معرفی انیمیشن شیر شاه The lion King

معرفی انیمیشن شیر شاه The lion King

انیمیشن شیرشاه یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین انیمیشن‌های تاریخ است. این انیمیشن در سال ۱۹۹۴ توسط شرکت والت دیزنی ساخته شد و به کارگردانی راجر الرس، راب مینکوف و رابرت الیزون ساخته شد. داستان این انیمیشن بر اساس داستان حقیقی داستانی از شاهزاده زیمبابوی به نام سیمبا است که به شیرشاه تبدیل می‌شود و به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های انیمیشن تبدیل می‌شود.

در این انیمیشن، سیمبا شاهزاده میراث پدرش را به عهده می‌گیرد و با کمک دوستانش، تصمیم می‌گیرد تا به پادشاهی برسد و پادشاهی را به یک قلمرو دوستانه تبدیل کند. این انیمیشن بسیار زیبا، پر از موسیقی‌های فوق العاده و شخصیت‌های بسیار جذاب است که باعث شده است تا همیشه یک جایگاه ویژه در قلب مخاطبان خود داشته باشد.

از جمله شخصیت‌های این انیمیشن می‌توان به سیمبا، شیرشاه، نعل‌های پومبا، تیمون و پومبا و همچنین شخصیت‌های شرور مانند شنبه و زیرآب اشاره کرد. همچنین، موسیقی‌های این انیمیشن نیز بسیار معروف و محبوب هستند. موسیقی‌هایی مانند “چشم در چشم”، “آخرین شب” و “جایی که دلم رفته” همیشه در بین مخاطبان این انیمیشن جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند.

معرفی انیمیشن شیرشاه The lion King
معرفی انیمیشن شیر شاه The lion King

انیمیشن شیرشاه در زمان ساخت، با توجه به تکنولوژی‌های آن زمان، یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین انیمیشن‌های تاریخ بوده است. همچنین، این انیمیشن به دلیل داستان جذاب، شخصیت‌های محبوب و موسیقی‌های فوق العاده، همیشه در بین مخاطبان خود جایگاه ویژه‌ای داشته است و همچنان هم از طرفداران بسیاری برخوردار است.

خلاصه انیمیشن شیرشاه

شیرشاه داستان یک شیر جوان به نام سیمبا است. پدر سیمبا، موفاسا، پادشاه سرزمین اصلی است. موفاسا بسیار عاقل است و همه حیوانات به او احترام می گذارند. اما داستان از آنجا شروع می شود که موفاسا و سرابی پسری به نام سیمبا به دنیا می آورند. سیمبای کوچک بسیار کنجکاو است و دوست دارد همه چیز را سریع یاد بگیرد. اما او در خطر است: اسکار. برادر موفاسا که می خواهد سلطنت را به دست بگیرد. سیمبای کوچولو که از ترفند عمویش بی خبر است، به حقه عمویش دل می بندد و بدون اجازه پدرش به قسمت تاریک سرزمینی که کفتارها در آن زندگی می کنند می رود. سرانجام اسکار که ارتش کفتارها را ایجاد کرده بود، موفاسا را می کشد.

شخصیت ها

  • موفاسا: شاه قدرتمند و پدر سیمبا
  • سارابی: همسر موفاسا و مادر سیمبا
  • سیمبا: پسر موفاسا
  • اسکار: برادر بدجنس موفاسا
  • نالا: دوست و همبازی کودکی سیمبا
  • زازو: پرنده‌ای که مشاور و خبر رسان موفاسات
  • تیمون وپومبا: این دو شخصیت سیمبا را نجات می‌دهند
  • رافیکی: میمون دانایی که راه درست را به سیمبا نشان می‌دهد.

داستان انیمیشن شیرشاه

شیرشاه داستان خیر و شر است . داستان فرمانروا اصلی سرزمین یعنی موفاسا است که برادرش قصد تصاحب قدرت از او را دارد. فرزند موفاسا یعنی سیمبا هنوز در دوران کودکی خود به سر می برد و چیزی از اتفاقاتی که دور و بر او رخ میدهد نمیداند. اسکار را با برنامه ریزی نقشه ای که به همراه کفتارها اجرا می کنند، ( به خطر انداختن جان سیمبا توسط گاومیش وحشی به دره ای که او در حال تمرین غرش است، قرار می دهد ). سیمبا نجات پیدا میکند اما موفاسا وارد نقشه شوم اسکار مشود و هنگامی متوجه می شود که دیگر کار از کار گذشته. موفاسا که از صخره اویزان است توسط برادرش به پایین پرت می کنند. سیمبا شاهد مرگ پدرش است .البته در این قسمت از داستان او متوجه نقش عموی خود در قتل پدرش نمی شود.بعد از نقشه شوم اسکار (عموی سیمبا) و قتل موفاسا توسط او و دسته کفتارانی که به عنوان لشگر جمع آوری کرده ، سیمبا که هنوز قدرت مقابله با اسکار را ندارد به ناچار آواره جنگل می شود .

معرفی انیمیشن شیرشاه The lion King
معرفی انیمیشن شیرشاه The lion King

البته دلیل اصلی ترک زادگاه سیمبا ، گفته عمویش است که میگوید همه این اتفاقات به خاطر سیمبا است.

تیمون و پومبا دو شخصیت بینظیر خلق شده هستند که سیمبا را پیدا و از اون نگه داری میکنند و به ۳ دوست یک دیگر تبدیل می شوند. چند سال بعد سیمبا به طور اتفاقی با نالا رو به رو می شود و بعد از شناخت او متوجه وضعیت افتضاح سرزمین پدری خود می شود. حال نوبت ان شده تا بازگرد و انتقام پدر خود را بگیرد .

به طور کلی داستان دارای فراز و نشیب های بسیار زیادی می باشد که میتواند سرشار از احساسات باشد و این احساسات با موسیقی های بینظیر چند برابر می شود.

موسیقی

آلبوم موسیقی متن شیرشاه در دو نسخه Expanded Score و Special Edition در مجموع شامل 35 قطعه موسیقی است که توسط هانس زیمر یکی از بهترین و مشهورترین آهنگسازان تاریخ سینما خلق شده. موسیقی های این انیمیشن دقیقا در صحنه های احساسی فیلم را به اوج خود می رساند و باعث جذب بینندگان و درگیر کردن احساسات او با داستان می باشد.

لایو اکشن شیرشاه

معرفی انیمیشن شیر شاه The lion King
معرفی انیمیشن شیرشاه The lion King

هر چند حس کلاسیک آن انیمیشن 1994 و امتیاز آن انیمیشن نقطه قوتی بود اما در سال 2019 لایو اکشن ان با جزيیات بسیار بالا نیز اکران شد. این لایو اکشن همان داستان را روایت می کند اما دارای گرافیک و کیفیت بینظیر می باشد . دقیق در طراحی و به تصویر کشیدن خشونت ها و جزییات داستان نیز تا حدودی نتوانسته برای بینندگان گذشته جای انیمیشن قدیمی را بگیرید. البته ساخت لایو اکشن ها چیز جدیدی محصوب نمی شود.

تماشای انیمیشن شیرشاه

برای تماشای آنلاین این انیمیشن می توانید از وبسات فام استفاده کنید. بعد از ورود به سایت و در بخش انیمیشن این انیمیشن را انتخاب نماید.همچنین میتوانید از لینک زیر استفاده کنید.

انیمیشن شیرشاه