معرفی و بررسی سریال هواپیماربایی Hijack

معرفی و بررسی سریال هواپیماربایی Hijack

در سال های اخیر مینی سریال ها یا سریالهای کوچک با قسمت های کم توانسته اند طرفداران بسیار زیادی داشته باشند. مینی سریال ها معمولا سعی میکنند موضوعات و داستان را در طول قسمت ها بیان کنند و کم پیش می آید تا روند داستان خسته کننده شود . از طرفی بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر ، که باعث شوک به جامعه آمریکا و جامعه جهانی شد ، اهمیت امنیت پرواز در فیلم ها بیشتر نمایش داده شد . در این سریال نیز شاهد نمایش اهمیت این موضوع و حوادث پیرامون ان می باشیم . بهتر است اگراین فیلم سینمایی را مشاهده نکردید ، از خواندن این مقاله خودداری نمایید و البته تمام تلاش بر این است که این مقاله بدون اسپویل برای شما کاربران نگارش شود.

قبل از هر چیز این موضوع را بیان کنیم که این سریال ممکن است توجه بسیاری از کاربران را به خودشان جلب کند و از طرفی ممکن است برای برخی از کاربران خسته کننده باشد و موضوع جذابی نداشته باشد. سریال “هایجک” یا “هواپیما ربایی” که توسط جیم فیلد اسمیت به کارگردانی و جرج کی به عنوان نویسنده ساخته شده است، با حضور ادریس آلبا که علاوه بر بازی در آن، به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان نیز شناخته می‌شود. این سریال به طور واضح از نامش معلوم است که داستان این مجموعه درباره یک حادثه هواپیما ربایی است.در ادامه به معرفی داستان این سریال می پردازیم.

داستان هواپیما ربایی 2023

معرفی و بررسی سریال هواپیماربایی Hijack
معرفی و بررسی سریال هواپیماربایی Hijack

سریال از محل فرودگاه دبی آغاز می‌شود، جایی که مسافرانی برای پرواز به لندن در حال سوار شدن به هواپیما هستند. در این میان، سم نلسون (ادریس آلبا) نیز یکی از مسافران است، شخصی که به وضوح با گذشته‌ای پیچیده از زندگی و خانواده‌اش دست و پنجه نرم می‌کند. به محض بلند شدن هواپیما به طرز ناگهانی و واضح، حضور پنج هواپیماربا در داخل هواپیما آشکار می‌شود که نیت شرورانه‌ای برای ارتکاب جرمی را دارند…

این سریال تنها در اپیزود اول، شخصیت پیچیده و توانمندی سم نلسون را به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد که او چه کسی است و چه نقش مهمی در حل و فصل این بحران‌ها خواهد داشت. همچنین، به نمایش‌گذاری تلاش‌های مقامات و افراد غیرنظامی برای جلوگیری از فاجعه‌ای محتمل، در شهر و روی زمین نیز پرداخته می‌شود

داستان اصلی سریال در اینجا شکل می‌گیرد؛ تداخل میان مسافران و هواپیماربایان در آسمان و تلاش‌های مقامات امنیتی و کادر فرودگاهی در زمین برای کنترل وضعیت و ایمنی فرود هواپیما. در این موقعیت پرفراز و نشیب، سم نلسون به عنوان شخصیت اصلی داستان، نقش یک متخصص چانه‌زنی و مذاکره را بازی می‌کند. او باید با استفاده از تخصص‌های خاص خود، سعی کند تا تنش‌ها و اختلافات داخلی در هواپیما را مدیریت کرده و بهترین راه‌حل‌ها را برای پایان دادن به این موقعیت بحرانی پیدا کند. در همین حال، در زمین و به ویژه در لندن، تلاش‌هایی صورت می‌گیرد تا پیش‌بینی شده‌ی بدترین اتفاقات را به طور فوری متوقف کنند.

بازیگران سریال

  • ادریس البا Idris Elba بازیگر نقش Sam Nelson
  • Neil Maskell بازیگر نقش Stuart Atterton
  • Christine Adams بازیگر نقش Marsha Smith-Nelson
  • Max Beesley بازیگر نقش DI Daniel O’Farrel
  • Ben Miles بازیگر نقش Captain Robin Allen
  • Kaisa Hammarlund بازیگر نقش Anna Kovac
  • Zora Bishop بازیگر نقش Deevia Khan
  • Jeremy Ang Jones بازیگر نقش Arthur
  • Kate Phillips بازیگر نقش Collette Fisher
  • Jasper Britton بازیگر نقش Terry Reid

نقد سریال هواپیما ربایی 2023

معرفی و بررسی سریال هواپیماربایی Hijack
معرفی و بررسی سریال هواپیماربایی Hijack

اگر نخواهیم تعصبی نگاه کنیم باید بگوییم این سریال آنچه تصور میکنید نیست و ممکن است حتی برخی از کاربران آن را نصفه رها کنند. بازیگران ، فیلم نامه و به طور کلی خود سریال آن چیزی نیست که کاربران را درگیر سریال کند و او را ترقیب کند تا قسمت های بعدی را مشاهده نماید. البته این تنها نظر برخی از کاربران است و بسیاری از کاربران این سریال را پسندیده اند و میتوان گفت که از این سریال خوششان آمده . بنابراین میتوان گفت این سریال سرگرم کننده است اما میتوان سریال های بهتری را در امسال مشاهده کرد و تنها در تایم های بیکاری آن را مشاهده نمود. امتیاز این سریال در سایت آی ام دی بی IMDB از 44 هزار رای 7.5 می باشد که امتیاز خوبی برای یک مینی سریال می باشد . از طرفی منتقدان در سایت راتن تومیتو امتیاز 88 درصد از 100 را به این سریال دادند . برخی از نظرات منتقدان را برای این سریال مشاهده مینماییم:

Barry Hertz

این سریال آشکارا مضحک است و به جای شخصیت‌هایی که در آسمان هستند، زمان زیادی را در زمین دنبال می‌کنند (از جمله مامور ضد تروریسم آرچی پنجابی)، اما البا می‌تواند احمقانه‌ترین مکان‌ها را به راحتی بفروشد.

ریچارد روپر

هواپیما ربایی 2023 شما را وادار می کند که آرزو کنید در قسمت دوم یا سوم یک بسته چتر نجات داشته باشید تا بتوانید به بیرون بپرید.

پت استیسی

این یک سریال پیشران بود که ما را از پیچ و خم‌های زیادی می‌کشاند، برخی گنگ، برخی واقعاً پر از تعلیق، ما می‌مردیم تا در پایان هر قسمت بفهمیم بعد چه اتفاقی می‌افتد.

آکوس پتربنچس

هواپیما ربایی 2023 تا حد زیادی موفق می شود زیرا با ظرافت حول کلیشه ها پیش میرود.

نحوه مشاهده هواپیما ربایی 2023

معرفی و بررسی سریال هواپیماربایی Hijack
معرفی و بررسی سریال هواپیماربایی Hijack

بینندگان میتوانند کیفیت بالای این سریال را از سایت فام به نشانی www.fam.ir مشاهده نمایند . این سریال دارای 7 قسمت می باشد که سرگذشت ربایش هواپیما دبی – لندن را نمایش میدهد. برای پخش سریال هواپیما ربایی 2023 وارد سایت فام شده و از بخش فیلم و سریال ، هواپیما ربایی 2023 را انتخاب و قسمت مورد نظر را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که بینندگان میتوانند در دو حالت اتوماتیک و دستی کیفیت این سریال را تغییر دهند.