کارت‌خوان اندرویدی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

کارت‌خوان اندرویدی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

کارت‌خوان‌های اعتباری امروزه سخت‌افزاری حیاتی برای کسب‌وکارها هستند، به طوری که بیش از ۸۰ درصد از تراکنش‌های خرده‌فروشی در سال ۲۰۲۲ از طریق کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی و کیف پول موبایل انجام می‌شده است. این کارت‌خوان‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود دارند و برخی حتی با تلفن هوشمند اندرویدی شما نیز کار می‌کنند. در نتیجه به شما این امکان را می‌دهند که پرداخت‌هایSwipe ، Dip و Tap را به‌راحتی بپذیرید. این نوع کارت‌خوان را با نام کارت‌خوان اندرویدی می‌شناسند.

کارت‌خوان اندرویدی چیست و چگونه کار می‌کند؟

کارت‌خوان اندرویدی به این معناست که کسب‌وکارها می‌توانند با دستگاه‌های متصل به تلفن Android خود از طریق بلوتوث، جک هدفون یا کابل لایتنینگ، پرداخت‌های کارتی را بپذیرند. آن‌ها معمولاً با یک برنامه پردازش پرداخت که می‌توانید از فروشگاه Google Play یا وب‌سایت ارائه‌دهنده دانلود کنید، کار می‌کنند.

کارت‌خوان اندرویدی بسته به ارائه‌دهنده و نوع انتخابی پرداخت، به شما امکان می‌دهد انواع مختلفی از پرداخت‌های کارت اعتباری را بپذیرید، از جمله پرداخت‌هایmagstripe ، تراشه و بدون تماس. کارت‌خوان اندرویدی با اتصال به برنامه پردازش پرداخت در تلفن اندرویدی شما، می‌تواند مانند یک کارت‌خوان معمولی، داده‌های مورد نیاز را جمع‌آوری و پردازش کند.

هنگامی که مشتری کارت خود را در مقابل اسکنر موبایل می‌گیرد، کارت می‌کشد یا کارت خود را وارد می‌کند، برنامه نصب شده بر روی موبایل، اطلاعات کارت‌ها را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را به پردازشگر پرداخت ارسال می‌کند، سپس این اطلاعات را به بانک صاحب کسب و کار ارسال می‌کند.

در نهایت بانک مشتری تأیید می‌کند که وجوه و پرداخت امکان‌پذیر است یا خیر. در صورت امکان پرداخت، بانک مشتری پرداخت را تایید می‌کند و این موضوع به کارت‌خوان سیار اطلاع داده می‌شود. سپس وجوه به حساب صاحب کسب و کار منتقل می‌شود. بسته به ویژگی‌های کارت‌خوان و برنامه پردازش پرداخت مرتبط، ممکن است بتوانید رسیدهای الکترونیکی برای مشتری صادر کرده و گردش موجودی خود را به‌روزرسانی کنید.

کارت‌خوان اندرویدی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

چگونه بهترین کارت‌خوان اندروید را برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

هنگامی که به دنبال بهترین کارت‌خوان اندرویدی برای کسب و کار خود هستید، باید عوامل مهم زیر را در نظر بگیرید:

بودجه شما چقدر است؟

در نظر بگیرید که چقدر حاضرید برای کارت‌خوان اندروید خود بپردازید. هزینه سخت‌افزاری این کارت‌خوان چندان زیاد نخواهد بود، اما بسته به ارائه‌دهنده، ممکن است مجبور شوید هزینه‌های ماهانه و هزینه‌های پردازش پرداخت را نیز بپردازید. در موارد دیگر، ممکن است سخت‌افزار رایگان باشد، البته تا زمانی که برای برنامه پردازش ارائه‌دهنده ثبت‌نام کنید.

همچنین باید نحوه رشد کسب‌وکارتان و مقرون‌به‌صرفه بودن برنامه‌های ارائه‌دهنده را در هنگام افزایش هزینه‌ها در نظر بگیرید.

چگونه پرداخت ها را می پذیرید؟

کارت‌خوان اندرویدی ممکن است به‌اندازه پایانه‌‌های POS کامل نباشند، اما اکثر آن‌ها حداقل یکی از انواع پرداخت‌های زیر را می‌پذیرند:

Magstripe: مربوط به زمانی است که مشتریان با کشیدن نوار مغناطیسی کارت خود از طریق کارت‌خوان پرداخت انجام می‌دهند. این روش پرداخت نسبت به سایر گزینه‌های موجود از امنیت کمتری برخوردار است و به همین دلیل خرده‌فروشان و ارائه‌دهندگان کارت اعتباری آن را به‌تدریج کنار می‌گذارند.

تراشه  EMV: هنگامی که مشتریان کارت خود را در Reader قرار می‌دهند، پرداخت با تراشه EMV انجام می‌شود. این نوع پرداخت کارت‌خوان اندروید برای پردازش تراکنش به پین مشتری نیاز دارد. کارت‌های Mastercard  ،  Visaو Europay دارای تراشه‌های EMV هستند و این تراشه‌ها از پرداخت‌های swiped  ایمن‌تر هستند.

