اطلاعاتی درباره بازی ایران و ولز در جام جهانی 2022

بازی ایران و ولز در جام جهانی 2022

اطلاعاتی درباره بازی ایران و ولز در جام جهانی 2022 : این روزها تب و تاب شروع بازی‌ های جام جهانی 2022 در میان مردم دیده می شود،  حتی کسانی که علاقه مند به فوتبال نیستند هم، این بازی ها را دنبال می کنند، علی الخصوص اگر این بازی متعلق به تیم کشور عزیزمان ایران باشد. ایران برای صعود به مرحله بعد از سری مسابقات جام جهانی باید سه بازی مهم با تیم های انگلیس، ولز و آمریکا انجام دهد. طبق جدول زمان بندی شده، دومین بازی ایران که مقابل ولز است، در روز جمعه، 4 آذر (25 نوامبر)، ساعت 13:30 دقیقه به وقت ایران برگزار می ‌شود. بازی ایران ولز در ورزشگاه احمد بن علی واقع در شهر الریان برگزار می شود. جالب است بدانید که این ورزشگاه،  تنها استادیوم از شهر الریان است که میزبانی بازی ‌های جام جهانی قطر را برعهده دارد. این ورزشگاه 40.000 نفر ظرفیت دارد و میزبان بازی ‌های حذفی یک هشتم نیز خواهد بود.

برای تماشای پخش زنده بازی ایران و ولز جام جهانی 2022 بر روی لینک زیر کلیک کنید.

پخش زنده فوتبال

پخش زنده فوتبال

همان طور که می دانیم این بازی از اهمیت ویژه ای برخودار می باشد و اگر بازیکنان ما تمام مهارت و توان خود را  در زمین بازی ارائه  دهند، با پیروزی و کسب امتیاز این رقابت فاصله چندانی نخواهند داشت. در همین راستا سایت fam.ir برای علاقه مندان به این رقابت ها که در زمان پخش این بازی به تلویزیون دسترسی ندارند، امکان مشاهده آنلاین بازی ایران – ولز در سری رقابت های جام جهانی 2022 را از پخش زنده شبکه سوم سیما فراهم نموده است و بدین طریق می توانید در هر کجا که هستید این بازی مهم را مشاهده کنید.

نگاهی گذرا بر وضعیت تیم ولز از گذشته تا کنون

ولز با جمعیت حدود 3.5 میلوین نفر یکی از کشورهای بریتانیای سابق بوده و از طرف شرق هم با انگلستان هم مرز است. فدراسیون فوتبال ولز در اواخر قرن نوزدهم میلادی، یعنی در سال 1876 تأسیس شد که البته اولین حضور تیم ملی ولز به جام جهانی سوئد در سال 1958 برمی گردد. در جام جهانی سال 1958 شانس با تیم ولز یار بود و این تیم موفق شد به جمع هشت تیم برتر جهان برسد و سرانجام در مرحله گروهی بالاتر، مقابل مجارستان و مکزیک قرار گرفت، اما در دور یک‌ چهارم نهایی مغلوب برزیل شد. پس از آن فوتبال ولز در تورنمنتی جهانی حاضر نشد و تنها در رده باشگاهی و با نام ستارگانش چون یان راش و رایان گیگز، در یادها باقی ماند. سرانجام تیم ملی ولز پس از سال ها دوری از مسابقات بین‌ المللی موفق شد تا در سال 2016 دوباره وارد میدان رقابت ها شود. تیم ملی ولز که لقب اژدها را به خود داده بود،  موفق شد تا  در آن دوره از مسابقات نتایج بسیار شگفت انگیزی را به دست آورد.

