پخش سریال خداداد از شبکه تماشا

پخش سریال خداداد

پخش سریال خداداد : سریال خداداد از جمله سریال های طنزی است که ویژه نوروز 1401 از شبکه دو پخش شد و  به دلیل حضور بازیگران نام آشنا و داستانی جذاب و مردم پسند توانست یکی از سریال های موفق نوروزی به شمار آید.

البته بسیاری از مردم در زمان عید نوروز به دلیل مهمانی ، مسافرت و غیره موفق به دیدن این سریال نشدند. به همین منظور قرار است تا شبکه تماشا برای علاقه مندان به سریال طنز خداداد آن را در جدول پخش خود قرار دهد.

از این رو در این مقاله به معرفی سریال خداداد و عوامل آن می بپردازیم.

درباره سریال خداداد بیشتر بدانیم.

سریال خداداد یک طنز اجتماعی و خانوادگی است که به کارگردانی علی غفاری و تهیه کنندگی سعید سعدی تهیه و تولید شده است. البته علی غفاری پیش از این مجموعه تلویزیونی، با کارگردانی سه فصل بچه مهندس، مهارت خود را به عموم مردم ثابت کرده است.

فیلم نامه سریال خداداد هم توسط میلاد کزازی نوشته شده است و قبل از ساخت این سریال هم سابقه همکاری با علی غفاری را در فیلم سینمایی چراغ قرمز در سال 1388 داشته است.

این مجموعه پرطرفدار با طبع گرم خانواده ‌های ایرانی در 13 قسمت 45 دقیقه ای به مناسبت نوروز 1401 بر روی آنتن شبکه دو رفت و پیام های ارزشمندی نظیر امانتداری، صداقت، حس نوع دوستی و رزق حلال را در اختیار بینندگان خود قرار داد.

در واقع نجابت و شرافت جزو شاخصه ‌های اصلی سریال خداداد است و موضوعات به گونه ای انتخاب شده که سریال با زندگی امروز مردم و شرایط معیشتی آن ها هم خوانی داشته باشد و همین امر آن را از یک مجموعه تلویزیونی طنز فانتری دور نگه داشته است.

به طور کلی باید گفت که سریال خداداد به موضوع معیشت پرداخته است و بینندگان در قالب این سریال شاهد آن خواهند بود. هم چنین شخصیت ‌های قصه با وجود مسائل معیشتی، شریف زندگی می کنند و با پرداختن به موضوعات روز،  گاهی با زبان شیرین و گاهی در قالب طنز تلخ، واقعیت ها را به تصویر کشیده شده است.

نکته جالب دیگر این است که قهرمان قصه سریال خداداد یک مرد میانسال است. درحالی‌ که معمولا در قصه ‌های امروز این موضوع صدق پیدا نمی ‌کند و قهرمانان، افراد میانسال نیستند و به نوعی داستان سریال به گونه ای نوشته شده است که  خانواده‌ ها خودشان را در سریال می بینند.

پخش سریال خداداد
پخش سریال خداداد

داستان سریال خداداد

خلاصه داستانی که از سریال خدادداد شبکه تماشا در همه جا آمده، به این شرح است که، میگن گره ‌ای که با دست باز میشه رو نباید با دندون باز کرد، اما خداداد چاره دیگه ‌ای نداره و روی این موضوع خیلی حساب کرده!

اما اگر بخواهیم درباره داستان سریال خداداد بیشتر بدانیم، باید گفت:

خداداد مردی نجیب، شریف و ساده ‌زیست است که همانند مردم عادی در جامعه امروزی درگیر مشکلات زیادی می شود . البته وی در گیر و دار این مشکلات تمام تلاش خود را می کند تا خانواده اش در آرامش باشند و هم چنان شرافت خود را حفظ نماید.

