معرفی و بررسی فیلم سینمایی سیسو(sisu)

معرفی و بررسی فیلم سیسو Sisu

هشدار اسپویل : اگر تا کنون موفق به تماشای فیلم سینمایی سیسو(sisu) نشده اید و قصد تماشای آن را دارید بهتر است از خواندن این مقاله صرف نظر کنید. زیرا ممکن است در قسمت هایی از این مقاله بخش هایی از داستان فیلم لو برود.

سیسو، جدیدترین فیلم اکشن و جذاب کارگردان و نویسنده جلماری هلندر، سال گذشته با نمایش خود در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو توانست توجه بسیاری از بینندگان را به خود جلب کند. این فیلم روایتگر یک معدنچی تنها است که در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم، با نازی های در حال عقب نشینی در زمین های سوخته شمال فنلاند روبرو می شود . هنگامی که نازی ها طلای او را می دزدند، متوجه این موضوع می شوند که او یک معدنچی معمولی نیست. این معدنچی دارای شخصیتی بسیار مصمم است و صرف نظر از اینکه نازی ها چه موانعی بر سر راه او قرار می دهند، تمام تلاش خود را برای پس گرفتن طلای خود انجام می دهد. حتی اگر منجر به کشتن سربازان نازی شود. در ادامه به معرفی داستان و عوامل و نقد های این فیلم سینمایی می پردازیم.

داستان سینمایی سیسو(sisu)

معرفی و بررسی فیلم سینمایی سیسو(sisu)
معرفی و بررسی فیلم سینمایی سیسو(sisu)

خلاصه داستان فیلم یک کهنه سرباز فنلاندی تنها و منزوی است که در بحبوحه جنگ لاپلند و در پایان جنگ جهانی دوم مشغول استخراج طلا است، در حالی که نیروهای متخاصم نازی را نادیده می گیرد.

داستان اصلی فیلم سینمایی سیسو(sisu) در ویرانه های سال 1944 و در سرزمین های سوخته فنلاند است .تمام فضاسازی که در این فیلم به کار رفته حس تنهایی و غم و فاجعه را رقم میزند . در این میان سرباز تنهایی متوجه منبع عظیمی از طلا می شود. او با اسب و سگ خاکستری کوچکش در کنارش با کاسه طلای خود به رودخانه خم می شود و به دنبال ذرات طلا در آب می گردد.در نهایت این کار او ذرات کوچکی از طلا یافت می شود.

او شروع به حفر چاله ها می کند، زمین را حفر می کند و هر آن چه در توان دارد برای پیدا کردن طلاها میگذارد و در نهایت به درخشش طلاها می رسد. تمام چیزی که نیاز است تا یک فضای وحشی در فیلم را به تصویر بکشند در این فیلم وجود دارد . یک منظره جهنمی متروک، پر از دهانه‌ها، روستاهای سوخته، اجساد آویزان از تیرهای تلفن. تمام زیرساخت های کشور از زمین گرفته تا ارتباطات بر اثر گلوله، بمب و مین نابود شد.

عوامل و بازیگران

معرفی و بررسی فیلم سینمایی سیسو(sisu)
معرفی و بررسی فیلم سینمایی سیسو(sisu)

نویسندگی و کارگردانی این فیلم اکشن و جنگی مرتبط با دوران جنگ جهانی دوم بر عهده یالماری هلاندر بوده که توانسته در این فیلم هرآنچه که نیاز است را پیاده کند. او در ساخت فیلم های اکشن پر زرق و برق موفق است و توانسته در این فیلم نیز موفق عمل کند.جورما تومیلا در نقش قهرمان داستان فیلم «سیسو» یعنی آتامی کورپی معدنچی قاتل نازی ها می باشد .این بازیگر دارای طرفداران زیادی است.

تومیلا در فیلم سیسو و مانند دو فیلم فوق با پسر خودش به نام اونی تومیلا به ایفای نقش می پردازد. به نظر می رسد این بازیگر پدر و پسر با تجربه تبدیل به طلسم خوش شانس کارگردان جلماری هلندر در سینما شده است. از دیگر بازیگران این اثر می توان به اکسل هنی، پل اندرسون، جک دولان و میموسا ویلامو اشاره کرد.

نقد ها

Original Cin با امتیاز 100 از 100

به عنوان یک هیبرید اکشن، جنگ و انتقام ، فیلم سیسو آنقدر هیجان انگیز و پرانرژی است که می توانست مایکل بی را از رقابت خارج کند.

آبزرور با امتیاز 88 از 100

ظاهراً یک برنامه نویس معمولی قصد داشت در سکوت بین جان ویک 4 و اکولایزر 3 اشتیاق ما برای یک تجربه سینمایی پر از خون و غم را برآورده کند. در حالی که این فیلم دورهمی تماشایی از کارگردان فنلاندی یالماری هلاندر نه تنها ممکن است بالاتر از هر دوی اینها باشد، بلکه این پتانسیل را دارد که در نهایت تاج خونین را به عنوان لذت‌بخش‌ترین و درخشان‌ترین فیلم اکشن تابستانی به دست آورد.

Film Threat با امتیاز: 80 از 100

سیسو همه چیز درباره خشونت و ناراحتی است، هر دو به وفور. این یکی از آن فیلم‌های اکشن است که فقط باید به مغزتان اجازه دهید هنگام تماشای آن استراحت کند و از سواری هیجان‌انگیز لذت ببرید.

آریزونا ریپابلیک با امتیاز: 70 از 100

فیلم سیسو آنقدر خشن است که بینندگان را گیج کند و به اندازه ای کارتونی که آنها را بخنداند. مانند فیلم‌های جان ویک، صحنه‌های خشونت‌آمیز یکی پس از دیگری دنبال می‌شوند، اگرچه طراحی رقص صحنه‌های اکشن در اینجا چندان شاعرانه نیست.

نحوه پخش فیلم سینمایی سیسو(sisu)

معرفی و بررسی فیلم سینمایی سیسو(sisu)
معرفی و بررسی فیلم سینمایی سیسو(sisu)

کاربرانی که تاکنون این فیلم را مشاهده نکردند و یا بینندگانی که قصد مشاهده دوباره این فیلم را دارند میتواند از طریق وبسایت فام به نشانی www.fam.ir اقدام به مشاهده این فیلم کنند.برای اینکار تنها کافیست در سایت فام در بخش فیلم های سینمایی ، پخش فیلم سینمایی سیسو(sisu) را انتخاب نمایند و از تماشای این فیلم سینمایی لذت ببرید. لازم به ذکر است که شما کاربران میتوانید این فیلم را در کیفیت های مختلف مشاهده نمایید.

پخش سینمایی سیسو(sisu)