معرفی و بررسی انیمیشن قرمز شدن Turning Red 2022

انیمیشن قرمز شدن

هشدار اسپویل : ممکن است در برخی از قسمت های این مقاله داستان لو برود بنابراین اگر هنوز انیمیشن قرمز شدن را مشاهده نکردید بهتر است قبل از تماشای این انیمیشن زیبا ، این مقاله را مطالعه نکنید.در ادامه به معرفی جزئی و مختصر این انیمیشن می پردازیم.

قرمز شدن یک انیمیشن فانتزی/کمدی است که داستان «بزرگ شدن و بزرگ شدن بچه ها» و انکار این موضوع توسط خانواده ها را روایت می کند. این کارتون آمریکایی محصول سال ۲۰۲۲ می باشد که توسط استودیوی انیمیشن سازی پیکسار تولید و توسط والت دیزنی موشن پیکچرز توزیع شده است. این فیلم توسط دومینی شی در اولین کارگردانی خود کارگردانی شد و توسط شی و جولیا چو نویسندگی شده. هدف این انیمیشن همانند دیگر انیمیشن های این روزها نمی باشد و سطحی و یا بیان داستان های تکراری نیست، بلکه دارای رویکردی جدید و بیان مسئله ای نوین است که سبک انیمیشن منطقی را در اولویت بعدی قرار می دهد. این انیمیشن ظاهر پاندای قرمز غول پیکر را بیشتر نمایان می کند و بافت خز کرکی و نرم این موجود نمونه ای از آن است. این انیمیشن دوران بلوغ و ترس ها و مشکلاتی که برای همه کودکان و نوجوانان پیش می آید را در بر میگیرد.

از طرفی این نکته حائز اهمیت است که این انیمیشن اولین نمایش از کمپانی پیکسار است که توسط یک خانم کارگردانی شده و همچنین بعد از انیمیشن بالا UP دومین انیمیشنی است که یک شخصیت اصلی آسیایی دارد. در ادامه داستان اصلی انیمیشن را در فام بررسی می کنیم.

داستان انیمیشن قرمز شدن

انیمیشن قرمز شدن
انیمیشن قرمز شدن

داستان درباره شخصیت اصلی میلینگ لی است که او را میمی صدا میکنند . می می یک دختر نوجوان چینی ساکن کانادا است که با مادر و پدرش در معبدی در نزدیکی خانه آنها زندگی و کار می کند، معبدی که مربوط به جدشان سانیا می باشد. میمی به همراه سه دوست صمیمی خود به گروه موزیکال “فورتان” علاقه مند است و آرزوی رسیدن به کنسرت آنها را در سر می پروراند ( البته در این انیمیشن اکثر نوجوانان به این گروه علاقه مندند ) ، در حالی که مادر مصمم و سخت گیر میمی به علاقه دخترش توجهی نمی کند و او را تشویق می کند تا روی کارهای خودش تمرکز کند (آموزش و امور درون معبد که میمی علاقه زیادی به آن ندارد).

یک روز میمی متوجه می شود که در اثر عصبانیت یا برانگیختگی بسیار شدید به یک پاندا قرمز بزرگ تبدیل می شود . همین موضوع باعث ترس و سردرگمی او می شود و هنگامی که مادرش متوجه این موضوع می شود به او توضیح می دهد که این یک میراث در بین زنان خانواده لی است و حتی خودش، خواهران و مادرش. آنها نیز این موهبت را دارند . البته آنها توانسته اند بر این موهبت غلبه کنند و این قدرت را به اشکال مختلف مانند انگشتر، گردنبند و … محصور نمایند.

در ابتدا تلاش میشود تا شخصیت اصلی این ویژگی را محبوس کند اما در موقعیتی که در کنسرت به وجود می آید شرایط ان به وجود می آید که از این ویژگی استفاده مثبت نمایند.

محتوا و بررسی و نقدها

این انیمیشن با توجه به محتوایی که دارد دارای مفهوماتی دقیق و مو شکافانه است . کیفیت ساخت آن همانند انیمیشن های جدید پیکسار بالا می باشد . توجه به حساسیت های بی مورد و سخت گیری ها و چالش هایی که نوجوانان با آن ها رو به رو هستند میتواند یکی از موضوعات اصلی اینانیمیشن نام برد . از طرفی تجسم شرایط و احساسات نوجوانان در این شرایط نیز موضوع دیگری است که در این انیمیشن بیان شده . بنابراین میتوان گفت این انیمیشن بیشتر برای بزرگسالان مناسب است تا کودکان و نوجوانان . البته که موضوعاتی مانند توانایی کنترل شرایط و ستی ها و راه های مقابله با خشم و عصبانیت و یا استرس نیز موضوعاتی است که میتواند برای نوجوانان پند آموز باشد.

همچنین تبدیل خشم و مشکلات به فرصت ها در این انیمیشن دیگر جنبه ای است که میتواند مورد بحث و توجه قرار گیرد. لودویگ گورانسون اولین طعم ساخت موسیقی برای انیمیشن را با نوشتن موسیقی «Blush» به دست آورد. بیلی آیلیش و فینیاس اوکانل سه آهنگ اصلی این انیمیشن را نوشتند که توسط گروه پسر خیالی 4*Town در فیلم اجرا می شود.

  • امتیاز IMDb ثبت شده برای این انیمیشن 7 از 10
  • امتیاز متاکریتیک 85 از 100
  • امتیاز Rotten Tomatoes 8.10 از 10

شخصیت پردازی های این انیمیشن به درستی انجام شده و با کوچکترین ارتباط و نمایش میتوان ویژگی ها و شخصیت و خصوصیات آنها را فهمید . همین موضوع میتواند تمرکز اصلی نوجوانان را روی موضوع اصلی برده و از پیچیدگی انیمیشن کاسته. البته که موضوعات دیگری نیز به طور نهفته میتوان از این انیمیشن دریافت کرد . موضوعاتی مانند مشکلات دوران بلوغ به خصوص برای دختران ، سختگیری های والدین ، پیروی از سنت های قدیمی که لزومی برای پیروی دوباره وجود ندارد.

نحوه تماشای انیمیشن قرمز شدن

کاربرانی که هنوز این انیمیشن را مشاهده نکردند و یا قصد مشاهده مجدد را دارند میتوانند از وبسایت فام به نشانی www.fam.ir استفاده کنید. در وبسایت فام و در بخش انیمیشن ها میتوانید پخش انیمیشن قرمز شدن را انتخاب نمایید و از تماشای آنلاین این انیمیشن لذت ببرید. البته میتوانید از بنر زیر نیز استفاده نمایید تا به طور مستقیم وارد صفحه آن شوید.