تراشه NFC : مشتریان همچنین می‌توانند با نزدیک کردن کارت به گوشی موبایل، پرداخت انجام دهند. با این روش، داده‌ها بدون تماس از طریق یک تراشه  NFC  منتقل می‌شوند.

کارت‌خوان اندروید به چه ویژگی‌هایی نیاز دارید؟

کارت‌خوان اندرویدی در درجه اول برای پذیرش پرداخت‌های کارت اعتباری استفاده می‌شود، بنابراین در نظر بگیرید که آیا انتخاب شما دارای ویژگی‌های اساسی زیر است:

  • پذیرش پرداخت‌های آفلاین: این گزینه به‌خصوص برای پرداخت سیار اهمیت دارد، به این معنی که کارت‌خوان اندرویدی شما می‌تواند پرداخت‌ها را به‌صورت آفلاین دریافت کرده و پس از اتصال مجدد، آن‌ها را پردازش کند.
  • اتصال از طریق بلوتوث: در برخی موارد ممکن است به اتصالات بلوتوثی نیاز داشته باشید، بنابراین در نظر بگیرید که آیا کارت‌خوان اندرویدی انتخابی شما می‌تواند به صورت بی‌سیم به تلفن اندروید شما متصل شود یا خیر.
  • اتصال از طریق USB-C یا جک هدفون: اگر اتصال سیمی را ترجیح می‌دهید، به خاطر داشته باشید که اکثر تلفن‌های اندروید اکنون از درگاه‌های USB-C استفاده می‌کنند و جک هدفون ندارند. برخی نیز می‌توانند طیف وسیعی از ویژگی‌های اضافی مربوط به پردازش پرداخت و مدیریت کسب و کار را ارائه دهند:
  • همگام‌سازی و ردیابی موجودی: برخی کارت‌خوان‌ها به طور خودکار سطح فروش و موجودی شما را ردیابی می‌کنند، اگرچه ممکن است برای این کار نیاز به پرداخت هزینه اضافی داشته باشید.
  • ارتباط با مشتری: به همین ترتیب برخی از ارائه‌دهندگان، خدمات بازاریابی اضافی را ارائه می‌دهند. این خدمات به شما امکان می‌دهند با مشتریان ارتباط برقرار کنید و کوپن یا تخفیف ارائه دهید.
  • تجزیه و تحلیل و گزارش: در نهایت، به‌عنوان بخشی از یک سرویس کلی پردازش پرداخت، ممکن است بتوانید گزارش‌های مفیدی برای مشاهده عملکرد یا رشد کسب و کار خود ایجاد کنید.

قیمت کارت‌خوان اندرویدی چقدر است؟

قیمتی که برای کارت‌خوان اندرویدی پرداخت می‌کنید اساساً از دو جزء تشکیل شده است:

  • سخت‌افزار: برخی از ارائه‌دهندگان، سخت‌افزار رایگان ارائه می‌دهند، اما برای آن‌هایی که این کار را نمی‌کنند، معمولاً باید کل مبلغ را از قبل یا از طریق یک برنامه پرداخت ماهانه پرداخت کنید.
  • هزینه‌های پردازش کارت اعتباری: شما همچنین باید هزینه‌هایی را به پردازشگر پرداخت خود بپردازید. در بیشتر موارد، این هزینه یک درصد کارمزد به‌اضافه یک مبلغ ثابت برای هر تراکنش انجام شده از طریق کارت‌خوان خواهد بود.

بهترین کارت‌خوان اندرویدی چیست؟

توصیه ما برای بهترین کارت‌خوان اندرویدی، به شما و کسب‌وکاری که دارید مربوط می‌شود. اگر خود را مبتدی در فروش حضوری محصولات می‌دانید، می‌توانید از سادگی و مقرون‌به‌صرفه بودن Square استفاده کنید. اگر به دنبال گزینه‌های مطمئن‌تر هستید، از Clover Go استفاده کنید.

کارت‌خوان اندرویدی چرا مقرون‌به‌صرفه است؟

کارت‌خوان اندرویدی برای مشاغل کوچکی مانند فروشگاه، کلینیک یا مشاغل سیار مقرون‌به‌صرفه است و به شما امکان می‌دهد تا زمانی که اتصال Wi-Fi (برای استفاده از کارت‌خوان) یا داده‌های تلفن همراه (برای تراکنش‌های دستی) در دسترس دارید، فوراً پرداخت‌ها را بپذیرید. بعلاوه، این سیستم POS منعطف از فناوری و تجهیزاتی که در حال حاضر دارید استفاده می‌کند. این نوع راه‌اندازی POS احتمالاً ارزان‌ترین روش کارت‌خوان کارت اعتباری در مورد پرداخت‌های حضوری است.

