معرفی و بررسی فیلم شزم Shazam

معرفی و بررسی فیلم شزم Shazam

شازم! فیلمی ابرقهرمانی بر اساس شخصیتی به همین نام از دی سی کامیکس است. این فیلم به کارگردانی دیوید اف سندبرگ، داستان بیلی بتسون جوان را روایت می‌کند که توسط یک جادوگر باستانی به او قدرت جادویی داده و تبدیل به ابرقهرمانی به نام Shazam می‌شود. در این فیلم آشر آنجل در نقش بیلی بتسون و زکری لوی در نقش شزم بازی می کنند. بازیگران مکمل عبارتند از مارک استرانگ در نقش دکتر تادئوس سیوانا شرور، جک دیلن گریزر در نقش فردی فریمن برادر خوانده بیلی و جیمون هونسو در نقش جادوگری که به بیلی اختیاراتش را می دهد.  ممکن است داستان فیلم اسپویل شود بنابراین اگر این فیلم را مشاهده نکردید بهتر است از خواندن ادامه مطلب پرهیز کنید. در ادامه به معرفی فیلم و داستان و نحوه تماشای آنلاین فیلم شزم می پردازیم.

داستان فیلم شزم

تادئوس کودکی است که جادوگری به نام شززم با او ارتباط می گیرد تا قدرت خود را به او منتقل کند. Shazam از 7 گناه در زندان محافظت می کند تا آزاد نشوند و زمین را ویران نکنند. پس از صحبت با تادئوس متوجه می شود که تادئوس توانایی نگهداری گناهان را ندارد، او را از غار خود بیرون می اندازد، اما گناهان به او خبر می دهند، او را به دنبال آنها می فرستند. تادئوس به پدر و برادرش می گوید که با موجودات جادویی ارتباط برقرار کرده است، اما آنها او را مسخره می کنند.

معرفی و بررسی فیلم شزم Shazam
معرفی و بررسی فیلم شزم Shazam

سال ها می گذرد و Shazam به دنبال کسی است که به او قدرتی بدهد تا قلمرو جادوگران پاک را بازگرداند و از رها شدن گناهان جلوگیری کند. از طرفی بیلی نوجوانی است که در کودکی مادرش را از دست داده و همچنان به دنبال اوست و از تمام یتیم خانه هایی که دولت او را به آنجا می فرستد فرار می کند. در آخرین یتیم خانه، بیلی با فردی دوست می شود و آنها با هم به مدرسه می روند. از سوی دیگر، تادئوس، مردی بالغ، همچنان به دنبال بازگشت به غار جادوگر است و در قالب یک روانکاو، با کسانی که شزم را ملاقات کرده‌اند، صحبت می‌کند تا راهی برای بازگشت پیدا کند. بالاخره می تواند برگردد، گناهان را ببخشد و قدرت را به دست خود بگیرد. Shazam نیز بیلی را انتخاب می کند و قدرت های خود را به او منتقل می کند تا بیلی با صدا زدن نام او به Shazam تبدیل شود و با صدا زدن دوباره نام او به حالت عادی برگردد.

در قسمت دوم که در سال 2023 منتشر شده این داستان ادامه پیدا میکند

فیلم سینمایی شزم خشم خدایان که در سال 2023 منتشر شد دنباله فیلم Shazam است و اکنون تیم Shazam در حال همکاری برای کمک به شهر هستند. تا اینکه بیلی در خواب می بیند که جادوگری که این قدرت را به او داده است به او می گوید که خواهران اطلس به سراغ او می آیند تا عنصر زندگی را بگیرند و عصا را بگیرند. خواهران اطلس که با نام خدایان نیز شناخته می شوند، عصا را پیدا کرده و از آن برای گرفتن قدرت از هر ابرقهرمانی استفاده می کنند.
بدین ترتیب داستان شزم 2 شکل میگیرد که میتوان آن را یک اثر جدید اما با جذب مخاطب پایین دانست.

نقد ها و محتوای فیلم

معرفی و بررسی فیلم شزم Shazam
معرفی و بررسی فیلم شزم Shazam

این فیلم نقدهای مثبتی از سوی منتقدان و تماشاگران دریافت کرد و از طنز و قلب آن تمجید ویژه ای شد. همچنین یک موفقیت تجاری بود و بیش از 364 میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخت. یکی از جنبه های برجسته Shazam! طنز آن است فیلم رویکردی آرام به ژانر ابرقهرمانی دارد و در سراسر آن شوخی‌ها و جک‌های زیادی وجود دارد. این یک تغییر تازه‌تر از لحن تیره‌تر و جدی‌تر بسیاری از فیلم‌های ابرقهرمانی اخیر است. با این حال، Shazam! همچنین محتوای زیادی دارد. در اصل، فیلم درباره خانواده و اهمیت یافتن جایگاه شما در جهان است. بیلی فرزندخوانده‌ای است که هرگز احساس نمی‌کند به جایی تعلق دارد، اما از طریق تجربیاتش به عنوان Shazam، یاد می‌گیرد که از خانواده‌ای که پیدا کرده است قدردانی کند.

یکی دیگر از نقاط قوت فیلم، بازیگران آن است. آنجل و لوی شیمی بسیار خوبی دارند و هر دو به ترتیب در نقش بیلی و شزم بازی های قوی ای ارائه می دهند. گریزر در نقش فردی نقش کمیک بسیار خوبی ارائه می دهد و استرانگ در نقش دکتر سیوانا یک شرور متقاعد کننده است.

بازیگران فیلم شزم

معرفی و بررسی فیلم شزم Shazam
معرفی و بررسی فیلم شزم Shazam

زکری لی وای در نقش شزم ، اشر آنجل در نقش بیلی بتسون ، جک دیلن گریزر در نقش فردی فریمن ، ریچل زگلر در نقش انتنا ، گریس فولتن در نقش مری بومفیلد ، آدام برودی در نقش بزرگسالی فردی فریمن ، راس باتلر و ایان چن در نقش یوجین چوی ، مگان گود و فیث هرمان در نقش دارلا دادلی ، لوسی لیو در نقش کالوپسو ، جایمن هانسو در نقش شزم جادوگر و هلن میرن در نقش هسپریدس اشاره کرد.

به طور کلی به دلیل اینکه این فیلم نمیتواند یکی از فیلم های ابر قهرمانانه سطح بالا محسوب شود اما نمیتوان منکر بازی خوب این بازیگران شد. کمدی که این بازیگران در کنار جدی که ایفا کردند قابل توجه می باشد.

نحوه تماشای فیلم سینمایی شزم

اکنون نوبت آن رسیده تا به معرفی راه ها و نحوه مشاهده فیلم سینمایی شزم بپردازیم . کاربرانی که قصد تماشای فیلم شزم Shazam را دارند میتوانند از طریق وبسایت فام به ادرس www.fam.ir و در بخش فیلم ها گزینه فیلم سینمایی شزم را انتخاب نمایند. در این صورت میتوانید در کیفیت های مختلف این فیلم سینمایی را مشاهده نمایید و همچنین این فیلم دارای دوبله فارسی می باشد که کاربران از تماشای این فیلم نهایت لذت را ببرند.