به طوری که صدر نشینی گروه B را از آن خود کرد و در این گروه بالاتر از تیم قدرتمند انگلیس قرار گرفت. البته این پایان درخشش آن ها نبود، چرا که تیم اژدها بر ایرلند شمالی و بلژیک غلبه یافتند و علاقه ‌مندان به فوتبال را شگفت ‌زده کردند، اما در مسابقات دور نیمه ‌نهایی تسلیم پرتغال شدند.ولز در یورو 2020 نیز با ایتالیا، ترکیه و سوئیس هم گروه شد که به رده دوم گروه دست یافت، اما در یک‌ هشتم نهایی با نتیجه 4 بر صفر مغلوب دانمارک شد و از دور رقابت ها حذف گردید. این تیم در دور انتخابی جام جهانی 2022 پایین ‌تر از بلژیک قرار گرفت و راهی پلی ‌آف شد. ولز با غلبه بر اتریش به بازی پایانی رسید و با غلبه بر اوکراین، بلیت سفر به قطر را قطعی کرد و به دوری 64 ساله فوتبال ولز از جام جهانی خاتمه داد. جالب است بدانید،  در حال حاضر تیم ملی ولز با ستارگانی چون گرت بیل، آرون رمزی، اتان آمپادو و دنیل جیمز، یکی از بهترین نسل‌ های تاریخ فوتبال خود را در اختیار دارد و به این ترتیب در رتبه هجدهم رده‌ بندی جهانی فوتبال قرار گرفته است. بنابراین به جرات می توان گفت، ولزی ‌ها پس از 64 سال غیبت در جام جهانی، به دنبال اثبات توانایی‌ های خود در معتبرترین تورنمنت فوتبال جهان خواهند بود و با تمام قدرت در مقابل تیم های حریف ایستادگی خواهند کرد.

بررسی بازیکنان بازی ایران و ولز در جام جهانی 2022

تیم ملی ولز با هدایت سرمربی ‌اش، رابرت پیج، قدم به میدان رقابت های جام جهانی 2022 می گذارد. طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، فهرست بازیکنان ولز از گارد قدیمی شامل گرت بیل و آرون رمزی و چند ستاره کهنه‌‌ کار دیگر در کنار بازیکنان جوانی تشکیل می ‌شود که باید در گروه B با ایران، انگلیس و آمریکا دیدار کنند. مراسم معرفی فهرست نهایی ولز در شهر تایلرزتاون این کشور انجام شد. ولزی‌ ها  به مناسبت اولین جام جهانی‌ شان بعد از شصت و چهار سال مراسم ویژه ‌ای تدارک دیده بودند. از جمله غایبان مهم فهرست ولز می‌توان به تایلر رابرتز اشاره کرد که اخیرا مصدوم شد. اما اسامی بازیکنانی چون رابی ماتوندو، ویل والکز و جو آلن که ممکن بود به دلیل مصدومیت حضور نداشته باشند، در این فهرست دیده می شود. فهرست اسامی بازیکنان تیم ملی ولز برای جام جهانی 2022  به شرح زیر است.

دروازه ‌بان‌ ها: وین هنسی، دنی وارد، آدام دیویس

مدافعان: بن دیویس، بن کابانگو، تام لاکیر، جو رودون، کریس مفام، اتان آمپادو، کریس گانتر، نکو ویلیامز، کانتر رابرتز

هافبک ‌ها: سوربا توماس، جو آلن، متیو اسمیت، دیلن لویت، هری ویلسون، جو مورل، جانی ویلیامز، آرون رمزی، روبین کالویل

مهاجمان: گرت بیل، کیفر مور، مارک هریس، برنان جانسون، دن جیمز

این فهرست از اسامی بازیکنان، نشان می دهد که تیم ولز از ترکیب بازیکنان بسیار خوب و سرشناسی استفاده کرده است، بنابراین ایران بهتر است قبل از این بازی، حرکات و نقش هر یک از بازیکنان تیم ولز را به خوبی بشناسد تا در زمان بازی غافلگیر نشده و بتواند از نقطه ضعف های تیم حریف برای خود فرصت های مناسبی ایجاد کند.

زمان پخش بازی ایران و ولز چه ساعتی است؟    

پخش زنده بازی ایران و ولز جام جهانی 2022  نیز ساعت 13:30 به وقت ایران است.  پخش زنده این بازی جذاب را می‌ توانید روز جمعه از طریق سایت پرمخاطب fam.ir  از پخش زنده شبکه 3 سیما دنبال کنید.