درباره برنامه های شبکه ورزش بیشتر بدانیم

درباره شبکه ورزش

درباره برنامه های شبکه ورزش بیشتر بدانیم : در حقیقت شبکه ورزش یکی از شبکه های پرطرفدار و پرمخاطب کشور است. پخش آزمایشی آن از اول فروردین ماه سال 1391 آغاز گردید و در تاریخ 28 تیر 1394 به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

مخاطبین این شبکه تمام رده های سنی و به خصوص جوانان  هستند و هدف آن علاقه مند سازی اقشار مختلف جامعه به ورزش و اطلاع رسانی درباره آخرین رویدادهای ورزشی در ایران و جهان می باشد.

بنابراین برنامه های این شبکه را با توجه به نیاز و علاقه مندی مخاطبینش می توان به صورت زیر و در چندین بخش مختلف تقسیم بندی نمود.

  • برنامه های گفت و گو محور که به نقد و بررسی مسابقات ورزشی و رویدادهای مهم ورزشی ایران و جهان می پردازد.
  • برنامه های آموزشی در خصوص رشته های مختلف ورزشی
  • پخش زنده مسابقات ورزشی جهان
  • برنامه های مستند در خصوص رشته های مختلف ورزشی
  • برنامه های سرگرم کننده و مهیج

به منظور آشنایی هر چه بیشتر با این شبکه، به معرفی برخی از برنامه های پرمخاطب آن می پردازیم.

درباره برنامه های شبکه ورزش بیشتر بدانیم
درباره برنامه های شبکه ورزش بیشتر بدانیم

برنامه های گفتگو محور رویدادها و مسابقات ورزشی

در این نوع برنامه ها به کمک کارشناسان حرفه ای و کارآزموده به نقد و بررسی مسابقات و رویدادهای مهم ورزشی ایران و جهان می پردازند. در ادامه به بررسی برنامه های گفتگو محور شبکه ورزش خواهیم پرداخت.

فوتبال 120

این برنامه زنده تلویزیونی به تهیه کنندگی عادل فردوسی پور و اجرای حمید محمدی به نقد و بررسی فوتبال های اروپا می پردازد و خلاصه ‌ای از بازی‌ لیگ‌ های معتبر اروپایی را در ایام برگزاری مسابقات باشگاهی و ملی مهم درجهان پخش می ‌کند.

این برنامه از 16  فروردین 1392 در حال پخش می باشد و تا کنون 10 فصل آن، از طریق شبکه ورزش بر روی آنتن رفته است. در حال حاضر هم برنامه 120 فوتبال  در ساعت ۲۳:۰۰ هر پنجشنبه پخش شده و در روز‌های جمعه و شنبه بازپخش آن را می توان مشاهده کرد.

مثبت ورزش

برنامه مثبت ورزش به تهیه کنندگی حنظله اکبرزاده مدت زمان کوتاهی است که بر روی آنتن شبکه ورزش رفته است و در میان علاقه مندان به ورزش مورد استقبال قرار گرفته است.

در این برنامه رویدادهای مهم ورزشی به صورت زنده پوشش داده می شود و به ارتباط زنده تصویری با ورزشکاران و کارشناسان حرفه ای می پردازد.

فوتبال یک

برنامه زنده فوتبال یک به تهیه کنندگی مجتبی پوربخش در ایام برگزاری مسابقات فوتبال لیگ یک از شبکه ورزش سیما پخش می شود. در حقیقت این برنامه به صورت تخصصی به بررسی رویدادها و حواشی جذاب لیگ یک، کارشناسی داوری ها و تجزیه و تحلیل رقابت ها می پردازد. برنامه فوتبال یک از 20 مرداد 1396 فعالیت خود را از طریق شبکه ورزش شروع کرد و در حال حاضر  هم هر هفته پنج شنبه در ساعت 13:30 روی آنتن همین شبکه می رود.

درباره برنامه های شبکه ورزش بیشتر بدانیم
درباره برنامه های شبکه ورزش بیشتر بدانیم

لذت فوتبال

لذت فوتبال یک برنامه زنده تلویزیونی با با اجرای رسول مجیدی و تهیه‌ کنندگی آرش موسایی است که به پخش و تحلیل و بررسی فوتبال‌ های خارجی از شبکه ورزش می‌ پردازد.

این برنامه هر روز، ۱ ساعت تا ۳۰ دقیقه قبل از شروع بازی‌ های فوتبال تا پاسی از شب به روی آنتن شبکه ورزش می‌ رود و علاوه ‌بر پخش مستقیم رقابت ‌های فوتبال، به پخش اخبار، حواشی و نشست ‌های خبری این دیدارها می ‌پردازد.

برنامه لذت فوتبال از تاریخ 1 دی 1397 بر روی آنتن شبکه ورزش رفت و به دلیل بررسی روزنامه ‌های ورزشی روز جهان، پخش کنفرانس‌ های خبری سرمربیان و بازیکنان، برقراری ارتباط با کانون ‌های هواداری فعال باشگاه‌ های اروپایی در داخل کشور، ارتباط با کارشناسان و بازیکنان خارجی نام آشنا موفق شد تا مخاطبان زیادی را به خود جذب نماید.

شب های فوتبالی

شب‌ های فوتبالی یک برنامه زنده تلویزیونی به تهیه‌ کنندگی آرش موسایی و اجرای مهدی توتونچی است و بعد از برگزاری هر هفته لیگ برتر فوتبال ایران و در شب های برگزاری بازی های لیگ برتر فوتبال، جام حذفی و در مجموع رقابت های مهم فوتبال ملی از شبکه ورزش پخش می ‌شود.

