سریال کتونی زرنگی، مجموعه ای جا مانده از دهه 90

سریال کتونی زرنگی

سریال کتونی زرنگی از مجموعه‌های جذاب و زیبای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که در ژانر کمدی ساخته شده و قرار است از 17 بهمن 1401، هر شب از شبکه سوم سیما پخش شده و مهمان خانه های شما شود. البته گفتنی است، این سریال قرار بود که از ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ از شبکهٔ ۳ سیما شروع بـه پخش شود اما بدلیل حواشی ایجاد شده در مورد کارگردان سریال، پخش آن مدتی به تعویق افتاد.

این سریال جذاب می تواند در مدت زمان حدودا 40 دقیقه مخاطبان تلویزیون را مشغول کند و به قطع می‌تواند با داستان جذاب و بازیگران نام آشنایی که در آن حضور داشته‌اند، طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد.

به‌همین‌منظور در این مقاله تصمیم داریم تا شما را با موضوع این سریال و عوامل آن آشنا کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

درباره سریال کتونی زرنگی بیشتر بدانیم.

سریال کتونی زرنگی محصول سال 1398 بوده و بـه کارگردانی علی ملاقلی پور و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه ساخته شده اسـت. علی ملا قلی پور فرزند زنده‌یاد رسول ملا قلی پور اسـت کـه تجربه بازیگری در سینما را هم دارد. این سریال در ژانر طنز ساخته شده است.

درباره ملاقلی ‌پور باید گفت، تاکنون فیلم‌ سینمایی قندون جهیزیه را نوشته و کارگردانی کرده است که بارها روی آنتن سیما رفته، هم‌چنین مستند راه طی شده را ساخته و در چند فیلم‌ سینمایی هم بازی کرده است. شفاه هم تجربه تهیه‌کنندگی در سینما را دارد و فیلم‌های بیست و یک روز بعد، دیدن این فیلم جرم است و تیفوسی از آثار اوست.

در این سریال هم، ملاقلی‌ پور تلاش کرده است که ایده‌های تازه و سینمایی به سریالش بدهد و در بعضی قسمت‌‌ها، سکانس‌‌های جذاب و بکری دارد.

محمدرضا شفاه هم پیش از این سریال، تجربه تولید اثر کمدی، آن هم برای تلویزیون را نداشته است. او درباره شکل‌گیری ایده «کتونی زرنگی» و آغاز تولید آن گفته است که، تقریبا یک سال و نیم نگارش متن این سریال طول کشید. ایده اولیه‌اش حول محور دشواری کار تولید در کشور بود. در قالب طنز مشکلات یک کارگاه کوچک را نشان می‌داد. در بازنویسی‌های بعدی مضامین و قصه‌های جنبی دیگری به آن اضافه کردیم که با تصویب در شبکه سه وارد مرحله اجرا شد. از اردیبهشت 1398 پیش تولید شروع شد و تابستان هم وارد فاز تولید گردید.

قصه سریال هم در شهر کوچکی حاشیه تهران اتفاق می افتد اما نامی از آن در سریال به میان نمی‌آید. بیشتر بخش‌های سریال در تهران و اطراف آن تصویربرداری شده است و بخشی از آن هم در قشم می‌گذرد. قصه کتونی زرنگی، بسیار شیرین و با نمک است و در جریان داستان شاهد تفاوت و تقابل دو نسل خواهیم بود.

در واقع این مجموعه تلویزیونی که به سبک کمدی ساخته شده است، قرار بود، دو سال پیش یعنی  از ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ از شبکه سوم سیما پخش شود اما به دلیل حواشی ایجاد شده در مورد کارگردان سریال و دیدگاه‌های سیاسی او، پخش آن فعلا متوقف شده اسـت.    

خلاصه داستان سریال کتونی زرنگی

سریال کتونی زرنگی

«کتونی زرنگی»، کمدی فانتزی اسـت کـه حدود 20 قسمت دارد. این سریال از قصه تازه و خوبی برخوردار است و هم چنین سریال در زمینه‌هایی کـه قرار اسـت پیام و حرف فیلم زده شود، درست و نقطه‌‌زن عمل کرده اسـت.

