مزایای استفاده از سرور ابری برای کسب و کارها

مزایای استفاده از سرور ابری برای کسب و کارها

خرید سرور ابری در حال حاضر یکی از تصمیماتی است که سازمان‌ها ممکن است در مسیر پیشرفت خود برای مدیریت و بهینه‌سازی داده‌ها و اطلاعات انجام دهند. این تصمیم، می‌تواند به توسعه و رشد سازمان‌ها کمک کند و امکانات فراوانی را در اختیار کاربران قرار دهد.

سرور ابری چه کاربرد و مزایایی دارد

سرور ابری یا همان Cloud Servers یکی از راه حل‌های ابری است که به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا بتوانند با صرف هزینه کمتری به خدمات IT دسترسی پیدا کنند. سرور ابری بخشی از سرور فیزیکی می‌باشد که توسط هایپروایزر به قسمت‌‌های مختلف تقسیم شده است. تبدیل یک سرور فیزیکی به چندین سرور ابری سبب استفاده بهتر از منابع شده و کاربران می‌توانند به طور مؤثری چندین سیستم‌عامل و برنامه‌های کاربردی را به اجرا درآورند.

مزایای استفاده از سرور ابری برای کسب و کارها
مزایای استفاده از سرور ابری برای کسب و کارها

امروزه خرید سرور ابری به‌دلیل انعطاف‌پذیری در منابع، دسترسی‌پذیری، پایداری و مقرون به‌صرفه بودن به یکی از منصفانه‌ترین مدل‌های رایانش ابری تبدیل شده است و از طرفداران بسیاری برخوردار می‌باشد.

سرور vps ابری این امکان را برای سازمان‌ها فراهم می‌آورد تا بتوانند نرم‌افزارها و فرآیندهای خود را به دور از مشکلات زیرساختی پردازش نمایند و از هر مکانی به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند.

پس می‌توان گفت کاربران با خرید سرور ابری، دیگر نیازی به خرید، نصب و راه اندازی سرور یا حافظه‌های فیزیکی ندارند و به راحتی می‌توانند با استفاده از سیستم‌های پردازش ابری، نرم‌افزارهای خود را با همکاران و مشترکین به اشتراک بگذارند.

سرورهای ابری مقیاس‌پذیر می‌باشند، بنابراین استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا می‌توانند با گسترش و توسعه سازمان خود میزان RAM ،CPU  و DISK را با توجه به نیاز شرکت افزایش و یا کاهش دهند.

کلود سرور نیازی به استخدام نیروی متخصص برای نگهداری و تعمیر ندارد، زیرا این‌گونه سرورها در دیتاسنتر شرکت ارائه دهنده قرار دارند و کاربران فقط هزینه استفاده از منابع را می‌پردازند و هیچ مسئولیتی برای نگهداری از سرورها را برعهده ندارند.

بنابراین، سرور ابری یک راه حل مقرون به صرفه و مفید برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ است. با استفاده از این راه حل، کاربران می‌توانند به منابع سرور با قیمت ارزان دسترسی پیدا کرده و برنامه‌های خود را در یک محیط کاملاً ابری و امن اجرا کنند.

سرور ابری به کسب ‌وکارها کمک می‌کند تا مدیریتی هوشمندانه، کارآمد و بهینه‌ در حوزه فناوری اطلاعات داشته باشند و بتوانند به اطلاعات مورد نیازشان در هر زمان و مکان دست یابند. با استفاده از سرور مجازی می‌توان انواع سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را مدیریت نمود و داده‌های مختلف را به صورت همزمان پردازش نمود.

سرور مجازی روزانه برای تمامی کسب و کارها حتی شرکت‌های نوپا بسیار مقرون به صرفه و کاربردی تلقی می‌شود، زیرا می‌توانند منابع سخت‌افزاری خود را در لحظه ارتقا دهند.

از دیگر کاربردهای سرور ابری مجازی می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • فضای ذخیره سازی ابری برای کسب و کارها
  • انتقال و اشتراک گذاری امن فایل‌ها
  • استفاده به عنوان وب سرور
  • استفاده به عنوان ایمیل سرور
  • راهکار ذخیره سازی دیتابیس
  • بکاپ‌های دستگاه‌های هوشمند
  • میزبانی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها
  • پشتیبانی از داده‌ها

ذخیره‌سازی ابری

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای سرور ابری، ذخیره‌سازی امن و قابل اعتماد داده‌ها است. با استفاده از سرورهای ابری، شرکت‌ها می‌توانند داده‌های خود را در یک محیط با امنیت بالا، قابل دسترسی و پشتیبانی از طریق اینترنت ذخیره کنند. این کاربرد منجر به حذف نیاز به سرورهای محلی و همچنین کاهش هزینه‌های نگهداری و پشتیبانی می‌شود.

