جاهای دیدنی کیانپارس اهواز و هتل‌های نزدیک آن

جاهای دیدنی کیانپارس اهواز و هتل‌های نزدیک آن

اهواز یکی از شهرهای بزرگ استان خوزستان است که یک شهر تاریخی و دیدنی محسوب می‌شود. از سال ۱۳۰۳ تا به امروز این شهر مرکز استان خوزستان بوده و جاهای دیدنی بسیاری دارد. یکی از محله‌های زیبای این شهر کیانپارس است که هتل‌ها و دیدنی‌های زیادی داشته و افراد زیادی به آن‌جا می‌روند. اگر قرار است به اهواز و این منطقه بروید، بهتر است جاهای دیدنی کیانپارس اهواز را بدانید تا سری به آن‌جا بزنید.

یکی از هتل‌های لوکس که برای اقامت در اهواز می‌تواند برای شما کارگشا باشد، هتل سومیا اهواز است. این هتل در سال ۱۳۹۷ به صورت حرفه‌ای و در ۶ طبقه احداث گردید. جالب است بدانید این هتل دارای ۲۴ اتاق بوده و سه ستاره است. یکی از جذابیت‌های این هتل امکان دسترسی آسان آن به پل طبیعت و به ویژه رود کارون بوده که تجربه یک سفر عالی را برای مسافران خلق می‌کند.

آشنایی با منطقه کیانپارس اهواز

کیانپارس از محله‌های اعیان‌نشین و ثروتمند اهواز است که در غرب رودخانه کارون و بین پل سیاه و پل سوم اهواز واقع شده است. کیانپارس جزء منطقه دوم شهرداری محسوب شده و در کنار مناطقی مثل کیانشهر، مهرشهر و امانیه قرار دارد.‌ این محله سه بخش دارد که توسط سه میدان از هم تفکیک شده‌اند. منطقه اول شامل خیابان موحدین تا خیابان پهلوان، منطقه دوم خیابان پهلوان تا خیابان میهن و منطقه سوم از خیابان میهن مشخص می‌شود.

این منطقه ۴۰ خیابان اصلی دارد که ۲۰ خیابان شرقی و ۲۰ خیابان غربی هستند.‌ در کل، خیابان‌های غربی از نظر ساکنین به دلیل خیابان‌بندی، فضای سرسبز بهتر و ساختمان‌های ویلایی کیفیت بهتری دارد.‌ در این منطقه جاهای دیدنی و هتل‌های خوبی وجود دارد که پذیرای مسافران زیادی هستند.

جاهای دیدنی کیانپارس اهواز

کیانپارس اهواز جاهای دیدنی بسیاری دارد، که در زمان سفر به این شهر می‌توانید لحظات خوبی را سپری کنید. با دیدن این مکان‌ها سفری به یاد ماندنی خواهید داشت. برخی از اماکن تاریخی و دیدنی این شهر به شرح ذیل هستند:

 سیتی سنتر خلیج فارس

این مرکز خرید از مجهزترین مراکز تفریحی، اقامتی است که یکی از جاهای دیدنی کیانپارس اهواز محسوب می‌شود.‌ این ساختمان دارای ۳ طبقه تجاری، ۱ طبقه هایپرمارکت و ۳ طبقه تفریحی و فرهنگی می‌باشد که شامل رستوران، شهربازی، استخر روی بام، پاتیناژ، روف تاپ پول و آمفی تئاتر است. این مرکز در خیابان وهابی، نبش خیابان ۱ شرقی کیان‌آباد قرار دارد.

بوستان گل‌چهره

 پارک گل‌چهره یکی از پارک‌های قدیمی این منطقه است که در سال ۱۳۷۴ و در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع ساخته شد. این پارک جذاب گردشگران و مسافرانی که به این منطقه آمده‌اند، را به خود جذب می‌کند. اگر می‌خواهید آخر هفته‌ای خوب را برای خودتان رقم بزنید، بهتر است یک بار رفتن به این پارک را امتحان کنید.

 پل طبیعت

 این پل مخصوص عابران پیاده است و دو پارک مهم و توریستی لاله و ساحلی را به هم وصل می‌کند. طول آن ۵۰۰ متر و عرض آن ۵ متر است و بر روی رودخانه کارون اهواز احداث شده است. برای کفپوش این پل از ۲۵۰۰ متر مربع چوب پلاست استفاده شده است.

در اطراف این پل می‌توان ماهیگیری، فوتبال و بدمینتون انجام داد. این پل زیبا و چشم نواز است و برای عکاسان بسیاری، سوژه خیره کننده‌ای محسوب می‌شود. پل طبیعت از جاهای دیدنی کیانپارس اهواز است که در سفر به اهواز پیشنهاد می‌شود از آن دیدن کنید.

