پخش سریال هندی اختلاس 1992 از شبکه 5 سیما

پخش سریال هندی اختلاس 1992

پخش سریال هندی اختلاس 1992 : علاقه به سریال های هندی، همواره در میان عموم مردم و تمام  گروه های سنی، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل پخش زنده شبکه 5 سیما این بار اقدام به پخش سریال جدیدی به نام اختلاس 1992 نموده است و بالاخره بعد از سال ها پای سریال های هندی را به تلویزیون باز کرد. سریال اختلاس 1992 بر اساس یک داستان واقعی شکل گرفته است و نگاهی به موضوع روز جامعه با محوریت بورس و اختلاس های بزرگ انداخته است، به همین دلیل این سریال 10 قسمتی توانست در میان مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار گردد و طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد. در این مقاله اطلاعاتی در خصوص این سریال را در اختیار علاقه مندان به سریال های هندی قرار می دهیم و درباره داستان سریال و عوامل آن صحبت خواهیم کرد. هم چنین بیوگرافی برخی از بازیگران سریال اختلاس 1992 را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

درباره سریال اختلاس 1992 بیشتر بدانیم.

این سریال به کارگردانی هانسل مهتا، در سال 2020 در کشور هند تولید شد. سریال اختلاس 1992 در ژانر اقتصادی، جنایی و خانوادگی است و از دیدگاه سایت IMDB، در میان سریال های برتر هندی، رتبه هجدهم را از آن خود کرده است. این سریال در 10 قسمت ساخته شده است و داستان سریال بر اساس اتفاقات واقعی است.  هانسال مهتا کارگردان هندی تبار در سال 1967 متولد شد و در حوزه کارگردان فیلم، تهیه ‌کننده فیلم و فیلم‌ نامه‌ نویس فعالیت داشت و فعالیت خود را از 1993 میلادی شروع کرد و تا کنون هم ادامه دارد. وی برنده جایزه ملی فیلم بهترین کارگردانی شده ‌است.

پخش سریال هندی اختلاس 1992
پخش سریال هندی اختلاس 1992

داستان سریال اختلاس 1992

داستان این سریال، بر اساس یک اتفاق واقعی در دهه 1980 و 90 میلادی است و در واقع  موضوع اصلی این سریال، مربوط به ظهور و سقوط بازار بورس توسط  هارشاد مهتا  را روایت می‌ کند. هارشاد مهتا، یکی از دلالان سهام در بمبئی است که تا آن زمان پشت بزرگ ترین کلاهبرداری مالی هند قرار گرفته است،هارشاد مهتا یک فروشنده معمولی گجراتی است که به همراه پدر و مادر، همسرش جیوتی و برادر اشوین در یک آپارتمان یک اتاقه تنگ در حومه غاتکوپار تحت تسلط گجراتی بمبئی زندگی می  کند.او تحصیلات اولیه خود را در مدرسه دولتی جانتا، کمپ ۲ بیهلای انجام داد. مهتا که از علاقه‌ مندان به کریکت بود، در مدرسه دستاورد خاصی نشان نداد و پس از تحصیلات برای ادامه تحصیل و یافتن کار به بمبئی آمد. مهتا کارشناسی بازرگانی خود را در سال ۱۹۷۶ از کالج لالا لاجپاترائی، بمبئی به اتمام رساند و برای هشت سال بعد از فارغ ‌التحصیلی در چندین شغل مشغول به فعالیت گردید.

وی پس از امتحان کردن شغل های مختلف و عجیب و غریب، نهایتا به بورس اوراق بهادار بمبئی وارد می شود و برای ارتقا شغل خود، یک شرکت مشاوره راه اندازی می کند. هارشاد مهتا، پس از وارد شدن به بورس از خلاهای موجود در سیستم بازار بهره برداری کرده و با رشوه دادن به مقامات مختلف کشوری، در مدت زمان کوتاه ثروت بسیار زیادی را به دست می آورد.در حقیقت طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، یکی از روزنامه نگاران مطرح بمبئی، به نام سوچتا دلال، راهنمایی هایی از یک کارمند بانک  دریافت کرده و مدارکی را به دست می آورد که مهتا در کلاهبرداری از بانک دولتی هند، دست داشته است.

