برنامه با حسین حرف بزن

برنامه با حسین حرف بزن

برنامه با حسین حرف بزن : با شروع ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین (ع)، برنامه جذاب و پرمخاطب با حسین حرف برن از پخش زنده شبکه نسیم پخش می شود. در واقع این برنامه چندین سال متوالی است که بر روی آنتن این شبکه می رود و به دلیل ایجاد حس و حالی متفاوت در افراد توانسته یکی از برنامه های پربازدید در ایام ماه محرم به شمار آید. سری جدید این مجموعه، هم زمان با شروع ماه محرم از تاریخ 7 مرداد 1401 مهمان خانه های ما شده و به گونه ای متفاوت، احساس درونی افراد را نسبت به امام حسین (ع) و واقعه کربلا درگیر خواهد کرد. به همین منظور در ادامه به معرفی این برنامه می پردازیم و بخش هایی از سخنان حنیف طاهری مداح اهل بیت ( از مهمانان برنامه) را درباره امام حسین و یارانش، بیان خواهیم کرد.

درباره برنامه باحسین حرف بزن بیشتر بدانیم

در حقیقت برنامه با حسین حرف بزن به تهیه کنندگی محمد امین پرواس، یک برنامه گفت و گو محور است که بدون حضور مجری با مهمانان برنامه که از اقشار مختلف جامعه در هر صنف و شغلی انتخاب می شوند، برای هشتمین سال متوالی از طریق پخش زنده شبکه نسیم پخش می گردد. البته ایده اصلی این برنامه از احسان عمرانی و جواد شکوری از مدیران و مسئولان فیلیمو و آپارات شکل گرفت و سرانجام نخستین فصل  برنامه تلویزیونی با حسین حرف بزن  سال ۱۳۹۴ روی آنتن رفت  و توانست طی این سال ها بدون هیچ گونه کمک مالی و اسپانسر، مردم را به خود جذب نماید و از آن زمان، تا کنون فصل های مختلف این برنامه با محوریت دعوت از اقشار مختلف برای عرض ارادت به ساحت بزرگ امام حسین(ع) پخش می‌ شود.

یک گپ عاشقانه بین امام و معشوق

درباره این برنامه باید گفت که روضه نیست بلکه یک گپ عاشقانه بین امام و معشوق است و جنس گفتگویی که با مهمان برنامه داریم گفتگویی آرام و نشئت گرفته از حرف دل است و در واقع مهمانان، کاملا عاشقانه و به دور از مسئولیت و سمتشان با امام حسین (ع) حرف می زنند.فصل جدید این برنامه دارای 25 قسمت می باشد که با همکاری سازمان هنری رسانه ای اوج و شبکه نسیم تولید شده است و اما روند برنامه این گونه است که در هر قسمت میزبان چند تن از اقشار مختلف نظیر  چهره های هنری، مداحان، ورزشکاران و دیگر افراد جامعه هستیم که بی واسطه و بدون حضور مجری، با سید الشهدا سخن می گویند.دکوراسیون برنامه حس و حالی متفاوت را به مهمانان انتقال می دهد و مهمانان به صورت خالصانه بر روی یک صندلی که در اطراف آن پر از نامه های دربسته است، می نشینند و در انتهای برنامه هم یکی از نامه ها را که حرف دل مردم به امام حسین است، برای بینندگان می خوانند. در برنامه با حسین حرف بزن، سوالات متفاوتی در خصوص امام حسین و احساس درونی آن ها نسبت به این امام بزرگوار پرسیده می شود و افراد از احساس و اعتقاد خود به این امام مهربانی می گویند.

