پخش سریال عشق کوفی

پخش سریال عشق کوفی

پخش سریال عشق کوفی : این روزها فیلم‌های تاریخی، آن هم از نوع عاشقانه طرفداران زیادی دارد. به‌خصوص اگر این فیلم جنبه مذهبی داشته باشد و در راستای اتفاقات عاشورا قرار گیرد. شما هم اگر از طرفداران چنین فیلم‌هایی هستید، پیشنهاد ما سریال عشق کوفی است که این روزها از شبکه سوم سیما پخش می‌شود. این سریال موفق شده تا در مدت زمانی کوتاه، مخاطبان زیادی را به خود اختصاص دهد و در زمان  پخش، جمع زیادی از مردم را دور هم جمع کرده و پای تلویزیون بنشاند. این درام تاریخی قرار است که در ماه محرم پخش شود و پخش آن تا اربعین هم ادامه خواهد داشت. در این‌جا می‌خواهیم درباره سریال عشق کوفی و داستان زیبای آن صحبت کنیم، شما را با کارگردان این مجموعه بیشتر آشنا کرده و درباره آن نقدی کوتاه داشته باشیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سریال عشق کوفی

همه چیز درباره سریال عشق کوفی

سریال عشق کوفی، به تهیه‌کنندگی سعید سعدی و کارگردانی حسن آخوند پور، درامی تاریخی و عاشقانه است که محرم سال 1402 از شبکه سوم سیما پخش می‌شود. این مجموعه  جدید‌ترین اثر تولیدشده توسط مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج است. فیلم‌نامه سریال عشق کوفی توسط نویسندگانی جوان، به‌نام‌های فائزه یارمحمدی و یزدان محمدکاظمی نوشته شده است. البته این دو نویسنده، پیش از این روایت هم، فیلم‌نامه سریال تاریخی “مستوران” را نوشته‌اند، البته به سبکی متفاوت! بخشی از لوکیشن‌های سریال عشق کوفی در شهرک سینمایی نور فیلم‌برداری شده است، اما لوکیشن‌های اصلی آن در شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران تصویربرداری شده است. حدود پانزده درصد از فیلم‌برداری سریال هم در شهر آبادان انجام شده است.

سریال عشق کوفی در ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای ساخته شده است و در آن بازیگران مطرح و نام آشنای زیادی نقش‌آفرینی کرده‌اند. البته تهیه‌کننده برای ساخت مجموعه، به بازیگران جوان و کم‌سابقه مانند سعید سعیدی و شبنم قربانی هم اعتماد کرده و از آن‌ها برای نقش‌های پایه و اساسی استفاده کرده است. علت انتخاب این دو بازیگر برای معرفی چهره‌های جدید در نقش اصلی، این است که مخاطب ذهنیت و تصویر نوستالژیک از آن‌ها نداشته باشد.

بازیگرانی که در سریال عشق کوفی ایفای نقش کرده‌اند، عبارتند از:

شبنم قربانی(نائله)، سعید شریف(هلال)، لعیا زنگنه(سامیه)، نادر سلیمانی(اوحد)، نادر فلاح(فاضل)، سوگل طهماسبی(تلما)، مریم کاویانی(ایناس)، مهسا مهجور(احیا)، محمد اشکان ‌فر(عمرو بن حریث)، مژگان اخلاقی(شمین)، جمال الدین بیات(باسط)، ساقی زینتی صافی(والیه)، احمد مسافری(میثم تمار)، عمار تفتی(صالح)، سیدجواد هاشمی(حبیب بن مظاهر)، حسین سلیمانی(نعیم) و ثریا قاسمی(ام سلمه)

پخش سریال عشق کوفی
پخش سریال عشق کوفی

داستان سریال عشق کوفی

عشق کوفی داستانی عاشقانه و تخیلی است که در بستر حوادث کربلا اتفاق می‌افتد و درگیر مسایل سیاسی و مذهبی آن دوران می‌شود. داستان در زمان ورود مسلم به کوفه و حوادث کربلا در سال61 هجری قمری اتفاق افتاده است. اگرچه قصه سریال تخیلی است اما در آن شخصیت‌های حقیقی آن دوران را، نیز خواهیم‌ دید. داستان درباره عشق پسری کماندار به نام هلال از خاندان علوی و دختری نازپرورده به نام نائله از خاندان عثمانی است. البته این عشق با خود، دردسرهایی به همراه دارد و خط روایی قصه، بر اساس همین دردسرها به وجود می‌آید. در کنار داستان عاشقانه، شاهد ماجرای ورود پسر امیرالمونین (ع) به شهر کوفه هستیم و در واقع روایت این دو ماجرا به‌گونه‌ای است که جذابیت آن را برای مخاطب دوچندان کرده است.