درباره برنامه های شبکه ورزش بیشتر بدانیم
درباره برنامه های شبکه ورزش بیشتر بدانیم

اولین قسمت برنامه در ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ و به مدت 120 الی 140 دقیقه بر روی آنتن شبکه ورزش رفت و از آن تاریخ تا به امروز به بحث و بررسی دیدارهای فوتبال روز می پردازد و نتایج بازی ها و موضوعات مختلف را از نگاه کارشناسان، مربیان و نویسندگان ورزشی مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

در واقع برنامه شب های فوتبالی زمینه ای را فراهم می کند تا مخاطبان فوتبال در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند گزیده بازی های لیگ برتر را به همراه کارشناسی فنی و داوری، همراه با حضور کارشناسان مجرب از شبکه تخصصی ورزش تماشا کنند.

ویدئو چک

ویدئو چک یک برنامه تلویزیونی طنز محور به تهیه کنندگی مجتبی آذری و اجرای عبدالله روا است.

این برنامه که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است، سعی دارد تا با نگاهی طنز گونه به مسائل روز ورزش ایران می پردازد.

اولین قسمت این برنامه ۱۴ دی ماه ۱۳۹۶ به روی آنتن شبکه ورزش رفت و در حال حاضر هم قسمت های 30 دقیقه ای آن، پنج شنبه ها ساعت 22:25 از طریق این شبکه پخش می شود و بازپخش آن جمعه ‌ها ساعت ۱۱:۴۰ و دوشنبه ‌ها ساعت ۲۱:۳۰ است.

برنامه های آموزشی

شبکه ورزش نه تنها مخاطبین خود را از آخرین اخبار ورزشی ایران و جهان آگاه می کند، بلکه آن ها را با رشته های مختلف ورزشی  آشنا کرده و به  منظور آشنایی هرچه بیشتر آموزش های مقدماتی را در اختیار آن ها قرار می دهد.

در این بخش به معرفی برخی از برنامه های آموزشی این شبکه می پردازیم.

آموزش ورزش

در این برنامه ورزش های مختلف نظیر کوهنوردی، اسکیت برد و غیره را طی چند جلسه متوالی و در مدت زمانی کوتاه به مخاطبین خود و علاقه مند به ورزش آموزش می دهد. در واقع این برنامه می تواند پیش زمینه ای برای شروع یک ورزش جدید و مهیج باشد.

آموزش فوتبال

این برنامه به آموزش برخی از تکنیک های فوتبالی پرداخته و علاقه مندان به این رشته ورزشی می توانند با دیدن آموزش فوتبال آگاهی بیشتری به دست آورند.

باشگاه

باشگاه با اجرای مصطفی امامی یک برنامه آموزشی است که در راستای آموزش ورزش های ارزان در منزل تولید شده است تا افراد را برای رسیدن به تناسب اندام کمک نماید.

این برنامه با هدف تمرکز بر روی سبک زندگی، ورزش ارزان و تغذیه سالم بوده و قصد دارد به افرادی که از عدم تحرک، پرخوری و اضافه وزن رنج می‌ برند و از حضور در باشگاه‌ ها و محیط‌ های ورزشی اجتناب می‌ کنند، کمک کند و راه حل‌ هایی برای تمرین در منزل را به آن‌ ها پیشنهاد دهد.

برنامه باشگاه هر روز ساعت 11:15 از شبکه ورزش سیما پخش می شود و  بخش های مختلف آن شامل دعوت و گفتگو با ورزشکاران، انجام الگوهای تمرین در منزل، ارائه‌ مشاوره تغذیه و سلامت و برگزاری مسابقه بین بینندگان می باشد.

برنامه های خبری و سرگرم کننده

بخش دیگری از برنامه های شبکه ورزش به پخش زنده مسابقات یا  مسابقاتی که در گذشته انجام شده، می پردازد. حتی برنامه های دیگری توسط این شبکه پخش می شود که قسمت های مهیج، از مسابقات ورزشی را به تصویر می کشد یا درباره یکی از ورزش های پرطرفدار به صورت تخصصی اطلاع رسانی می کند.

جهان ورزش

در این برنامه شاهد لحظات جالب و مهیج ورزشی می باشیم و در هر قسمت یکی از رشته های ورزشی را به صورت تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

دنیای ورزش

این برنامه خلاصه ای از مسابقات ورزشی جهان را پخش خواهد کرد.

مجله بسکتبال اروپا

این برنامه در مدت زمان 30 دقیقه به مرور مسابقات بستکبال در جهان می پردازد.

تایم اوت

تایم اوت یک برنامه هفتگی است که به تازگی فصل سوم آن با اجرای بهنام خواجه میرکی در مدت زمان 30 دقیقه بر روی آنتن شبکه ورزش رفت.  این برنامه به بررسی وقایع مهم بسکتبال در خصوص مسابقات و بازیکنان این رشته ورزشی می پردازد.

پهلوون

برنامه پهلوون با اجرای سعید شهبازی درباره ورزش های زورخانه ای و آشنایی با پهلوانان و افراد حرفه ای در این رشته ورزشی است.

برنامه های مستند ورزشی

برنامه های ورزشی مستند به تاریخچه ورزش و زندگینامه ورزشکاران حرفه ای می پردازد. تا کنون برنامه های مستندی نظیر مستند رالی قهرمانی جهان، مستند پله، مستند محوطه جریمه، مستند مارادونا و غیره از طریق این شبکه پخش شده است.

بر سکوی افتخار

برنامه بر سکوی افتخار یک مستند تلویزیونی با محوریت زندگی نامه شهدای ورزشکار می باشد و شامل بخش های مختلفی نظیر گفتگو با خانواده شهدا، باز سازی بخش هایی از زندگی آنان و به تصویر کشیدن افتخارات ورزشی شهدا است.

منبع: آسمان