پخش فصل جدید سریال برف بی صدا می بارد

پخش فصل جدید سریال برف بی صدا می بارد

پخش فصل جدید سریال برف بی صدا می بارد : این سریال 30 قسمتی قرار است که جایگزین سریال تازه وارد شده و با قصه ای جذاب و حضور بازیگرانی ماهر، لحظاتی دلنشین را برای علاقه مندان به مجموعه های درام و خانوادگی و مخاطبان شبکه 3 به ارمغان آورد.  

به همین منظور در این مقاله به معرفی سریال و بازیگران آن پرداخته و خلاصه ای از داستان سریال را بیان خواهیم کرد.

توضیحاتی درباره سریال برف بی صدا می بارد

برف بی صدا می بارد نام سریال تلویزیونی شبکه 3 صدا و سیما است که در اواخر سال 1400 از شبکه سوم سیما پخش شد. این سریال به کارگردانی به پوریا آذربایجانی و تهیه ‌کنندگی محمدرضا شفیعی با موسسه فرهنگی هنری وصف صبا تهیه و تولید شده است. لازم به ذکر است در ابتدا نویسندگی این سریال را مرحوم مسعود بهبهانی‌ نیا ( نویسنده سریال پرطرفدار کیمیا) عهده دار شد و قرار بود آن را در 200 قسمت بنویسد و به همین علت به سریال برف بی صدا می بارد، لقب طولانی ترین سریال بعد از انقلاب اسلامی داده شد.

اما متاسفانه مسعود بهبهانی‌نیا در اوایل سال گذشته درگذشت و فصل های آینده  این سریال توسط زهرا پارسا فر و طیبه شجری نوشته شد. از این رو سریال برف بی صدا می بارد در حال حاضر تبدیل به یک مجموعه 100 قسمتی شده است که 70 قسمت آن در سه ماه پایانی سال 1400 پخش شد و قرار است 30 قسمت باقی مانده آن هم از طریق آنتن شبکه سه بعد از اتمام سریال 11 قسمتی تازه وارد پخش شود. البته مسعود کریمی خضرا مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما درباره تعداد قسمت های مجموعه تلویزیونی برف بی صدا می بارد گفت: قرار بود سریال در دو فاز 100 قسمتی ساخته شود و حتی برخی از سایت ها به اشتباه آن را یک مجموعه تلویزیونی 250 قسمتی معرفی می کردند.

وی خاطر نشان کرد که 100 قسمت سریال ساخته شده است. در حالی که برای 170 قسمت متن نوشته شده و  و برای ۳۰ قسمت دیگر سیناپس وجود دارد. اما هنوز تصمیمی برای ساخته شدن ۷۰ قسمت باقی مانده گرفته نشده است. پیش ‌تولید این مجموعه تلویزیونی از سال 1399 کلید خورد  و از آن جایی که ضبط سریال برف بی صدا می ‌بارد در ایام کرونا بود، عوامل پشت صحنه و بازیگران برای تولید این مجموعه تلویزیونی زحمت زیادی کشیدند.

پخش فصل جدید سریال برف بی صدا می بارد
پخش فصل جدید سریال برف بی صدا می بارد

داستان برف بی صدا می بارد.

داستان این سریال دهه های 60، 70 و 90 را روایت می کند.  البته وقایع و اتفاقات 100 قسمت اول این سریال مربوط به دهه 60 و 70 هست و با حال و هوای این دو دهه به تصویر کشیده شده است و 30 قسمت جدید آن مربوط به زمان حال خواهد بود. مجموعه برف بی صدا می بارد دارای ژانر درام، اجتماعی و خانوادگی است که در آن داستان زندگی یک خانواده پنج نفره را روایت می کند.

در این سریال فرهاد آئیش نقش پدر خانواده و مائده طهماسبی نقش مادر خانواده را ایفا می کند. این خانواده 7 نفره، سه دختر بزرگ و یک دختر و پسر خردسال دارند. اما پدر و مادر خانواده در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست می دهند و سه دختر خانواده می مانند با سردرگمی و پریشانی و دنیایی از دروغ ها و نیرنگ ها و دخالت اطرافیان.

هم چنین بعد از فوت پدر و مادر، مسئولیت خواهر و برادر خردسال هم بر عهده دختران خانواده قرار می گیرد و همین امر باعث می شود تا بار سنگینی بر دوش آن ها گذاشته شود. البته رفتارهای اطرافیان، کارهای شرکت و وضعیت اقتصادی و روحی حاکم بر خانواده منجر به ایجاد اختلاف در میان دختران شده و در این میان هر کدام تصمیمات خودسرانه ای می گیرند که موجب ناراحتی خود و دیگران می شود.