پردازش ابری

با امکانات قدرتمندی که سرورهای ابری فراهم می‌کنند، شرکت‌ها می‌توانند برنامه‌های سنگبن خود را در این محیط اجرا کرده و داده‌ها را با کارآیی بالا پردازش نمایند. این عمل، منجر به افزایش سرعت و بهبود عملکرد برنامه‌ها می‌شود.

میزبانی وب 

یکی از مهمترین کاربردهای سرور ابری در کسب و کارهای آنلاین، ارائه بستری قوی و قابل اعتماد برای میزبانی وبسایت‌ها و برنامه‌های کاربردی است. با استفاده از سرور ابری، می‌توانید دسترسی به منابع سخت افزاری قدرتمند تری داشته باشید، مانند پردازنده‌ها، حافظه و ذخیره‌سازی، که به شما امکان پاسخگویی به ترافیک بالا و مقیاس‌پذیری بهتر را می‌دهد.

مزایای استفاده از سرور ابری برای کسب و کارها
مزایای استفاده از سرور ابری برای کسب و کارها

نکات مهم در خرید سرور ابری

شرکت‌های ارائه‌دهنده سرور مجازی هریک به ارائه ویژگی‌های متفاوتی می‌پردازند، اما لازم است برای خرید سرور مجازی، ارائه‌دهنده‌ای را انتخاب نمایید که بیشترین ویژگی‌ها را به کاربران ارائه دهد.

مقیاس پذیری

با وجود ویژگی مقیاس پذیری در برخی از سرورهای ابری ساعتی، استارتاپ‌ها و شرکت‌ها می‌توانند با گسترش و توسعه سازمان خود میزان منابع سخت افزاری را با توجه به نیاز شرکت به‌صورت روزانه افزایش و یا کاهش دهند و هیچ محدودیتی برای استفاده از منابع نداشته باشند.

آپتایم بالا

با خرید سرور مجازی ابری، می‌توانید به راحتی از تمامی نقاط ایران به سرویس‌‌های خود دسترسی داشته باشید. پایداری و دسترسی پذیری سرور ابری این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد تا در صورتی که یکی از سرورها به هر دلیل، خراب یا از دسترس خارج شد، سرور دیگری بتواند به درخواست‌های کاربران پاسخ دهد.

کاهش هزینه

محاسبه هزینه به صورت ماهانه و سالانه برای استارت آپ‌ها و حتی کسب و کارهای بزرگ مقرون به صرفه نمی‌باشد، زیرا در این شرایط حتی در صورت عدم استفاده از منابع نیز باید اقدام به پرداخت کل هزینه‌های دوره ماهانه و یا سالانه کنید.

اما با خرید سرور ابری ساعتی، کاربران می‌توانند فقط برحسب منابع مصرفی هزینه پرداخت کنند و در کاهش هزینه‌های سازمانی خود موثر باشند.

ارائه سرور رایگان برای تست

برخی از ارائه دهندگان سرور ایرانی این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورند تا با فعال سازی سرور ابری رایگان به مدت 24 ساعت از کارا بودن و سرعت سرویس برای کسب و کار خود اطمینان حاصل نمایند و سپس اقدام به خرید کنند.

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی شبانه‌روزی از جانب ارائه‌دهندگان سرور ابری از دیگر ویژگی‌های سرور ابری ساعتی می‌باشد، تا بدین وسیله بتوانند در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی سوالات و مشکلات کاربران از طریق تیکت یا سایر روش‌های ارتباطی باشند.

همچنین، هنگام خرید سرور مجازی ابری می‌بایست به جایگاه دیتاسنترهای شرکت ارائه‌دهنده، نحوه محاسبه هزینه‌ها، پشتیبانی از خدمات، امکان تست سرور ابری رایگان، دارا بودن سرورهای پیشرفته و قدرتمند، امکان ارائه سیستم عامل در نسخه‌ها و توزیع‌های متنوع و… توجه کنید.

موارد ذکر شده هر یک به نوبه خود در تسریع فعالیت‌ها، عدم وجود اختلال و همچنین مقرون به صرفه کردن هزینه‌های سازمان‌‌‌ تاثیر بسزایی دارند. با انتخاب و خرید سرور ابری با خدمات جامع و کامل می‌توانید تسلط کافی در امور و هزینه‌های سازمان خود داشته باشید. 

سرور ابری با کاربردهای گسترده خود نقش کلیدی در مدیریت داده‌ها و ارائه خدمات فناوری اطلاعات به شرکت‌ها و سازمان‌ها ایفا می‌کند. با توجه به مزایا و کاربردهای این فناوری، استفاده از سرورهای ابری به عنوان یک راهکار هوشمندانه در مدیریت داده‌ها و سرویس‌ها در آینده نزدیک بیشتر شایع خواهد شد.