آغاز پخش ویژه برنامه های جام جهانی از شبکه ورزش

پخش ویژه برنامه های جام جهانی

پخش ویژه برنامه های جام جهانی : تا جام جهانی، نام یکی از ویژه برنامه های شبکه ورزش است که به مناسبت جام جهانی 2022 و نزدیک شدن به شروع مسابقات از سه شنبه 8 تیر 1401 پخش آن آغاز گردید. البته شبکه ورزش به مناسبت جام جهانی، برنامه های دیگری هم برای پخش آماده کرده است که با نزدیک شدن به شروع مسابقات، پخش آن هم از طریق همین شبکه آغاز می گردد. به همین منظور در ادامه این مقاله در علاوه بر معرفی برنامه تا جام جهانی، درباره دیگر برنامه های تابستانه شبکه ورزش شرح خواهیم داد. هم چنین مروری بر زمان برگزاری و ساعات پخش مسابقات جام جهانی 2022 می اندازیم.

معرفی برنامه تا جام جهانی از شبکه ورزش

برنامه تا جام جهانی شبکه ورزش از سری برنامه های جذاب و پرطرفداری است که با محوریت مرور ادوار گذشته جام جهانی فوتبال تولید شده و از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول آن که یک آیتم مستند 30 دقیقه ای است به بازخوانی تاریخچه جام ‌های جهانی از نخستین دوره تاکنون می پردازد. در حالی که بخش دوم آن، یکی از دیدارهای مهم هر دوره جام جهانی را با گزارش اختصاصی شبکه ورزش ، پخش خواهد کرد.

پخش این برنامه از سه شنبه 8 تیر 1401 آغاز شده و هر شب از ساعت ۲۲:۳۰ پخش خواهد شد.

آشنایی با برنامه های تابستانی شبکه ورزش

در واقع این شبکه علاوه بر پخش برنامه های قبلی، نظیر برنامه جهان ورزش  شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه،  فوتبال ۱۲۰  پنجشنبه ها ساعت ۲۳،  ویدیو چک  پنج شنبه ها ساعت ۲۲،  کادر فنی  شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸،  باشگاه ، کوه‌ گشت ، پهلوون ،  مثبت ورزش  و  دست اول ، برنامه های جدید دیگری نظیر جام روستا و جام گل کوچیک هم را هم در دست پخش دارد. لازم به ذکر است هدف از پخش این دو برنامه،  برگزاری مسابقات در روستاها و محلات در تابستان می باشد. برنامه  بازی‌ کن در قالب یک مسابقه تلویزیونی در خصوص اطلاعات عمومی ورزشی، از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ پخش خواهد شد و درباره هدف بازخوانی دستاوردهای ورزش کشور از شرکت کنندگان و علاقمندان ورزش سوالاتی را می پرسد.

پخش دو برنامه لذت فوتبال و شب های فوتبالی هم با آغاز فصل جدید فوتبال اروپا و لیگ برتر ایران، از اواسط مرداد ماه، جمعه ها ساعت ۲۱ شروع می شود.

برخی از برنامه های شبکه ورزش هم، مرحله پیش تولید آن تمام شده و برای پخش از طریق آنتن شبکه ورزش آماده شده است.

 با جام جهانی  شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۲، ویژه برنامه‌ والیبال لیگ ملت ها  که از آغاز این تورنمنت پخش شده و قرار است تا پایان تیرماه ادامه داشته باشد.

برنامه جایگاه ویژه از دیگر برنامه های جذاب این شبکه است که از اول تیر ماه و به صورت زنده پخش می شود و هدف از تولید آن، تحلیل و بحث و گفتگو پیرامون مسائل اساسی ورزش کشور است.

 برنامه همه فن حریف از دیگر برنامه های استعدایابی در خصوص ورزش کشتی است که از ابتدای مرداد ماه روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۰ بر روی آنتن این شبکه خواهد رفت.

ویژه برنامه جام جهانی ۲۰۲۲ از دیگر ویژه برنامه های جام جهانی شبکه ورزش است که از تابستان امسال، به استقبال این مسابقات خواهد رفت. این برنامه قرار است ساعت 18 در روزهای پنج شنبه و جمعه پخش گردد.

این برنامه تا آغاز جام جهانی فوتبال، شرایط تیم‌ های شرکت کننده را بررسی نموده و آخرین اخبار و اطلاعات از تیم ملی فوتبال کشورمان و جام جهانی فوتبال را در اختیار بینندگان قرار خواهد داد.

پخش ویژه برنامه های جام جهانی
پخش ویژه برنامه های جام جهانی

نگاهی به جام جهانی 2022 و زمان شروع مسابقات

مسابقات جام جهانی، مسابقه فوتبال در میان آقایان است و زمان برگزاری آن هر چهار سال یک بار بوده و مسئول برگزاری آن تیم‌ های ملی اتحادیه‌ های عضو فیفا می باشد.اولین دوره این مسابقات از سال 1930 شروع شد و از آن زمان تا کنون این مسابقات هر چهار سال یک بار برگزار می شود. البته در میان سال های مختلف، این دومین بار است که مسابقات جام جهانی در آسیا برگزار می شود و برای اولین بار، میزبانی آن برعهده کشورهای عربی است.

امسال فیفا برگزاری این مسابقات را برعهده کشور قطر گذاشته است. نکته جالب توجه این جاست که ورزشگاه های  قطر به عنوان کوچک ترین کشور میزبان مسابقات جام جهانی، در شعاع 55 کیلومتری یکدیگر قرار دارند و به همین علت این دوره، فشرده ‌ترین جام جهانی از زمان افتتاحیه مسابقات در سال 1930 نامیده شده است.

در این تورنمنت، 32 کشور از سرتاسر جهان شرکت می کنند و البته پیش بینی می شود که برای جام جهانی 2026، امکان حضور 48 تیم فوتبال وجود داشته باشد.تاریخ برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ ، به دلیل گرمای شدید تابستان در قطر با میانگین دمای بین 90 تا 110 درجه فارنهایت، از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر می باشد.و اما درباره روند برگزاری مسابقات باید گفت که ۳۲ تیم در هشت گروه به رقابت با یکدیگر می ‌پردازند که طبق گروه بندی هایی که انجام شده، در هر روز چهار مسابقه انجام می شود.

این گروه بندی طی یک دوره 12 روزه اجرا شده و سرانجام شاهد صعود برندگان تا 16 مرحله خواهیم بود. در ضمن در مسابقات جام جهانی 2022 قوانین کمی دستخوش تغییر گردیده است. به طوری که بر خلاف یورو ۲۰۲۰ ، یک بازی پلی آف برای تعیین مقام سوم هم در تاریخ  ۱۷ دسامبر برگزار خواهد شد.

طبق آخرین اطلاعات به دست آمده از فیفا ساعات برگزاری مسابقات به شرح زیر می باشد.

  • دو مرحله اول مسابقات در ساعت‌های ۱بعدازظهر، ۴ بعدازظهر، ۷ بعدازظهر و ۱۰ شب به وقت محلی قطر برگزار خواهد شد.
  • زمان شروع بازی‌های مرحله نهایی در ساعات ۶:۰۰ و ۱۰:۰۰ بعدازظهر به وقت محلی قطر خواهد بود.
  • بازی فینال نیز در ساعت ۶:۰۰ بعدازظهر به وقت محلی قطر انجام خواهد شد.

نکته جالب این جاست که هم زمان با شروع مسابقات و در همان روز افتتاحیه جام جهانی شاهد بازی تیم ایران در برابر انگلستان خواهیم بود و هم چنین آلمان و اسپانیا نیز در یک گروه قرار دارند.