برنامه پخش زنده فوتبال شبکه سه

برنامه پخش زنده فوتبال شبکه سه

یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی، پخش زنده بازی‌های فوتبال ایران و جهان است. شما می‌توانید از طریق این قاب، وارد زمین بازی شوید و 90 دقیقه پابه‌پای بازیکنان تیم محبوب‌تان، توپ را شوت کنید و در نهایت هم اگر شانس با شما و تیمتان یار باشد آن را وارد دروازه کنید و با تمام وجود خوشحال شوید.

شبکه سه که در میان عموم مردم، با عنوان شبکه جوان هم شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین شبکه های تلویزیونی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی است. این شبکه تقریبا مهم‌ترین و جداب‌ترین فوتبال‌های ایران و جهان را پوشش می‌دهد. بنابراین اگر منتظر پخش فوتبال مهمی مانند بازی‌های تیم اسنقلال و پرسپولیس و دیگر تیم‌های مطرح جهان هستید، بدون تعلل، کنترل تلویزیون را برداشته و شبکه سه را انتخاب کنید و یا در صورت عدم دسترسی به تلویزیون می‌توانید آن را از سایت فام مشاهده کنید.

در این‌جا می‌خواهیم، راهکارهای مشاهده پخش زنده فوتبال شبکه سه، به غیر از تماشای تلویزیون را بررسی کنیم.

پخش زنده شبکه 3 در سایت فام

برنامه پخش زنده فوتبال شبکه سه
برنامه پخش زنده فوتبال شبکه سه

در این روش، می‌توانید بدون نیاز به تلویزیون و فقط با در دست داشتن یک دستگاه الکترونیکی سیار مانند لپ‌تاپ، تبلت و یا گوشی موبایل هوشمند و یک خط اینترنت، به سایت فام به آدرس tv.fam.ir مراجعه کرده و از آن‌جا بین شبکه‌ها، شبکه سوم سیما را انتخاب کنید.

پس از وارد شدن به پخش زنده شبکه سوم سیما، در صورت پخش فوتبال می‌توانید، تلاش بازیکنان تیم محبوب‌تان را از طریق سایت فام مشاهده کنید و لحظات شادی را تجربه کنید. از این طریق، دیگر برای ایرانیان داخل و خارج ایران محدودیتی وجود نداشته و در هر کجای جهان که باشید، می‌توانید از پخش زنده فوتبال مورد نظرتان که از شبکه سوم سیما پخش می‌شود، لذت ببرید.

نصب نرم افزار سایت فام

گاهی اوقات افراد می‌خواهند سایت محبوبشان را همواره در دسترس داشته باشند و نیاز به کارهایی نظیر سرچ در گوگل و وارد کردن آدرس سایت در نوار بالای جستجوگر نداشته باشند. سایت فام از جمله سایت‌های محبوبی است که افراد دوست دارند، آن را در کنار خود داشته باشند. به همین منظور می‌توانید برنامه سایت فام را از کافه بازار به آدرس https://cafebazaar.ir/app/com.fam.app.fam مراجعه کنید و برنامه را دانلود کنید.

با نصب این برنامه، زمانی که به اینترنت وصل می‌شوید، می‌توانید پخش زنده فوتبال شبکه سوم سیما را در هر زمان و مکانی در دسترس داشته باشید و از تماشای بازی مورد علاقه خود، بدون تاخیر و قطعی حسابی غافلگیر شوید!

البته برای جذاب‌تر شدن مشاهده مسابقه فوتبال، بهتر است با قوانین و اصلاحات این بازی بیشتر آشنا شویم. به همین دلیل در این بخش از مقاله می‌خواهیم شما را با این قوانین بیشتر آشنا کنیم.

قوانین فوتبال

برنامه پخش زنده فوتبال شبکه سه
برنامه پخش زنده فوتبال شبکه سه

در این‌جا می‌خواهیم به قوانین 17 گانه فوتبال که در همه بازی‌های ایران و جهان باید رعایت می‌شود، اشاره کنیم.

  • سطح زمین فوتبال، باید با چمن طبیعی یا مصنوعی، به رنگ سبز پوشانده شود. ابعاد و اندازه استاندارد این زمین ورزشی نیز نباید بیشتر از 120 متر طول و 75 متر عرض باشد.
  • هر تیم بایستی با تعداد 11 بازیکن وارد زمین شود. از این تعداد 10 بازیکن در جریان بازی هستند و یک نفر نیز نقش دروازه‌بان را ایفا می‌کند.
  • محوطه جریمه، نباید از 40.3 متر بیشتر و عرض آن نیز نباید از 16.5 متر بیشتر باشد.
  • یک توپ فوتبال استاندارد باید کروی شکل، با محیط استاندارد 68 الی 70 سانتی‌متر، وزن استاندارد  410 گرم و 450 گرم و در محدوده فشار 0.6 تا 1.1 اتمسفر باشد.
  • زمان بازی فوتبال 90 دقیقه است که در دونیمه 45 دقیقه‌ای انجام می‌شود. شروع مجدد بازی معمولاً بعد از به ثمر رساندن گل، شروع نیمه دوم و یا حتی شروع وقت اضافه بازی است.
  • تجهیزات بازیکن شامل پیراهن با آستین، شورت ورزشی، کفش و محافظ ساق پا می‌باشد.
  • اگر توپ، زمان بازی، از حاشیه‌های زمین از خطوط طولی و یا عرضی عبور کرده و یا به سمت تماشاچیان پرتاب شود باید تیم حریف، مالکیت توپ را برعهده گیرد.
  • زمانی که کل توپ از روی خط دروازه عبور کند، گل برای تیم محاسبه می‌شود.
  • قانون آفساید یکی از چالش‌برانگیزترین قوانین فوتبال است. بنابراین اگر بازیکنی پشت آخرین دفاع حریف قرار گیرد و زمانی که در این موقعیت است، برایش توپی فرستاده شود، به ‌اصطلاح وی در آفساید می‌باشد. تشخیص آفساید بیشتر بر عهده کمک ‌داور است.
  • یک داور می‌تواند با توجه به نوع خطا و جدی بودن آن بازی را متوقف و با کارت های زرد و یا قرمز فرد خاطی را جریمه کند.
  • ضربه پنالتی، زمانی است که بازیکن حریف در محوطه جریمه مرتکب خطا شده و یا توپ را در این محوطه با دست لمس کند. در این حالت توپ روی نقطه پنالتی قرار می‌گیرد و فقط دروازه‌بان و پنالتی‌زن مجاز به ورود به این منطقه بوده و قادر به ضربه پس از سوت داور خواهد بود.
  • پرتاب توپ از حاشیه بیرون زمین توسط مالک توپ با دست را همان پرتاب اوت می‌گویند.
  • ضربه آزاد توسط یک بازیکن زده می‌شود و یک دیوار دفاعی از بازیکنان حریف در مقابل توپ در حدود فاصله 9 متری می‌ایستند و بقیه بازیکنان باید خارج از محل جریمه قرار گیرند و معمولا به دو نوع ضربه آزاد مستقیم و غیر مستقیم گفته می‌شود.

سخن آخر

فوتبال دوستان، علاقه زیادی به تماشای بازی تیم محبوب‌شان دارند، اما ممکن است، در مکان یا زمانی باشند که دسترسی به تلویزیون نداشته باشند. در چنین شرایطی، می‌توانید به سایت فام مراجعه کرده و از طریق این سایت به پخش زنده فوتبال شبکه سوم سیما دسترسی پیدا کنید. فام در تمامی لحظات شیرین زندگی، یار و همراه شماست.