پویانمایی سلام بر ابراهیم آماده پخش از قاب تلویزیون

پویانمایی سلام بر ابراهیم

پویانمایی سلام بر ابراهیم: نسخه سینمایی پویانمایی سلام بر ابراهیم در مرکز پویانمایی صبا آماده شد. انیمیشن سلام بر ابراهیم که به زندگی شهید ابراهیم هادی ملقب به علمدار کمیل پرداخته است، دارای کیفیت 4K  است و از جدیدترین ساخته های این مرکز پویانمایی به شمار می آید. در ادامه به معرفی کامل این انیمشن ملی خواهیم پرداخت.

درباره انیمیشن سلام بر ابراهیم  بیشتر بدانیم.

این انیمیشن برگرفته از زندگی نامه  شهید ابراهیم هادی است که در طول آن رشادت ها و سلحشوری های این شهید راه امام را روایت می کند تا در این راستا الگوی مناسبی برای کودکان و نوجوانان امروز و آینده سازان فردا گردد. محمد رحیم لیوانی ، رئیس مرکز پویانمایی صبا درباره این پویانمایی بیان کرد که در این جا ناگفته هایی از زندگی این شهید وجود دارد که هم اکنون در قاب تصویر به نمایش درآمده و به پویانمایی  سلام بر ابراهیم رنگ و بویی تازه داده است و با صحنه هایی جذاب برشی از زندگی دلاورمردی های رزمندگان دفاع مقدس را روایت می کند.

در واقع ساخت این انیمیشن بر اساس به تاکید مقام معظم رهبری درباره ادامه ساخت انیمیشن ‌هایی درباره شخصیت ‌های ملی و میهنی صورت گرفت و و به مدد الهی و تلاش دست اندرکاران، مرکز پویا نمایی صبا موفق شد تا اثری بسیار فاخر و ارزشمند را به وجود آورد. البته قبل از ساخت انیمیشن سلام بر ابراهیم، مجموعه صبا در حوزه تاریخ معاصر و دفاع مقدس انیمیشن های زیادی را برای نمایش در قاب سینما و تلویزیون ساخته است اما ساخته سلام بر ابراهیم از تازه ترین آثار این مجموعه پویانمایی به شمار می آید.

پویانمایی سلام بر ابراهیم
پویانمایی سلام بر ابراهیم

فصل های انیمیشن سلام بر ابراهیم :

به گفته اسدالله دیانتی تهیه کننده این پویانمایی، می توان انیمیشن سلام بر ابراهیم را به چهار فصل تقسیم کرد.

  • فصل اول مربوط به سن کودکی تا نوجوانی این شهید بزرگوار می باشد.
  • فصل دوم نوجوانی تا انقلاب و تحولاتی که از نظر شخصیتی برای شهید ابراهیم پیش آمده است را روایت می کند.
  • فصل سوم هم مربوط به وقایع انقلاب می باشد که در جبهه غرب برای وی رخ داده است.
  • و درنهایت از انتهای فصل سوم تا پایان فصل آخر هم، رویدادهایی که در جبهه جنوب و کانال کمیل اتفاق افتاده، در قاب تصویر به نمایش گذاشته می شود.

اسماعیل یوسفی کارگردان این پویانمایی هم درباره روند تولید این مجموعه توضیح داد که تمام بخش های تولید این محصول سینمایی در داخل کشور انجام شده است و قرار است که با کیفیت 4K پخش شود. لازم به ذکر است پویانمایی سلام بر ابراهیم در دو قالب مجموعه تلویزیونی و سینمایی آماده پخش می باشد. به این صورت که این پویانمایی سه بعدی در ۱۰۰ قسمت مهمان شبکه های صدا و سیما می شود و از دل این مجموعه نخستین پویانمایی با کیفیت 4K  سینمایی هم تولید شده است.

نگاهی به زندگینامه شهید ابراهیم هادی  

ابراهیم هادی ملقب به علمدار کمیل در ۱ اردیبهشت ۱۳۳۶ در در محله شهید سعیدی حوالی میدان خراسان به دنیا آمد. وی در یک خانواده هشت نفره بزرگ شد و فرزند چهارم از 6 فرزند خانواده بود. از همان دوران کودکی هم احترام به پدر و مادر را سرلوحه کار خود قرار داد و همین امر باعث شده بود تا یکی از محبوب ترین فرزندان خانواده در نزد پدر خود باشد. پدری که توانسته بود با شغل بقالی، مرد بزرگی چون شهید ابراهیم هادی را به جامعه مسلمان ایرانی تقدیم کند. البته در سن نوجوانی پدر ابراهیم فوت کرد و از آنجا بود که بخشی از مسئولیت خانواده بر دوش وی گذاشته شد.

پویانمایی سلام بر ابراهیم
پویانمایی سلام بر ابراهیم

وی  دوران دبستان خود  را در  مدرسه طالقانی گذراند و دوره دبیرستان را هم در مدارس ابوریحان و کریم‌خان به تحصیل مشغول بود و  در سال 13۵۵ موفق به کسب دیپلم ادبی گردید. البته دوران نوجوانی او صرفا به درس خواندن خاتمه نیافت و از همان سال‌های پایانی دبیرستان، مطالعات غیر درسی خود را شروع کرد و با حضور در هیئت جوانان وحدت اسلامی و همراهی و شاگردی استادی نظیر مرحوم علامه  محمدتقی جعفری  توانست رشد معنوی و شخصیتی بسیار بالایی را کسب نماید.

حضور در جبهه

در زندگی این شهید مفقود، شاهد شجاعت های بیشماری در دوران پیروزی انقلاب هستیم. وی هم زمان با تحصیل علم در بازار تهران کار می کرد و بعد از انقلاب  هم فعالیت های خود را در سازمان تربیت بدنی و پس از آن در آموزش پرورش ادامه داد. وی معلمی فداکار بود که به ورزش علاقه زیادی داشت و در ورزش های نظیر پهلوانی، کشتی و والیبال بی نظیر بود. رشادت های او در جبهه نبرد با دشمن از ارتفاعات سر به فلک کشیده بازی دراز  و  گیلانغرب  تا دشت های سوزان جنوب قابل توصیف نبود و در هیچ میدانی هرگز پا پس نکشید و مردانه ایستاد.

شهید ابراهیم هادی، پیکرهای مطهر شهدا در ارتفاعات بازی دراز بر شانه های خود قرار می داد  و به عقب جبهه می رساند و به خانواده هایشان انتقال می داد. شهید ابراهیم هادی در عملیات والفجر مقدماتی همراه با بچه های گردان کمیل و حنظله در کانال های فکه ، پنج روز مقاومت کرد و سرانجام در ۲۲ بهمن سال ۶۱ پس از فرستادن بچه های باقی مانده به عقب، تنهای تنها به شهادت رسید و کسی دیگر او را ندید. وی همیشه از خدا تقاضا داشتتا همانند دیگر یارانش گمنام شود و سرانجام به مقام شهید گمنام نائل شد.انتشار کتاب سلام بر ابراهیم با استقبال چشمگیر علاقه مندان کتاب مواجه شده و این اثر از پرفروش ترین کتاب های حوزه دفاع مقدس به شمار می آید.