خداداد قصه ما دارای دو دختر است. وی دختر بزرگتر خود را شوهر داده و از او دو نوه دارد. اما دختر کوچک‌ تر به سن ازدواج رسیده و خواستگار دارد. ازاین رو خداداد تمام تلاش خود را می کند تا جهیزیه ای آبرومند برای دختر کوچکش تهیه کرده و او را خوشحال روانه خانه  بخت کند. در طی همین ماجرا، برای خداداد در ایام نوروز مشکلاتی پیش می آید و در تلاش است تا گره زندگی خود را باز کند.

به  طور خلاصه باید گفت که خداداد یک مرد ایرانی مومن، خانواده دوست و پرتلاش است که در همه کارهای خود حلال و حرام را در نظر می گیرد. در واقع شخصیت خداداد از مردم جامعه دور نیست و چنین شخصیت‌ هایی را در زندگی واقعی ‌مان بارها دیده‌ ایم.

آشنایی با عوامل سریال

در این سریال که بر روی آنتن رفته است، بازیگرانی چون علی صبوری (در نقش منوچهر) و سوسن پرور (در نقش نرگس) تا بازیگران طنز و کمدین هایی چون رضا ناجی (در نقش خداداد)، پیام دهکردی (در نقش محمود)، مهرناز بیات ، آرش تاج ، آرش نوذری ، افشین نخعی ، زهره حمیدی، شیرین بینا، سارا باقری (هانیه)، مهرزاد جعفری (امیر)، جواد زیتونی ، فریبا سادات مرتضوی ، سیامک اشعریون ، سیاوش طهمورث (بهرامی)، امیرحسین غفاری، کوثر حیدری (سوگل) نقش آفرینی کردند.

  • علی صبوری نقش منوچهر، داماد بزرگ خانواده را در سریال خداداد بازی می ‌کند.
  • رضا ناجی با زبان شیرین آذری و لحن دلنشینش به عنوان خداداد در نقش اول سریال بازی کرده است.
  • زهره حمیدی بعد از چهار سال دور بودن از تلویزیون در این سریال نقش یک مادر شیرین و مهربان را بازی کرده است.
  • سارا مقربی (سارا باقری) بازیگر نقش هانیه دختر کوچک خانواده را در سریال خداداد برعهده دارد.
  • سوسن پرور نقش نرگس دختر بزرگ خانواده را در سریال خداداد ایفا می کند.
  • پیام دهکردی هم  در این سریال با شخصیتی عجیب و غریب و در نقش محمود حضور دارد.
  • پخش سریال خداداد
    پخش سریال خداداد

با کارگردان سریال خداداد بیشتر آشنا شویم.

علی غفاری کارگردان سریال خداداد در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۴۶ در تهران به دنیا آمد. وی تحصیلات خود را تا دیپلم الکترونیک ادامه داد و پس از آن در حرفه های کارگردانی، بازیگری و نویسندگی مشغول به فعالیت شد.

او فعالیت سینمایی خود را با همکاری در طراحی لباس فیلم «هراس» به کارگردانی شهریار بحرانی آغاز کرد که البته در همان فیلم هم بازی کرده است. او علاوه بر فیلم خداداد، سریال های دیگری چون سه فصل از بچه مهندس، سفر به سرزمین ملائک، چراغ قرمز، شاهرگ و استرداد را کارگردانی کرده است و در تمامی آن ها توانسته اثرات فاخر و ارزشمندی را تولید نماید.

به طور کلی علی غفاری در مدت زمان فعالیت خود، در هر دو گزینه تلویزیون و سینما حضور داشته است. البته در میان مردم به عنوان کارگردان شناخته شده و در مجموع 80 درصد آثار وی سینمایی و 20 درصد از آثارش تلویزیونی است.

زمان پخش سریال خداداد

سریال خداداد قرار است که از شنبه 17 تیر ماه، هر شب ساعت 20، از طریق آنتن شبکه تماشا پخش شود. تکرار این سریال را می توان فردای همان روز در ساعت های 2، 8 و 14 مشاهده نمود.