سریال حبیب با نقش آفرینی امین زندگانی ویژه ماه محرم

سریال حبیب

در واقع سریال حبیب نام یک سریال تلویزیونی است که به دستور بسیج صدا و سیما تهیه و تولید شده است. البته در حال حاضر مراحل پس تولید آن تمام شده و برای پخش روی میز دوبله قرار گرفته است. در این سریال که امین زندگانی به عنوان نقش اول آن حضور دارد، قرار است که برای محرم از طریق آنتن تلویزیون پخش شود، اما هنوز درباره زمان پخش و این که قرار است از کدام شبکه پخش می شود اطلاعات دقیقی به دست  نیامده است ولی شنیده شده که امکان ارائه ی این سریال از پخش زنده شبکه یک وجود دارد. در این مقاله با سریال حبیب بیشتر آشنا شده و به همین مناسبت درباره بیوگرافی امین زندگانی و سوگل طهماسبی صحبت خواهیم کرد. 

درباره سریال حبیب بیشتر بدانیم

در واقع سریال حبیب نام یک سریال سوریه ای – ایرانی است که توسط یک کارگردان سوریه ای و به سفارش بسیج صدا و سیما تهیه و تولید شده است. در واقع این سریال تلویزیونی 29 قسمتی، از اولین سریال های تلویزیونی ایرانی است که در سوریه ساخته شده و به اتفاقاتی می پردازد که تا به حال درباره آن کم تر صحبت شده است. در این سریال تلویزیونی ماجراهایی از جنگ سوریه به قاب تصویر کشیده شده و درباره مجاهدت هایی صحبت نموده است که مدافعان حرم در برابر مستشاران در سوریه از خود نشان داده اند. به جرات می توان گفت، سریال تلویزیونی حبیب یکی از مجموعه های ناب و پرمخاطبی می شود که داستانی با محوریت مقاومت، حزب‌ الله و فرماندهان ایرانی را روایت می ‌کند و در همین راستا فضایی بکر از مجاهدت های مدافعین ایرانی و سوریه ای را از قاب شبکه های تلویزیون در معرض نگاه مخاطبین خود قرار می دهد. طبق آخرین اطلاعات به دست آمده در این سریال فقط دو بازیگر ایرانی حضور دارند و بقیه بازیگرها سوریه ای هستند. بازیگران ایرانی این مجموعه عبارتند از:

امین زندگانی که در نقش یک نیروی امنیتی ما که به عنوان مستشار در سوریه فعالیت می ‌کند، حضور دارد.

سوگل طهماسبی هم در این سریال نقش همسر امین زندگانی را بازی می کند.

در ادامه به بررسی زندگی نامه این دو بازیگر ایرانی می پردازیم.

بیوگرافی امین زندگانی

امین زندگانی از بازیگران نام آشنای سینما و تلویزیون صدا و سیمای جمهوری اسلامی است و تا کنون آثار فاخر و به یاد ماندنی از خود به یادگار گذاشته است. این بازیگر دوست داشتنی در 5 شهریور سال 1351 در یک خانواده کاملا فرهنگی و اصالتا جنوبی چشم بر جهان گشود. پدر امین با نام سیاوش زندگانی از اساتید برجسته موسیقی بود و برادرش امید زندگانی هم در زمینه های بازیگری و اجرا فعالیت داشته و در حال حاضر هم به صورت جدی در زمینه موسیقی مشغول به فعالیت می باشد. امین زندگانی هم علاوه بر بازیگری به فراگیری نواختن فلوت پرداخت و اکنون نیز به عنوان یکی از خوانندگان گروه «هفت» فعالیت می‌کند.

سریال حبیب
سریال حبیب

وی در سال 1370 موفق شد تا به دانشگاه هنر وارد شود و در رشته تئاتر مشغول به تحصیل شود. البته پس ورود به این رشته و در همان سال های اولیه توانست موفقیت های چشمگیری به دست آورد. به طوری که در سال ۱۳۷۴ موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنوارهٔ تئاتر فجر شد و در سال ۱۳۸۰ به عنوان دومین بازیگر منتخب مردم از بین سریال‌ های پخش شده (در طول ۴ سال) از شبکه سوم سیما انتخاب گردید. امین زندگانی در سال 74 و  در سن 23 سالگی برای اولین بار در جلوی دوربین با سریال وکلای جوان نقش آفرینی کرد و دو سال بعد هم با فیلم زن شرقی وارد سینما شد. درباره زندگی شخصی امین زندگانی باید گفت که وی تا کنون دو بار ازدواج کرده است. ازدواج اول او در سن 25 سالگی و در سال 1376 با مینا لاکانی که از بازیگران سینما و تلویزیون بود، رخ داد. البته این ازدواج چند سال بیشتر طول نکشید و از یکدیگر جدا شدند. وی برای بار دوم در سال 1392 و در سن 40 سالگی با الیکا عبدالرزاقی ازدواج کرد و این زوج هنرمند تا کنون صاحب فرزندی نشده اند. در حال حاضر هم امین زندگانی به همراه همسرش یک آکادمی آموزش بازیگری بنام سینمایش (cinemayesh) را تاسیس کردند.

بیوگرافی سوگل طهماسبی

سوگل طهماسبی از بازیگران محجوب ، بی حاشیه و نام آشنای کشورمان است که در تاریخ 25 بهمن سال 1364 در اهواز به دنیا آمد، اما اصالتا بختیاری است. وی در یک خانواده هنر دوست، همراه با دو خواهر و یک برادرش بزرگ شد و در واقع پدرش استاد مینیاتور بود و دیگر اعضای خانواده هم با نقاشی، طراحی و غیره آشنا بودند. اگر بخواهیم نگاهی دقیق به زندگی سوگل طهماسبی بیندازیم، در واقع فعالیت هنری وی در همان سنین کودکی شروع شد. چرا که او به خاطر علاقه زیادش به تئاتر از سن 8 سالگی وارد صحنه شد و سرانجام توانست تا در دوره دبیرستان و سن 14 سالگی، در مسابقات تئاتر شرکت کند و موفق به دریافت جایزه از جشنواره استان ها گردد. در این مسابقات، کیانوش عیاری هم به عنوان یکی از داوران در جشنواره حضور داشت و به او پیشنهاد داد تا در سریال  روزگار قریب نقشی را ایفا کند و همین امر باعث شد تا سوگل طهماسبی در سن 16 سالگی به تهران مهاجرت کند.

سریال حبیب
سریال حبیب

او تا سن 18 سالگی در تهران در منزل خواهرش زندگی کرد اما بعد از قبولی در دانشگاه در رشته گرافیک، مستقل شد. البته بعد از فوت پدرش، مادرش هم برای زندگی با او به تهران مهاجرت کرد.  از تحصیلات دانشگاهی او باید گفت که وی فارغ التحصیل فوق دیپلم رشته گرافیک و دانشجوی انصرافی رشته تدوین است. از اولین فعالیت های او در سینما و تلویزیون، می توان به چند سکانس در سریال روزگار قریب و حضور در سریال یوسف پیامبر اشاره کرد. اما اولین بار چهره سوگل طهماسبی در سال ۱۳۸۹ با سریال فاصله ها دیده شد و سپس با حضور در سریال های مهرآباد، و بال های خیس شناخته تر شد و با سریال کیمیا و سریال برادر نیز به شهرت رسید. سوگل طهماسبی در تاریخ 24 مرداد 98 در سن 34 سالگی، ازدواج کرد و این گونه شد که خانم بازیگر هم به جرعه متاهلان پیوست.