برنامه با حسین حرف بزن
برنامه با حسین حرف بزن

بخش هایی از صحبت های حنیف طاهری در برنامه

حنیف طاهری  ذاکر اهل  بیت با حال و هوایی متفاوت در این برنامه با امام حسین (ع) حرف می زند که در ادامه بخش هایی از این گفتگو را بیان خواهیم کرد. این ذاکر اهل بیت از مردم می خواهد اگر با امام حسین فاصله گرفته اید، همین  الان به سویش برگردید و مطمئن باشید که امام حسین با آغوشی باز از محبانش استقبال خواهد کرد. وی حال و اوضاع جامعه را به دلیل فاصله گرفتن افراد از امام حسین دانست و اعتقاد داشت که هر چه فاصله بیشتر شود، حال افراد بدتر شده و بر روی رفتار انسان ها هم تاثیرات بدی خواهد گذاشت. همواره به یاد داشته باشیم که امام حسین در گودال قتلگاه همواره خدا را صدا می کرد و می گفت یا غیاث المستغیصین. اگر این درس را از امام حسین بگیریم، در زندگی جلو می افتیم و در واقع هر جا برای اداره خودمان از  امام حسین و اهل بیت متوسل دور شدیم، حالمان بد شده است.وی  دوست دارد از امام حسین بشنود که ما رفاقت تو را قبول کرده ایم.

حنیف طاهری طبق روال برنامه، یک نامه را انتخاب کرد که در آن نوشته بود، حسینی ماندن پهلوان میدان می خواهد و در ادامه خواندن این نامه گفت که عبدلله بن الحسن پهلوان واقعی بود، چرا که بدون شمشیر، نیزه و با دست خالی وارد میدان جنگ شد. باری روی دوشش بود که روی دوش هیچ کدام از یاران امام حسین نبود.امام حسین از دیدگاه حنیف طاهری این گونه است که هر وقت از این امام بزرگوار فاصله گرفته، امام حسین او را به حال خود رها نکرده و هوایش را داشته است.

حسینی ماندن پهلوان میدان می خواهد

وی اعتقاد دارد که هر کس ادعای نوکری امام حسین را دارد، به صورت لفظی است و حضرت ابا الفضل بعد از خودش درب خانه نوکری عملی امام حسین (ع) را قفل کرد و هیچ کس بعد از حضرت ابا الفضل نمی تواند ادعا کند که نوکری عملی این امام بزرگوار را انجام می دهد، اما اگر انسان ها درباره همین ادعای لفظی اش هم، فکر کنند، می بینند که فرسنگ ها با امام حسین (ع) فاصله دارند.حنیف طاهری در رابطه با امام حسین بیشتر از همه از این که این امام بزرگوار در قیامت نگاهی به کارنامه اعمالش بیندازد و از او درباره علت کارهایش در دنیا سوال بپرسد، شرمسار است.

امام حسین در ماجرای حضرت حر

البته این روایت را به گفته های خود اضافه کرد که امام حسین در ماجرای حضرت حر، تکلیف تمام شرمندگان را مشخص کردند. در میدان جنگ امام صورتشان را فقط بر روی سه تن از افراد کشته شده در میدان جنگ، قرار داد و این سه تن عبارتند علی اکبر، غلام سیاه امام حسین و حر که از شرمنده های درگاه امام بود.امام حسین وقتی که حر کشته شد، بالای سر وی رفت، سرش را بر دامن گرفت و صورتش را بر صورت او قرار داد و گفتند همین کار را که با علی اکبر کردم با تو هم می کنم و در واقع امام حسین با این رفتارش در توجیه را بر روی مردم بست و گفت هر که هستی بیا، قبولت می کنم، از طرف من در باز هست، تو در را نبند. حنیف طاهری درباره جنس غم امام حسین می گوید که طبق دستور ائمه باید مردم همه داغ ها را رها کنند و هر جا مصیبتی بر آن ها وارد شد، برای امام حسین گریه کنند.

زمان پخش برنامه با حسین حرف بزن

برنامه با حسین حرف بزن به مناسب ایام ماه محرم هر هر شب ساعت ۲۳ از پخش زنده شبکه نسیم پخش می ‌شود و بازپخش آن را در ساعت‌ های ۲ بامداد، ۷ صبح، ۱۲:۳۰ و ۱۷ در جدول پخش خود قرار داده است.