شخصیت ها داده شود.همان طور که گفته شد، قالب سریال وضعیت زرد هم بر این گونه طنز نوشته شده است. از این رو انتظار می رود تا مخاطب به تدریج با آن اخت شود تا این که در قسمت های بعدی شاهد جذابیت و طنز بیشتر در سریال شده و با آن ارتباط بیشتری بگیرد. البته این دسته از مجموعه های نمایشی باید این شانس را داشته باشند که بینندگان سریال در قسمت های اول حوصله تماشای آن را داشته باشد و مجموعه تلویزیونی را دنبال کند.

از دیگر موفقیت های این سریال می توان به هماهنگ بودن آن با دغدغه های مردم اشاره کرد. چرا که شخصیت اصلی سریال درباره یک دانشمند هسته ای اخراجی است که اتفاقات مختلفی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مطابق با مشکلات روزمره افراد برای وی می افتد. از این رو صحنه ها و شوخی های سریال برای مخاطبان در تمام گروه های سنی می تواند جذاب و تازه باشد.شوخی ‌های سیاسی سریال هم به دو بخش اصلاح ‌طلب و اصول گرا تقسیم بندی شده است که در طول قسمت های مختلف با هر دو گروه شوخی های برابری می شود و همین امر باعث می شود تا مخاطب این جنس فضا را بپسندد و حتی احساس کند که فضای تازه‌ ای به وجود آمده  است.

آغاز پخش سریال وضعیت زرد
آغاز پخش سریال وضعیت زرد

معرفی کارگردان سریال وضعیت زرد

مجید رستگار از کارگردان های موفق و تازه کاری است که در سال 1364 متولد شده و در ابتدا هم به کارهایی چون تدوین و اصلاح رنگ پرداخته است.اما حدود پنج سال است که کارگردانی را هم به تجربیات حرفه ای خود اضافه کرده است و از آثار وی می توان به مواردی نظیر مستند «دلالان تحریم»، نماهنگ «محترم بانو»، نماهنگ «سلام بر شهدای جهان‌وطن» اشاره کرد.

و اما اثر متفاوت این کارگردان جوان که آن را به شهرت رساند، فیلم مستند عابدان کهنز است که در جشنواره های سینمایی بسیار خوش درخشیده است. در دوسال اخیر هم مجید رستگار، با کارگردانی دو فصل سریال وضعیت زرد توانست، موفقیت های بیشتری را به کارنامه عملی خود اضافه کند.

زمان پخش سریال وضعیت زرد

سریال وضعیت زرد از شنبه تا پنج شنبه هرشب ساعت 21:30 از شبکه دو سیما پخش می شود و برای مشاهده بازپخش آن می توان روز بعد در ساعات 9:40 صبح، 16 و 20 و 1:30 بامداد اقدام نمود.