معرفی و بررسی فیلم خوش شانس ترین دختر

فیلم خوش شانس ترین دختر

هشدار اسپویل : با توجه به اینکه ممکن است در برخی از بخش های مقاله  ، قسمت هایی از فیلم لو برود ، اگر تا کنون این فیلم خوش شانس ترین دختر را مشاهده نکردید بهتر است از خواندن این مقاله صرف نظر کنید.

فیلم سینمایی خوش شانس ترین دختر دنیا ،یک فیلم 101 دقیقه ای در ژانرهای فیلم درام، معمایی و هیجان انگیز است که در تاریخ 30 سپتامبر 2022 در سینماها اکران شد. بعد از آن در تاریخ 7 اکتبر 2022  در نتفلیکس منتظر شد.برای تماشای این فیلم میتوانید از باکس زیر استفاده کنید.

خوش شانس ترین دختر زنده فیلمی درام و راز آلود محصول سال ۲۰۲۲ به کارگردانی مایک بارکر می باشد . فیلمنامه این اثر بر اساس رمانی به همین نام خوش شانس ترین دختر زنده در سال ۲۰۱۵ است. در حقیقت میتوان گفت که این فیلم اقتباسی از کتابی به همین نام در سال 2015 است. البته دقیقا همانند آن نیست و پایان فیلم تغییر کرده است اما کلیت داستان همان است. رمان خوش شانس ترین دختر زنده The Luckiest Girl Alive یکی از پرفروش ترین های نیویورک تایمز در سال 2015 است. این رمان اولین اثر جسیکا نول نویسنده آمریکایی است. در واقع، خوش شانس ترین دختر زنده توسط مایک بارکر کارگردانی شد و جسیکا نول فیلمنامه آن را بر اساس رمان خودش به همین نام نوشت. البته نمی توان به طور قطع گفت که فیلم نیز همانند رمان عالی است بلکه ضعیف تر از آن نیز عمل کرده. در ادامه به معرفی داستان و عوامل و بازیگران آن می پردازیم.

داستان فیلم خوش شانس ترین دختر زنده

در سال 2015، تیفانی (که در فیلم آنی نامیده می شود) ، سردبیر مجله زنان نیویورک است و کارش را به خوبی انجام می دهد و بسیار موفق است . به زودی با نامزدش لوک هریسون ازدواج می کند. در این میان با مردی به نام آرون ویکرشام آشنا می شود. آرون که قصد دارد مستندی درباره دبیرستان آنی و حادثه تیراندازی بسازد، از او می خواهد که در این پروژه همکاری کند.

فیلم خوش شانس ترین دختر
فیلم خوش شانس ترین دختر

در واقع، او کارگردان یک مستند جنایی است که از آنی دعوت می کند تا داستان خود را در مورد حادثه تکان دهنده ای که در نوجوانی در مدرسه معتبر برنتلی رخ داده است، تعریف کند، آنی مجبور می شود با حقیقت تلخی روبرو شود که زندگی او را که به دقت ساخته شده است، نابود یا تهدید می کند. با وجود اینکه این فیلم میتواند برای بسیاری سرگرم کننده باشد ، بخش هایی را باقی میگذارد که در طول فیلم به آن اشاره ای نمی شود و نیمه کاره باقی می ماند. یا به برخی اتفاقات اشاره می شود که حتی از فیلم حذف شوند باز تغییری در فیلم حاصل نمی شود. از طرفی با توجه به نوع فیلم نامه در بیشتر سکانس ها بازیگر نمی تواند احساسات کافی را به بیننده منتقل کند بنابراین ممکن است این فیلم در برخی سکانس ها خسته کننده به نظر برسد.

عوامل

به طور کلی بازیگران تا حد زیادی توانسته اند نقش ها را همانند همان شخصیت های داستان اجرا نمایند . البته بی روح بودن بازی شخصیت اصلی و وانمود کردن کاملا در برخی از سکانس ها مسخص است. بازیگر در برخی از قسمت های فیلم ، در صحنه های مختلف واکنش یکسان دارد و حسی را برای درک بیننده منتقل نمی کند. همانگونه که بالاتر گفتیم کارگردلن این اثر مایک بارکر نام دارد که برای آثار کاری خود میتوان به فیلم «سرگذشت یک ندیمه » و « سندمن  » و .. اشاره نمود. تهیه‌کنندگان این اثر برونا پاپاندرای، ژان اسنو، اریک فیگ و لوسی کیتادا ، میلا کونیس اشاره نمود. فیلم برداری این اثر نیز بر عهده کالین واتکینسون می باشد.

همچنین از بازیگران این فیلم میتوان به موارد زیر اشاره کرد

  • میلا کونیس در نقش تیفانی یا آنی :‌ که شخصیت اصلی این فیلم می باشد.
  • فین ویتراک در نقش لوک هریسون
  • اسکوت مک‌ نری در نقش اندرو لارسون
  • جاستین لوپ در نقش نل روثرفورد
  • کیرا اوریلیا در نقش آنی جوان
  • توماس باربوسکا در نقش آرتور فاینمن
  • جنیفر بیلز  در نقش لولو وینسنت
  • کانی بریتون در نقش دینا فانلی

در حقیقت بازیگران این فیلم کارنامه درخشانی دارند و در این فیلم توانسته اند تا حد زیادی هر آنچه در فیلمنامه وجود دارد پیاده کنند. برای مثال بازیگر نقش اصلی میلا کونیس دارای آثاری مانند مکس پین ، مادران بد ، قوی سیاه و .. اشاره کرد. و یا جان مارکس مک‌نری دارای آثاری مانند هیولاها ، آرگو و بی خدا اشاره نمود.

امتیاز و نقد

فیلم خوش شانس ترین دختر

فیلم سینمایی خوش شانس ترین دختر زنده در وبسایت آی‌ ام‌ دی‌ بی IMDb دارای امتیاز 6.4 از تعداد 52 هزار رای می باشد . از طرفی منتقدان در سایت راتن تومیتوز Rotten Tomatoes امتیاز 43 از 100 امتیاز را برای این فیلم ثبت کردند.  در متاکریتیک Metacritic امتیاز 54 ثبت شده و در آخر کاربران گوگل امتیاز 4 از 5 امتیاز را برای این فیلم ثبت نمودند.

برخی از منتقدین هم امتیازات زیر را برای این فیلم ثبت کردند:

  • میک لاساله نمره 75/100 را ثبت کرده
  • لوک وای. تامپسون نمره 58/100 را ثبت کرده
  • نوئل موری نمره 50/100 را ثبت کرده
  • مایکل فیلیپس نمره 50/100 را ثبت کرده

نحوه تماشای فیلم خوش شانس ترین دختر زنده

کاربرانی که قصد مشاهده این فیلم سینمایی را برای اولین بار دارند و یا قصد مشاهده مجدد دارند میتوانند از طریق سایت فام به نشانی www.fam.ir اقدام به پخش این فیلم سینمایی کنند. برای این کار تنها کافیست بعد از ورود به سایت ، در بخش فیلم و سریال ، فیلم خوش شانس ترین دختر زنده را انتخاب و از تماشای آن لذت ببرند. کیفیت پخش این فیلم سینمایی را می توان به دو صورت اتوماتیک و دستی تغییر دهید.