کارت‌خوان اندرویدی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
کارت‌خوان اندرویدی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

مزایای جفت کردن کارت‌خوان با تلفن اندرویدی

کارت‌خوان اندرویدی امکانات بسیاری را در اختیار صاحبان کسب و کار و مشتریان قرار می‌دهد.

1. کارت‌خوان موبایل

دستگاه کشلس یا کارت‌خوان اندرویدی، سیستم POS تلفن همراه شما است. شما می‌توانید با استفاده از دستگاه موبایل خود که همواره همراهتان است، پرداخت‌های کارت اعتباری را بپذیرید.

2. راه‌اندازی ساده

راه‌اندازی کارت‌خوان اندرویدی به‌آسانی راه‌اندازی تلفن و کارت‌خوان چیپ است. این راه‌اندازی در زمان، فضا و هزینه‌های شما صرفه‌جویی خواهد کرد.

3. پردازش پرداخت بدون سیم

تلفن‌های اندرویدی و کارت‌خوان‌های بی‌سیم می‌توانند پرداخت کارت‌های اعتباری را با اتصال Wi-Fi در هر مکان و محیطی بپذیرند. چه در بازار، چه در اداره، چه در محل کار، چه در اطراف فروشگاه، در واقع دیگر برای برقراری این اتصال و انجام پرداخت نیازی به کابل و سیم وجود ندارد.

4. اتصال بی‌حد و حصر

شما می‌توانید با استفاده از Wi-Fi، به داده‌های تلفن همراه یا یک هات اسپات به‌صورت بی‌سیم متصل شوید و مطمئن شوید که می‌توانید خدمات پرداخت را به مشتریان خود بدون توجه به مکانی که هستند، ارائه دهید.

آیا کسب و کار شما از پردازش پرداخت موبایلی سود خواهد برد؟

اگر در حال حاضر یک کارت‌خوان چیپ دارید و به دنبال کارت‌خوان اندرویدی هستید، باید اعتراف کنیم که جفت کردن دستگاه اندرویدی یک راه عالی برای پذیرش پرداخت‌های کارت اعتباری خواهد بود. فرض کنید کسب و کار شما به یک راه‌حل پردازش پرداخت سریع بدون سرمایه‌گذاری زیاد نیاز دارد، یا به دنبال یک پرداخت قابل دسترس و سیار است. در این صورت، یک کارت‌خوان اندرویدی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. با این کارت‌خوان، شما همچنین می‌توانید به تمام ویژگی‌های مشابهPOS ، مانند داده‌های مشتری، مدیریت موجودی و پرداخت‌های فاکتور دسترسی داشته باشید.

تصور کنید که یک کسب و کار جدید را شروع کرده‌اید و مشتاق پذیرش پرداخت‌های حضوری هستید. اگر از قبل یک دستگاه Android دارید، می‌توانید بلافاصله پرداخت‌ها را بپذیرید. گزینه‌های شما برای پرداخت شامل استفاده از یک پایانه مجازی است که می‌توانید با ارسال فاکتورها و پردازش پرداخت‌های تلفنی، پرداخت‌ها را بپذیرید یا دستگاه Android خود را با یک کارت‌خوان اندرویدی جفت کنید. روش دوم مقرون‌‌به‌صرفه‌ترین روش برای پذیرش پرداخت‌های ضربه‌ای (Tap-to-Pay) و پرداخت با پین کد (Chip-PIN)است، چرا که با این روش‌ها، دیگر نیازی به صورت‌حساب دستی یا وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری مشتری نیست.

چه نوع مشاغلی به کارتخوان اندرویدی نیاز دارند؟

کسب و کارهای متعددی می‌توانند از کارت‌خوان اندرویدی برخوردار شوند.

  • فروشگاه‌های خرده‌فروشی: این فروشگاه‌ها برای افزایش انعطاف‌پذیری در پرداخت، سیستم‌های POS سنگین را با کارت‌خوان‌های قابل حمل Android جایگزین می‌کنند.
  • کامیون‌های سیار مواد غذایی: این نوع مشاغل سیار هستند و به کمک این کارت‌خوان، می‌توانند در مکان‌های مختلف امکان پذیرش پرداخت را داشته باشند.
  • رستوران‌ها، نمایشگاه‌ها، کلینیک‌ها و… از مواردی هستند که می‌توانند از کارت‌خوان اندرویدی استفاده کنند.

جمع‌بندی

کارت‌خوان اندرویدی مزایای بسیاری به همراه دارد. این کارت‌خوان‌ها با امکان پرداخت از طریق گوشی موبایل اندرویدی می‌توانند در نقاط مختلف و در موقعیت‌های سیار کارایی داشته باشند. آن‌ها بی‌سیم هستند و صرفاً با اتصال به وای فای کار می‌کنند. در وهله اول برای کسب و کارهای خرده‌فروشی و سیار گزینه‌ای مناسب هستند. برای خرید سایر تجهیزات جانبی کارت‌خوان موبایل می‌توانید به سایت شرکت ATM POS تهران مراجعه کرده و خریدی امن با ارسال سریع و قیمت مناسب انجام دهید.