فیلم نون خ جدید در راه است؟

سریال نون خ

فیلم نون خ جدید در راه است؟ مجموعه تلویزیونی “نون خ” یکی از آثار طنز برجسته سعید آقاخانی است که توانسته است جمعیت زیادی از تماشاگران را به خود جلب کند. این سریال با زیبایی و دقت زیادی، عادات و رسوم مردم کرد را به تصویر کشیده است. کمدی بی نظیری که این سریال داشته در کنار اصالتی که در این سریال به تصویر کشیده می شود باعث شده تا ۴ فصل از این سریال زیبا ساخته شود.

نام این سریال نون خ می باشد که در نگاه اول باعث می شود که عجیب دیده شود . “نون خ” عنوانی است که به دلیل بازی برجسته شخصیت سریال یعنی نورالدین خان‌زاده و محوریت داستان اصلی که این بازیگر در آن نقش دارد، سعید آقاخانی و گروهش به این سریال اختصاص داده‌اند. این مجموعه کمدی، برای اولین بار در فصل نوروز سال ۱۳۹۸ از شبکه یک صداوسیما پخش شد و کارگردان آن سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی، بهرام توکلی و فرید هادی می‌باشد. حال خبری از ساخت سری پنجم این سریال طنز منتشر شده که در ادامه ابتدا به معرفی این سریال جذاب می پردازیم و در ادامه پخش این سریال را بررسی می کنیم. همچنین برای تماشای فیلم نون خ می توانید از لینک زیر ادامه دهید:

داستان سریال نون خ

سریال نون خ
سریال نون خ

همانطور که بالاتر اشاره کردیم این سریال یک مجموعه طنز می باشد که زندگی چند خانواده را نمایش می دهد که در هر فصل یک موضوع را پیش می گیرد و صحنه های جذابی را رقم می زند. برای مثال در آخرین فصل از سریال یعنی نون خ 4 داستان سریال زیر می باشد:

بعد از حمله گرگ‌ها به روستا و ناپدید شدن گاو و گوسفندان مردم روستا، زندگی اهالی با چالش جدیدی مواجه می‌شود. بزرگان ده تلاش می‌کنند با شکار گرگ‌ها به حالت عادی بازگردانند، اما هر بار به دلایلی مختلف موفقیتی حاصل نمی‌شود. به ناچار، یکی از شکارچیان ده بالا به استخدام گرفته می‌شود. اما این موضوع باعث شعله‌ور شدن اختلافات قدیمی بین دو روستا می‌شود. مردم روستای نورالدین جمعیتی و با هدف خروج از رکود اقتصادی و جبران عقب‌ماندگی از ده بالا تلاش می‌کنند و اتفاقات جدیدی را در حرکت می‌اندازند.

البته داستان سریال در فصل اول اینگونه می باشد:

 

فیلم نون خ در کدام شهر ساخته می شود؟

سریال نون خ
سریال نون خ

سریال “نون خ” یکی از تولیداتی است که خارج از حومه تهران و دور از صحنه‌های آپارتمانی به تصویر کشیده شده و این ویژگی باعث انتخاب آن توسط تماشاگران شده است. این مجموعه به معرفی فرهنگ غنی قوم کرد پرداخته و بخش قابل توجهی از صحنه‌های آن در استان کرمانشاه فیلمبرداری شده است.

لوکیشن‌های مختلف سریال “نون خ” که در طول فصل‌های مختلف به کار رفته‌اند، شامل روستای پالنگان، هجیج، ترقبان، کندوله و پرنیان است که این روستاها به عنوان جزئی از روستاهای پلکانی در کرمانشاه شناخته می‌شوند. محل ساخت فیلم نون خ روستای پریان نام دارد که در بخش دینور شهرستان صحنه استان کرمانشاه قرار دارد. این روستا که در فاصله ۶۳ کیلومتری شهرستان صحنه واقع شده، جزء دهستان کندوله محسوب می‌شود. البته این مورد در ۴ فصل قبلی این سریال محبوب می باشد و خبر رسیده که سریال طنز «نون‌خ» در فصل پنجم قرار است به استان سیستان و بلوچستان سفر کند و بخش‌هایى از داستان آن در این استان فیلم برداری شود.

فیلم نون خ جدید چه زمانی پخش می شود؟

سریال نون خ
فیلم نون خ

مهدی فرجی، تهیه‌کننده سریال “نون خ” اعلام کرد: رئیس صداوسیما در استقبال از نوروز ۱۴۰۳، سفارش تولید فصل پنجم “نون خ” (فیلم نون خ ۵) را به ما داده‌اند. در حال حاضر، فرآیند تولید “نون خ ۵” آغاز شده و مسیر این فصل شامل سیستان و بلوچستان و برخی شهرهای دیگر خواهد بود. بازیگران این فصل شامل چهره‌های جدیدی نیز می باشند، همچنین تعدادی از بازیگران قبلی نیز در فصل‌های گذشته حاضر خواهند بود.

درباره فصل جدید، مهدی فرجی اظهار کرد: “امیدواریم به زودی تولید این سریال را شروع کنیم و در این فصل به چندین شهر سفر کنیم و تا حدی یک سفر جاده‌ای داشته باشیم. مسائل محیط زیست، میراث فرهنگی، و قضایای قومیت‌ها و همبستگی آن‌ها از جمله محورهای اصلی سریال جدید “نون خ” خواهند بود.” بنابراین این سریال از مسیر کرمان به سمت سیستان و بلوچستان، به شهر‌های چابهار و دیگر مناطق آن سفر می کند و داستان سریال همراه با جوانان کرد به بررسی مسائل مختلفی از جمله چند قومیت می‌پردازد.

سری پنجم فیلم نون خ از کدام شبکه پخش می شود؟

سریال نون خ
سریال نون خ

سریال “نون خ” به بار اول در فصل نوروز سال ۱۳۹۸ از شبکه یک صدا و سیما پخش شد و به عنوان پربیننده‌ ترین سریال نوروز ۱۳۹۸ شناخته شد. اولین فصل این سریال از شبکه یک با توجه به استقبال خوبی که بین مردم داشته برای فصل های بعدی نیز ساخته شد . تا کنون، این سریال در سه فصل مختلف در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با داستان‌های متنوع از شبکه یک سیما و شبکه تماشا پخش شده است. همچنین، فصل چهارم “نون خ” در نوروز و ماه رمضان ۱۴۰۲ در شبکه یک به نمایش درآمد. فصل پنجم این مجموعه نیز قرار است که در نوروز از شبکه یک صدا و سیما پخش شود. که البته احتمال باز پخش آن از شبکه تماشا نیز وجود دارد.

کاربرانی که تاکنون این سریال را مشاهده نکرده‌اند، می‌توانند همزمان با پخش فصل جدید، پخش زنده شبکه یک را مشاهده کنند یا این سریال و فصل‌های قبلی آن را در آرشیو سایت فام مرور کنند. برای این کار، کافی است از لینکی که در ابتدای مطلب فراهم شده است یا با مراجعه به وب‌سایت فام به آدرس www.fam.ir، این سریال را مشاهده کنند. لازم به ذکر است که بعد از پخش قسمت های فصل پنجم ، می توانید آرشیو آن را در صفحه فیلم نون خ مشاهده نمایید.