پخش مجدد سریال آرایشگاه زیبا از شبکه آی فیلم

پخش مجدد سریال آرایشگاه زیبا از شبکه آی فیلم

پخش مجدد سریال آرایشگاه زیبا از شبکه آی فیلم : آرایشگاه زیبا یک سریال تلویزیونی پرطرفدار و جذاب مربوط به اواخر دهه شصت است که با بازی بازیگران نام آشنای سینمای ایران و داستانی به یاد ماندنی توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند و همین امر باعث شد که از زمان پخش اولش در سال 1372 تا کنون، بارها در جدول پخش شبکه های تلویزیونی قرار گیرد. این بار هم شاهد پخش این سریال از شبکه آی فیلم هستیم و به همین منظور به نقد و بررسی این سریال ماندگار می پردازیم.

درباره سریال آرایشگاه زیبا بیشتر بدانیم

این سریال به کارگردانی مرضیه برومند، تهیه کنندگی و نویسندگی صدیقه موسوی‌ زاده در سال های 1369 و 1370در 13 قسمت 45 دقیقه ای تولید شد. البته پخش اولیه آن در سال 1372 از طریق آنتن شبکه دو و به صورت هفتگی رخ داد.در این سریال بازیگران زیادی نقش آفرینی کردند اما بازیگران اصلی آن رضا بابک، حسین کسبیان، پری امیرحمزه، راضیه برومند، اصغر فریدی‌ ماسوله، مرتضی احمدی، محمود بصیری، حسن پورشیرازی، حمید مهر آرا، محسن شیخی، بهرام شاه‌ محمدلو، فاطمه معتمد آریا، کاوه شاه‌ محمدلو، نگار بهبهانی و پرستو خندانی هستند.

لوکیشن سریال هم مربوط به محله های اصیل و قدیمی تهران است. در همین راستا محل واقعی این آرایشگاه در انتهای پاساژی کوچک در خیابان ایران و پایین‌ تر از چهار راه آبسردار انتخاب شد.در واقع این لوکیشن، محله زندگی مرضیه برومند در دوران کودکی و نوجوانی اوست و داستان این سریال هم بر اساس آدم‌ های همین محله با رفتارهای خاص و بامزه نوشته شده است.

در حقیقت یکی از دلایل ماندگار شدن سریال، همین ساختار ساده آن است که با بازی بازیگران توانا دیالوگ‌ هایی روان، توانست در دل مردم جا باز کند و هنوز هم بعد از سال ها تماشای مجدد آن خالی از لطف نمی باشد.از دیگر جذابیت های این سریال دوست داشتنی و پرمخاطب، موسیقی زییای فریبرز لاچینی است که بعد از گذشت سال ها، اثری ماندگار از خود به جای گذاشته است.

پخش مجدد سریال آرایشگاه زیبا از شبکه آی فیلم
پخش مجدد سریال آرایشگاه زیبا از شبکه آی فیلم

داستان سریال آرایشگاه زیبا

داستان سریال آرایشگاه زیبا، مربوط به مردی مهربان، آرام و خوشنام به نام اسد بوده که در یک محله قدیمی صاحب آرایشگاهی کوچک است.اسد علاوه بر زندگی شخصی اش و ماجرای خواستگاری های متعددی که می رود به مشکلات کسبه هم رسیدگی کرده و بخشی از داستان مربوط به کسبه و  طی کردن اوقات فراغت آن ها در آرایشگاه است.

و اما اساس داستان مربوط به خواستگاری رفتن اسد (رضا بابک) به همراه خواهر ( راضیه برومند) و مادرش ( پری امیر حمزه) در هر قسمت است. چرا که نقش  اول سریال با وجود سن بالایی که دارد، به دلیل حساسیت های مادرش هنوز ازدواج نکرده است.در همین راستا هرکدام از دوستانش، شخصی را برای ازدواج، به او معرفی کنند. این قضیه تا جایی پیش می‌رود که پسر خسته شده و سعی می ‌کند به زندگی خود سر و سامانی بدهد. اما با مخالفت های مادرش رو به رو خواهد شد.

در مجموع داستان سریال آرایشگاه زیبا به قدری جذاب بود که از همان قسمت اول توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب نماید و افراد هر قسمت از آن را با اشتیاق زیاد دنبال می کردند.

پخش مجدد سریال آرایشگاه زیبا از شبکه آی فیلم
پخش مجدد سریال آرایشگاه زیبا از شبکه آی فیلم

زمان پخش مجدد سریال آرایشگاه زیبا از شبکه آی فیلم

بعد از گذشت 30 سال از پخش اولیه آرایشگاه زیبا، شبکه آی فیلم تصمیم گرفت تا این سریال نوستالژیک را دوباره مهمان خانه های ما کند. این سریال 13 قسمتی را می توانید از ۷ خرداد ۱۴۰۱ هر روز ساعت ۱۷ از شبکه آی فیلم نگاه کنید و تکرار و بازپخش آن نیز در ساعت های 1 و 9 روز بعد است.