پخش سریال هندی اختلاس 1992
پخش سریال هندی اختلاس 1992

آشنایی با عوامل سریال اختلاس 1992

برای ساخت و تولید سریال اختلاس 1992 عوامل بسیار زیادی فعالیت داشته اند، که در ادامه به معرفی بازیگران سریال و بیوگرافی نقش های اصلی آن می پردازیم.در این سریال بازیگران مختلفی نظیر پراتیک گاندی در نقش هارشاد مهتا، شریا دانوانتاری در نقش سوشتا دیلو، ساتیش کایشیگ در نقش مانو موندرا، راجات کاپور در نقش کی مداوین، همنت کهیر در نقش اشوین مهتا، شاداب خان در نقش اجی کدیا، انجالی باروت در نقش جایاتی مهتا، میتایلش شاتورویدی در نقش رام جثمالانی، بریندا تریویدی نایاک در نقش دیپیکا مهتا، جی اوپادیای و آنانت ماهادوان به هنرمندی پرداخته ‌اند.

پراتیک گاندی

پراتیک گاندی از بازیگزان تئاتر، سینما و تلویزیون کشور هند است که در سال 1980 ذر سورات هند متولد شد. از عمده فعالیت های این بازیگر نام آشنا، بازی در سمت اشتباه راجو (۲۰۱۶)  و بازی در اختلاس ۱۹۹۲ : داستان هارشاد مهتا بود که در واقع به واسطه این سریال موفق شد.وی از پدر و مادری معلم زاده شد و در سورات به هنر نمایش تئاتر پرداخت. پراتیک گاندی در یک خانواده چهار نفره همراه با بردار کوچکتر خود به نام پونیت گاندی بزرگ شد. تحصیلات دانشگاهی وی در رشته مهندسی صنایع بود و مدرک خود را از دانشگاه ماهاراشترا دریافت کرد. بعد از اخذ مدرک دانشگاهی هم زمان در یک شرکت فنی مهندسی و بازی در تئاتر مشغول به فعالیت شد. این هنرمند با شورای ملی بهره وری در ساتارا، پونا فعالیت نمود و پس از آن برای یک شرکت چند ملیتی در بمبئی فعالیت نمود. وی در سال 2009 با بهامینی اوزا که از هنرپیشگان تلویزیون و تئاتر هندی تبار بود، ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک دختر به اسم میریا می باشد، که در سال ۲۰۱۴ متولد شده است.

پخش سریال هندی اختلاس 1992
پخش سریال هندی اختلاس 1992

انجالی باروت

وی بازیگر سینما و تئاتر هند در تاریخ ششم دسامبر به دنیا آمد و با بازی در اختلاس ۱۹۹۲ : داستان هرشاد مهتا به شهرت رسید. درباره زندگی شخصی وی باید گفت که در سال 2021 با وبا گورو ارورا ازدواج کرد.

شریا دهانوانتاری

شریا دهانوانتاری، بازیگر و کارگردان هندی و فارغ التحصیل در مهندسی الکترونیک و ارتباطات در 29 اوت 1988 در حیدرآباد متولد شد. وی از پدری هندی زبان و مادری تلوگو زبان بود و در دو ماهگی با نقل مکان به دبی، در خاورمیانه و دهلی بزرگ شد.

پخش سریال هندی اختلاس 1992
پخش سریال هندی اختلاس 1992

زمان پخش سریال اختلاس 1992 چه ساعتی است؟

پخش سریال اختلاس 1992، از شنبه 5 شهریور ماه 1401 از پخش زنده شبکه 5 آغاز شد و در 10 قسمت 45 دقیقه ای پخش گردید. زمان پخش این مجموعه تلویزیونی از شنبه تا جمعه هر شب ساعت ۱۹ است و تکرار آن همان شب ساعت ۲۳ و روز بعد ساعت ۱۱ می باشد.