توجه بـه تولید ملی، نقد بـه جریانات سیاسی و اقتصادی ناسالم، حمایت از کالای ایرانی و دیگر پیام‌های کلی و مخاطب‌پسندی که در بدنه اصلی فیلم گفته می‌شود، از جمله ویژگی‌هایی است که این سریال را متمایز کرده و تبدیل به اثری فاخر نموده است.

و اما داستان سریال دریک کارگاه مرباپزی رو بـه تعطیلی متعلق بـه مسعود کیایی رخ می دهد. دراین سریال بحث و جدلی در بین پسر مسعود و دایی ‌اش محسن و ایرج کـه در کار واردات مربا هستند، به وجود می‌آید.

 در خلاصه داستان این سریال هم آمده است، آقام همیشه میگه زِرنگ ته چاهه…، ولی نمی ‌دونه اگه مـن ته چاهم باشم، کفترِ چاهی ‌ام، بالاخره می ‌پرم.

آشنایی با عوامل سریال

سریال کتونی زرنگی
سریال کتونی زرنگی

دراین سریال جمعی از بازیگران طنز و نام‌آشنای کشورمان ایفای نقش کرده‌اند. این سریال برای پخش با کش و قوس‌های فراوانی از تلویزیون روبه‌رو شده بود، اما بالاخره به آنتن شبکه سوم رسید و موفق شد تا طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد. در این بخش می‌خواهیم به معرفی بازیگران و دیگر عوامل این مجموعه تلویزیونی بپردازیم.

 بازیگران محبوب این سریال عبارتند از:

 هدایت هاشمی بازیگر نقش مسعود کیانی، افسانه چهره‌آزاد بازیگر نقش ژاله ، برزو ارجمند، علیرضا جعفری بازیگر نقش محسن، ملیکا شریفی‌نیا بازیگر نقش مریم، علی سلیمانی بازیگر نقش امیر، محمود جعفری، مصطفی ساسانی بازیگر نقش ایرج، سحر ولدبیگی، جواد پورزند و شاپور کلهر از بازیگران اصلی مجموعه و رادمهر رزمجوی و عماد شعبانی هم بازیگران خردسال کتونی زرنگی هستند.

البته علی سلیمانی بازیگر و مجری خوب کشورمان که در 11 آبان ماه سال 1350 در تهران متولد شده بود، چندی پیش بر اثر ابتلا بـه بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت.

برخی از عوامل سریال کتونی زرنگی عبارتند از:

علی ملاقلی پور (کارگردان)، محمدرضا شفاه (تهیه کننده)، محسن ملکی و حسین حقیقی (نویسندگان)، هادی شلالوند (مدیر تصویربرداری)، سیاوش کردجان و علی گورانی (تدوین)، شهرام متولی باشی (مدیر صدابرداری)، محسن دارسنج (طراح چهره پردازی)، محسن غلامی (طراح صحنه)، سمانه حسینی (طراح لباس)، رامین ابوالصدق (طراحی و ترکیب صدا)، فواد سمیعی (آهنگساز)، حسن نجفی (جلوه های ویژه بصری)، محمدجواد موحد (مجری طرح)، مهرداد مهرپویان (جانشین تولید)، محمدرضا اصلی (دستیار اول کارگردان)، سعید نقدزاده (مدیر برنامه ریزی)، حسین کاشف (مدیر تدارکات)، حمید ضرابی (عکاس و تصویربردار پشت صحنه)، هادی فیروزمندی (مدیر رسانه ای)

زمان پخش سریال کتونی زرنگی چه ساعتی است؟

سریال کتونی زرنگی از دوشنبه ـ 17 بهمن ماه 1401 ـ  هر شب به جز پنج شنبه‌ها ساعت 20 و 30 دقیقه از طریق آنتن شبکه سوم سیما پخش می‌شود. البته در روزهای پنج‌شنبه خلاصه‌ای از قسمت‌های پخش شده سریال از جمعه تا چهارشنبه را برای مخاطبانش تکرار می‌کند.

تکرار سریال کتونی زرنگی هم برای عزیزانی که موفق به دیدن یکی از قسمت‌های سریال نشده‌اند، فردای همان روز در ساعت‌های 1:00 بامداد ،10 صبح و 14 و 30 بعد از ظهر پخش می‌شود.