پارک لاله

 این پارک ساحلی از طریق پل طبیعت به طرف دیگر رودخانه کارون راه دارد. این مجموعه یک شهربازی کوچک است که بزرگسالان و کودکان می‌توانند ساعات خوشی را در آن بگذرانند. این پارک قدیمی دارای پوشش گیاهی مناسبی بوده و فضایی سرسبز و زیبا دارد. در کل انتخاب مناسبی برای تفریح است؛ زیرا می‌توان از وسایل متنوع بازی در آن بهره مند شد.‌

پارک ساحلی

یکی‌دیگر از جاهای دیدنی کیانپارس اهواز پارک ساحلی است که در امتداد کارون و به صورت نواری طولانی قرار دارد. کنار این پارک بناهای جدید و قدیمی بسیاری قرار دارند که با تماشای آن می‌توان خاطرات خوبی را ثبت کرد. آب و هوای آن دلچسب بوده و معمولا در روزهای تعطیل بسیار شلوغ است. می‌توانید تفریحاتی از جمله قایق‌سواری، ماهیگیری، والیبال و بازی‌های دسته جمعی را در این پارک داشته باشید.

مرکز خرید برج اهواز

 این مرکز در هفت طبقه تاسیس شده است که دو طبقه تجاری و پنج طبقه اداری است.  مرکز خرید برج اهواز از جاهای دیدنی کیانپارس اهواز به شمار می‌رود که دارای سه طبقه پارکینگ برای راحتی مراجعه کنندگان است. در این مرکز خرید می‌توانید زیورآلات، بدلیجات، کیف و کفش، لوازم آرایشی، انواع پوشاک را در برندهای مختلف پیدا کنید.‌ از امکانات این مجموعه می‌توان به ارائه غذای آماده، داشتن سامانه ضد سرقت و تهویه مرکزی اشاره کرد.

جاهای دیدنی کیانپارس اهواز و هتل‌های نزدیک آن
جاهای دیدنی کیانپارس اهواز و هتل‌های نزدیک آن

هتل‌های نزدیک کیانپارس اهواز

در اطراف کیانپارس اهواز هتل‌های مختلفی وجود دارند، که می‌توانید در سفر به این شهر برای اقامت مراجعه کنید. برخی از این هتل‌ها به شرح ذیل هستند:

هتل آپارتمان ایرانیکا

 این هتل در ۶ کیلومتری مرکز شهر و در بلوار پاسداران واقع شده است. این هتل دو ستاره بوده و پس از گشتن در جاهای دیدنی کیانپارس اهواز می‌توانید در آن‌جا استراحت کنید. این مکان در سال ۱۳۹۴ در ۷ طبقه و ۳۶ اتاق راه‌اندازی شد.‌ از جمله امکانات آن می‌توان به رستوران ایرانی، خدمات خانه داری، روم سرویس و کافی شاپ اشاره کرد؛ همچنین در لابی آن اینترنت رایگان برای مهمانان در نظر گرفته شده است.

 ‌این مکان به نمایشگاه بین‌المللی اهواز نزدیک بوده و همین، سبب شده تا افراد بسیاری که برای دیدن این نمایشگاه می‌آیند، در این هتل اقامت کنند. پرسنل و کارکنان این هتل آپارتمان صمیمی بوده و به نحوی با مهمانان برخورد می‌کنند که خاطره‌ای خوش برای آن‌ها ثبت شود؛ همچنین از مزیت‌های آن می‌توان نزدیکی به ایستگاه تاکسی، مترو و اتوبوس را عنوان کرد که رفت و آمد را راحت کرده است.

هتل اکسین اهواز

 یکی از هتل‌های با سابقه کیانپارس هتل اکسین اهواز است که دارای دو طبقه و ۵۲ اتاق است. این هتل سه ستاره در سال ۱۳۶۶ افتتاح شد و در سال ۱۳۹۰ به طور کامل بازسازی گردید. دسترسی به آن آسان بوده و از طریق‌های مختلف می‌توان به آن‌جا رسید.

 از امکانات این هتل می‌توان داشتن یخچال به همراه مینی‌بار، اینترنت رایگان، سالن اجتماعات، رستوران، لاندری، نمازخانه و فضای سبز را نام برد. فاصله این هتل زیبا تا فرودگاه ۲ کیلومتر بوده و تا مرکز شهر ۵ کیلومتر است.

هتل صدف

 بعد از آن‌که به جاهای دیدنی کیانپارس اهواز سری زدید، بهتر است به این هتل آپارتمان رفته و استراحت کنید. این هتل دارای ۱۶ واحد اقامتی است که اتاق‌های آن یک تخته، دو تخته و سه تخته هستند. در کل این ساختمان دو طبقه اقامتی و یک طبقه سالن سلف صبحانه دارد.