در ادامه داستان سریال به همین شکل ادامه می یابد و شاهد اتفاقاتی غیر منتظره و جالب خواهیم بود.

پخش فصل جدید سریال برف بی صدا می بارد
پخش فصل جدید سریال برف بی صدا می بارد

  آشنایی با عوامل سریال برف بی صدا می بارد

در این سریال بازیگران نام آشنای سینما و تلویزیون به ایفای نقش پرداختند. البته در کنار این هنرمندان شناخته شده، بازیگران جوان نیز بازی برخی از نقش‌ها را به عهده دارند و با چهره های جدید در قاب تلویزیون آشنا خواهیم شد.  در واقع داستان جالب این سریال تلویزیونی با بازی بازیگران حرفه ای و کاربلد باعث شده تا سریال برف بی صدا می بارد، به مجموعه ای ماندگار و دوست داشتنی شبکه 3 تبدیل گردد.

در این سریال بازیگرانی چون فرهاد آییش، الیکا عبدالرزاقی، پوریا پورسرخ، مائده طهماسبی، پاشا رستمی، پوریا شکیبایی، پانته آسیروس، مریم شیرازی، مینا وحید، فریبا متخصص، امید روحانی، مهسا طهماسبی، امیر جنانی، هادی دیباجی، سیامک ادیب، هاله گرجی، آناهیتا اقبال نژاد و سینا کرمی نقش آفرینی کردند. نورا حنیف زاده، آیهان شایگان و ترنم آهنگر بازیگران خردسال این سریال هستند.

  • شخصیت اصلی داستان را فرهاد آئیش بازی می ‌کند. حاج عطا حجره‌ دار معروف خوش نامی است که به دلیل بیماری قصد تقسیم اموالش را بین فرزندان و داماد آینده خود دارد. این موضوع باعث ایجاد تفرقه در خانواده شده و دشمن قدیمی او موقعیت را برای منفعت ‌طلبی مناسب دانسته است.
  • الیکا عبدالرزاقی بازیگر نقش سیمین دختر بزرگ ‌تر حاج عطا را برعهده دارد و قرار است، پس از ازدواج با همسرش در خارج از کشور زندگی کند.
  • پوریا پورسرخ نقش شهاب را دارد و نامزد سیمین دختر بزرگ ‌تر حاج عطا است.
  • پاشا رستمی نقش احمد را ایفا می کند. او خواهرزاده و داماد آینده حاج عطا است و بنابر تصمیم حاج عطا قرار است که به عنوان مدیر شرکت انتخاب شود و همین امر باعث دلخوری سیمین دختر بزرگ ‌تر حاج احمد شده است.
  • پوریا شکیبایی در نقش مهم حبیب، انباردار حاج عطا را برعهده دارد. حبیب که به تازگی در شرکت حاج حبیب استخدام شده با نقشه قبلی خود را به او نزدیک کرده تا انتقام پدرش را از حاج عطا بگیرد.

عوامل پشت دوربین این سریال عبارتند از:

پوریا آذربایجانی (کارگردان)، محمدرضا شفیعی (تهیه‌کننده)، زنده‌ یاد مسعود بهبهانی ‌نیا (نویسنده)، سامان شعشعه (مدیر تولید)، امیر سلیمانی (مدیر برنامه ‌ریزی و دستیار اول کارگردان)، مجید محمد قلی (مدیر تصویربرداری)، سامان شهامت (مدیر صدابرداری)، هدیه نصیری (منشی صحنه)، چکامه میرخانجانی (طراح لباس)، علی مربی (طراح صحنه)، کامران خلج (طراح گریم)، سعید رضوی (مدیر تدارکات)، خشایار موحدیان و سعید سیاح (تدوین)، حمید رسولیان(جلوه‌ های ویژه میدانی)، مونا سرتوه (عکاس)، سروناز مظاهری (مشاور رسانه‌ ای) و موسسه فرهنگی هنری وصف صبا ( مجری طرح)

زمان پخش سریال برف بی صدا می بارد

قرار است فصل جدید برف بی صدا می بارد بعد از اتمام سریال تازه وارد، هر شب از شبکه سه سیما در ساعت 20:45 دقیقه پخش شود. البته در پنج شنبه ها می توانید خلاصه قسمت های هفته گذشته را مشاهده نمایید. تکرار سریال برف بی صدا می بارد را می توانید در سه نوبت 1:30 بامداد، 10:00 صبح و 14:30 روز بعد هم مشاهده کنید.