عالم غیب از دیدگاه برنامه زندگی پس از زندگی

عالم غیب از دیدگاه برنامه زندگی پس از زندگی

عالم غیب از دیدگاه برنامه زندگی پس از زندگی همواره از موضوعات بحث‌ برانگیز و جذابی بوده که برای افراد سوالات بسیار زیادی را به جا گذاشته است. برای تماشای همه قسمت های زندگی پس از زندگی می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

زندگی پس از زندگی 1402

چرا که افراد در خصوص این عالم و اتفاقاتی که بعد از مرگ می‌افتد، همیشه در قالب روایات و داستان‌هایی بیان شده و کم پیش می‌آید شخصی آن را خود تجربه کرده باشد و یا از زبان اشخاصی بشنود که زندگی پس از مرگ را حتی برای لحظاتی کوتاه هم تجربه کرده باشند.

به همین دلیل برنامه‌ای با عنوان زندگی پس از زندگی از طریق آنتن شبکه 4 برای علاقه‌مندان به این موضوع پخش شد تا با کسانی که زندگی پس از مرگ را برای مدتی کوتاه تجربه کرده بودند،  به گفتگو بنشیند و از دانسته‌های آن‌ها مطلع شود.

در ادامه می‌خواهیم با این برنامه تلویزیونی بیشتر آشنا شویم تا انتها با ما همراه باشید.

همه چیز درباره برنامه زندگی پس از زندگی

برنامه زندگی پس از زندگی یک برنامه گفتگو محور است که در ایام ماه رمضان از شبکه 4 پخش می‌شود. فصل اول این برنامه در سال 1399 پخش شد و فصل دوم در سال 1400 با دکور و فضایی جدید دوباره برگشت تا مروری بر مشاهدات تجربه‌ گران مرگ موقت داشته باشد. فصل سوم برنامه درباره مرگ شبکه 4 در ماه رمضان 1401 به روی آنتن رفت. فصل چهارم برنامه «زندگی پس از زندگی» در سال 1402 با شروع سال جدید و ماه مبارک رمضان هم پخش خواهد شد.

این برنامه به تهیه کنندگی و اجرای عباس موزون است و  هر فصل از آن در 33 قسمت 90 دقیقه‌ای در گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما تولید شده است. در هر قسمت از برنامه، فردی از اقشار مختلف جامعه با یک ویژگی مشترک، مهمان برنامه می‌شوند. ویژگی مشترک مهمانان برنامه در این است که همه آن‌ها یک بار (بعضی هم دو بار) تجربه نزدیک به مرگ داشته‌اند. این مهمانان که همه از افراد گمنام و عادی جامعه هستند به دلایل مختلف مانند تصادف، بیماری، هنگام زایمان یا حتی کرونا، تجربه‌ای نزدیک به مرگ داشته‌اند.

 

تجربه ها در زندگی پس از زندگی

اما تجربه آن‌ها یک تجربه عادی نیست، چرا که این افراد روح خود را نیز مشاهده کره‌اند و بعد از این تجربه برای مدت کوتاهی به دنیای پس از مرگ که ما آن را با نام برزخ می‌شناسیم رفته‌اند. البته متخصصان حوزه NDE معتقدند همه افرادی که مرگ را تجربه کرده و بعد به زندگی برگشته‌اند احتمالا چنین تجاربی داشته‌اند، اما اکثر افراد آن را فراموش می‌کنند. در برنامه زندگی پس از زندگی افرادی را دعوت می‌کند که این تجربه را فراموش نکرده‌اند و می‌توانند در خصوص اتفاقاتی که برای آن‌ها افتاده است، صحبت کنند.

عالم غیب از دیدگاه برنامه زندگی پس از زندگی
عالم غیب از دیدگاه برنامه زندگی پس از زندگی

تجربیاتی که این افراد کسب کرده‌اند، از عقاید مذهبی یا غیر مذهبی‌ جداست و به اعتقاد افراد در خصوص زندگی پس از مرگ بستگی دارد. البته هم‌چنان نظرات درباره برنامه زندگی پس از زندگی متفاوت است. جالب است بدانید، افرادی که مرگ موقت را تجربه کرده‌اند، بعد از این تجربه در زندگی شخصی‌شان دچار تحولات و تغییرات چشمگیری شده‌اند و در زندگی جدیدشان، متوجه اشتباهات ریز و درشتشان شده‌اند و در پی جبران آن برمی‌آیند. بنابراین از نکات مثبت برنامه تلویزیونی زندگی پس از زندگی این است که سعی دارد از افراط و زیاده ‌گویی دوری کند تا مخاطب دچار سوء تفاهم‌هایی این چنینی نشود.