 اینترنت این مجموعه شبانه روزی بوده و به صورت رایگان است. صبحانه آن سلف و رایگان بوده و رستوران آن، نهار و شام متنوع و با کیفیتی را برای مسافران سرو می‌کند. به راحتی و در زمانی کوتاه می‌توان به مراکز خرید و درمانی دسترسی داشت.

هتل عمارت مرمر

 این هتل سه ستاره دارای یک طبقه و ۱۰ اتاق است. این هتل برای برگزاری مراسمات و جلسات دارای تالار پذیرایی بوده و همیشه آماده ارائه بالاترین خدمات به مسافران است. تنوع غذایی رستوران آن خوب بوده و انواع غذاهای گیاهی، دریایی، ایرانی و فست‌فود را می‌توانید به دلخواه سفارش دهید. مسلما بعد از گشتن در جاهای دیدنی کیانپارس اهواز خسته شده و نیاز به استراحت دارید که این مجموعه می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد. این هتل دارای چایخانه سنتی و کافی شاپ است.‌

هتل آپارتمان هدیه

 از دیگر هتل‌های منطقه کیانپارس اهواز هتل آپارتمان هدیه است که در سال ۱۳۸۶ افتتاح شد و در سال ۱۳۹۵ بازسازی گردید. این مجموعه ۴ طبقه دارد که در کل دارای ۲۳ اتاق بوده و از هتل‌های سه ستاره محسوب می‌شود.

موقعیت مکانی آن طوری است که دسترسی به مرکز شهر، پل طبیعت و رودخانه کارون بسیار آسان است.‌ پرسنل خوش برخورد و مجرب آن همواره در تلاشند تا مسافران روز و شب خوبی را در آن‌جا بگذرانند.‌ اتاق‌های آن یک خواب و دو خواب بوده و تا ۶ نفر ظرفیت درنظر گرفته شده است.

هتل پرشیا

بهتر است بدانید یکی از بهترین هتل‌های منطقه کیانپارس اهواز، هتل سه ستاره پرشیا است. این هتل در سال ۱۳۸۶ در زمینی به مساحت ۱۱۰۰ متر مربع افتتاح شد و در سال ۱۳۹۴ بازسازی شد و دارای طبقات تجاری و اقامتی است. طبقه همکف و اول تجاری بوده و طبقات سوم تا پنجم اقامتی هستند که در کل دارای ۵۷ اتاق یک تخته، دو تخته و سوئیت است.

این مجموعه خدماتی رایگان، را به مسافران ارائه می‌دهد که شامل کافی‌نت، اینترنت پر سرعت، سالن بدنسازی و کانال‌های ماهواره‌ای ۲۴ ساعته است؛ همچنین دارای کافی‌شاپ، رستوران، غذاخوری اختصاصی با ظرفیت ۶۰ نفر و سالن سمینار با ظرفیت ۹۰ نفر است.‌

هتل آپارتمان آرامش

 این هتل در خیابان موحدین غربی واقع شده و نزدیک به رودخانه کارون است. هتل دو ستاره آرامش در سال ۱۳۹۶ در ۵ طبقه و تعداد ۱۵ اتاق تاسیس شد. دارای رستوران ایرانی، کافی‌شاپ، روم سرویس و خدمات خانه‌داری است.‌

 این هتل به جاهای دیدنی بسیاری مثل رود کارون، بنای معین التجار، موزه هنرهای معاصر، آرامگاه علی ابن مهزیار و کلیسای سورپ مسروپ نزدیک است. از امکانات آن می‌توان به فست‌فود، دستگاه واکس کفش، جعبه کمک‌های اولیه، اینترنت نامحدود و رایگان در لابی، کپسول آتش‌نشانی در راهرو و لابی، لباسشویی، روم‌سرویس، اطفای حریق اشاره کرد.

جاهای دیدنی کیانپارس اهواز و هتل‌های نزدیک آن
جاهای دیدنی کیانپارس اهواز و هتل‌های نزدیک آن

کلام پایانی

منطقه کیانپارس اهواز از محلات قدیمی اهواز است که محله‌ای اعیان نشین محسوب می‌شود. جاهای دیدنی کیانپارس اهواز افراد زیادی را به این سمت می‌کشاند تا از آن‌ها دیدن کنند. سیتی سنتر خلیج فارس، بوستان گل‌چهره، پارک لاله، پارک ساحلی، پل طبیعت و .. از جاهای دیدنی این محله محسوب می‌شوند. هر کدام از مکان‌های آن دارای ویژگی‌هایی است که آنرا دیدنی کرده است. در این منطقه و نزدیک به آن هتل‌های مختلفی قرار دارند که برای اقامت مکان مناسبی هستند.