معرفی کارگردان سریال عشق کوفی

در این بخش می‌خواهیم به معرفی کارگردان این سریال، حسن آخوندپور بپردازیم. وی در یکم، دی ماه سال 1360 متولد شد. در سن یازده سالگی وارد دنیای بازیگری شد و برای اولین بار پا روی صحنه تئاتر گذاشت. البته فعالیت‌های این کارگردان حرفه‌ای، باز هم ادامه داشت. آخوندپور در 16 سالگی اولین فیلم کوتاهش را ساخت و در 26 سالگی، با تاسیس شرکت فیلم‌سازی در مشهد مقدس، اقدام به تولید فیلم کرد. وی در سن 30 سالگی، وارد دنیای کارگاردانی شد. اولین فیلمی هم، که کارگردانی کرد، سینمایی «شهری که هرگز نمی‌خوابد» بود. پس از آن هم، در سال 1395 با ساخت فرشته دختر احمد و فیلم کوتاه باهر موفق به ورود، در جشنواره‌های بین‌المللی شد.

فیلم کوتاه باهر که موفق به حضور در بخش کرنر فستیوال کن شده بود، با حضور در جشنواره فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکو توانست جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را برای حسن آخوندپور به همراه داشته باشد. سریال تلویزیونی، به نام «زیر سقف آرزو»، اولین ساخته آخوندپور در سال 1386 بود و بعد از آن هم، «روشنا»، «ترانه پائیزی»، «زیبا»، «آغاز»، «تلخ و شیرین» و «به رنگ باران» را تولید کرد.

نقدی بر پخش سریال عشق کوفی

تاکنون زمان زیادی از پخش سریال عشق کوفی نگذشته است. بنابراین نقد و بررسی برای این سریال هنوز زود است، اما به‌نظر می‌رسد، فضای احساسی سریال، فیلم‌نامه، کارگردانی، انتخاب بازیگران، زاویه دید قصه و موضوع فیلم این مجموعه را مورد توجه مخاطبان قرار خواهد داد و از جمله سریال‌های به‌یاد ماندنی صدا و ‌سیما می‌شود.

پخش سریال عشق کوفی
پخش سریال عشق کوفی

این مجموعه، طلسم ساخته نشدن سریال‌های تاریخی عاشورایی پس از «مختارنامه» را شکست، البته به این نکته توجه داشته باشید، عشق کوفی با سریال محرمی مختارنامه قابل مقایسه نیست. چراکه سریال عشق کوفی، یک درام  تاریخی است و قرار است در آن برشی از حوادث کربلا را برای مخاطبانش به نمایش بگذارد، در حالی که مختارنامه، مجموعه‌ای کاملا تاریخی است و اتفاقات آن دوران را، بر اساس واقعیت، در معرض نمایش قرار می‌دهد. از دیگر برگ برنده‌های این سریال، چهره متفاوت نادر سلیمانی، حسین سلیمانی و لعیا زنگنه است. این بازیگران مطرح و نام آشنا، اولین بار است که در شخصیت‌های تاریخی و با گریم عرب کوفی نقش‌آفرینی می‌کنند که البته، عملکردشان در دو قسمت به نمایش درآمده، موفقیت‌آمیز بوده است.

شبنم قربانی و سعید شریف هم از بازیگران تازه‌کاری هستند که، برای اولین‌بار نقش اصلی بازی می‌کنند و به‌نظر می‌رسد، کارگردان بیهوده به آن‌ها اعتماد نکرده است.

زمان پخش سریال عشق کوفی

به گزارش سایت فام، سریال عشق کوفی از روز پنج‌شنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۲ از آنتن شبکه سه زنده پخش شد. این سریال قرار است به‌صورت هفتگی، در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ساعت ۲۰:۳۰ پخش شود. عزیزانی که موفق به تماشای سریال در زمان پخش آن نشده‌اند، می‌توانند تکرار آن را، در ساعت ۱ بامداد، ۱۰ صبح و ۱۴ عصر روز بعد مشاهده کنند.