زندگی پس از زندگی یک فرایند طی شده و کار گروهی است که از سال ۹۵ و قبل از آن طراحی‌هایش آغاز شده است. پیدا کردن این سوژه‌ها و صحت سنجی آن‌ها بر اساس کتابی آمریکایی با همین نام برنامه بود که حدود چند دهه پیش چاپ شده است. در این کتاب حدود نیم قرن پیش، روانشناسی با افرادی که از کما خارج می‌شوند صحبت کرد و اشتراکات بین حرف‌های این افراد برای او جای سوال شد و من دو دهه پیش با او آشنا شدم.

این روانشناس آمریکایی این مبحث را در حوزه آکادمیک تجربه کرد و سابقه این موضوع به زمانی برمی گردد که روح انسان به زمان مادی هبوط کرد. تهیه کننده برنامه زندگی پس از زندگی علاوه بر مطالعه این کتاب، کتب دیگری هم در خصوص عالم غیب مطالعه کرده و اطلاعات بسیار زیادی در این حوزه به دست آورد و پس از گذراندن دوره فیلم‌سازی اقدام به ساخت این برنامه کرد.

عالم غیب از دیدگاه برنامه زندگی پس از زندگی
عالم غیب از دیدگاه برنامه زندگی پس از زندگی

بیوگرافی عباس موزون، تهیه کننده و مجری برنامه زندگی پس از زندگی

عباس موزون تهیه‌کننده، پژوهشگر، نویسنده و کارگردان ایرانی است که 4 مدرک دانشگاهی و چندین مدرک جانبی دارد. او در رشته مهندسی تکنولوژی و کارگردانی سینما فارغ‌التحصیل شده است. هم‌چنین فوق لیسانس و دکترای مدیریت دارد. علاوه بر همه این‌ها، عباس موزون در زمینه‌هایی مانند مجری‌گری تلویزیون و گویندگی رادیو نیز تخصص دارد و به صورت حرفه‌ای در این حوزه‌ها فعالیت می‌کند. در سال 1375 عباس موزون مدرک خبرنگاری انجمن صنفی روزنامه‌نگاران را گرفت و در عکاسی و فیلمبرداری نیز دستی دارد. همچنین در تئاتر هم به عنوان نویسنده و هم به عنوان کارگردان و بازیگر فعالیت کرده است.

دکتر عباس موزون اجرای برنامه زندگی پس از زندگی را برعهده دارد و از نحوه اجرایش مشخص است که به موضوع تجربه‌های نزدیک به مرگ تسلط دارد و در این زمینه تحقیقاتی داشته است. او در مورد فصل اول این برنامه گفته بود که تولید آن بعد از 4 الی 5 سال مصاحبه، تحقیق و پژوهش انجام گرفته است. در فصل دوم نیز او با یکی از متخصصان اصلی برنامه به زبان انگلیسی مصاحبه کرده است که در هر قسمت بخش‌هایی از این مصاحبه پخش می‌شود. با مهمانان نیز که در واقع تجربه ‌گران مرگ موقت بوده‌اند، آقای موزون تعامل خوبی برقرار کرده است و مصاحبه را به درستی هدایت می‌کند که همین موضوع نیز نشان از انتخاب درست ایشان برای این برنامه است.

پخش برنامه زندگی پس از زندگی چه زمانی است؟

فصل چهارم برنامه «زندگی پس از زندگی» در سال 1402 با شروع سال جدید و ماه مبارک رمضان حوالی ساعت 17:30 از شبکه چهار پخش می‌شود. تکرار این برنامه هم فردای همان روز، ساعت 1 بامداد پخش می‌شود. اگر هم به تلویزیون دسترسی نداشتید، می‌توانید این برنامه جذاب و  پرمخاطب را از پخش زنده  شبکه چهار از سایت فام مشاهده کنید.

IPTV